Gå til innhold

Hvorfor gratulerer folk deg når du sier du har vaksinert deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev på sosiale medier at jeg hadde vaksinert meg, og fikk masse gratulasjoner?

Synes det er så teit😃

Anonymkode: 7c3ce...31c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. For noe tull!

Jeg er absolutt for vaksiner, og har tatt den, men det er da virkelig ikke noen gratulasjon verdig.

Anonymkode: 0b444...323

• Liker 3
Skrevet

Er for å få frem hvor idiotiske de er de som bruker sin demokratiske frie vilje til å ikke velge å vaksinere seg. De blir jo uglesett over alt dessverre. Noe som er helt feil i mine øyne. Jeg har valgt vaksine men er ikke imot de som ikke vaksinerer seg. Hadde gjort det samme om jeg kunne. Men i min situasjon hadde jeg ikke noe valg. 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje fordi noen av oss har ventet lenge på å få den. Jeg gar ventet i mange måneder, endelig fikk jeg den denne uken. 

Anonymkode: e6ea6...7ab

• Liker 25
Skrevet

Fordi mange av oss har ventet så lenge, og personer som har fått er heldige.

Anonymkode: 88757...113

• Liker 22
Skrevet

Antar det er fordi det har vært slik at de aller fleste har ønsket å få vaksine lenge nå, men har måttet vente. 
Dermed gratuleres det med at de nå hadde kommet først i køen. 

Tenker det blir litt som å gratulere noen som skriver noe tilsvarende dette: 

"Nå har jeg endelig blitt operert etter å ha stått på venteliste til etterlengtet operasjon i 2 år!" 
Vil tippe den også får et par "gratulerer". 

Anonymkode: f350b...136

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi mange av oss har ventet så lenge, og personer som har fått er heldige.

Anonymkode: 88757...113

Sikkert mange som gratulerer pga akkurat dette, fordi mange føler seg tryggere når de er vaksinerte. Det skjønner jeg godt, og er selvsagt helt greit. Mange tror de nå har karret seg opp på et isflak og er reddet fra drukningsdøden. Nordmenn elsker å klamre seg til hverandre i nød.

Anonymkode: 1f678...0be

• Liker 3
Skrevet

De føler kanskje at de "må" skrive noe når du først velger å dele noe slikt

Anonymkode: 3bf8e...c9e

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Antar det er fordi det har vært slik at de aller fleste har ønsket å få vaksine lenge nå, men har måttet vente. 
Dermed gratuleres det med at de nå hadde kommet først i køen. 

Tenker det blir litt som å gratulere noen som skriver noe tilsvarende dette: 

"Nå har jeg endelig blitt operert etter å ha stått på venteliste til etterlengtet operasjon i 2 år!" 
Vil tippe den også får et par "gratulerer". 

Anonymkode: f350b...136

Dette er nok grunnen til at folk skriver gratulerer. Personlig hadde jeg ikke skrevet noe da jeg synes sånne ting er kleint å dele på facebook. Men sikkert noen som føler de burde skrive noe og da står det vel mellom "så bra" eller "gratulerer". Hva skal man ellers skrive når folk legger ut noe slikt? 

Anonymkode: ac6c2...c7c

• Liker 5
Skrevet

Fordi noen av oss har tatt denne pandemien på alvor så lenge, og har ventet og ventet og ventet på vaksine for å kunne ut å leve et mer normalt liv. Det er verdt en gratulasjon for min del altså!

• Liker 8
Skrevet
Tamsi skrev (1 time siden):

Hvorfor delte du det da?

Fordi jeg skulle fortelle omverdenen om hva jeg tilfeldigvis gjorde på.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Mange har ventet på og gledet seg til vaksinen lenge, av forskjellige grunner. Synes ikke det er noe mer tåpelig å skrive "gratulerer!" under en "jeg har vaksinert meg" enn det er å skrive det under for eksempel "jeg har forlovet meg!" eller "jeg har kjøpt meg hus!". 

• Liker 5
Skrevet

Ts her.

Jeg er ikke vaksinemotstander, men ventet i siste liten med å ta vaksinen fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg får lettere alvorlige bivirkninger.

Jeg har en venninne som er farmasøyt og forsker, og hun fortalte meg at denne vaksinen er kokt i hop på rekordtid, og vanligvis så hadde den ikke blitt godkjent før i 2023.

Men jeg tok vaksinen selv om jeg var engstelig, fordi jeg vet at det er viktig for å få samfunnet i gang igjen.

Skrevet

Det har jeg ikke opplevde, men så legger jeg heller ikke ut på sosiale medier at jeg har vaksinert meg. 

Skrevet

Spør som andre spør, hvorfor dele da? Det er et sosialt medie, ikke dagboken din. Folk kommenterer, og du fisker her etter likes og gratulasjoner spør du meg.

Eller hvordan tenkte du folk skulle reagere da, bare skrive "ok, takk for informasjonen"? Eller "uffda, det var leit å høre, kondolerer"?

Jeg har gratulert folk som har sendt meg snapper og meldinger om at de endelig har fått time for vaksinasjon eller endelig blitt vaksinert. Det har vært mye jippi og hurra og partyemojis som har flydd rundt.

Dette fordi veldig mange har ventet veldig lenge på denne vaksinen og gledet seg stort til å få den.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skrev på sosiale medier at jeg hadde vaksinert meg, og fikk masse gratulasjoner?

Synes det er så teit😃

Du er så heldig at du dauer mindre av covid-19. Gratulerer 🥳

Anonymkode: 276d2...d17

Skrevet

Teisteste jeg har hørt på lenge😂😂

Anonymkode: b155e...76f

• Liker 1
Skrevet
Cuntzilla skrev (4 minutter siden):

Spør som andre spør, hvorfor dele da? Det er et sosialt medie, ikke dagboken din. Folk kommenterer, og du fisker her etter likes og gratulasjoner spør du meg.

Eller hvordan tenkte du folk skulle reagere da, bare skrive "ok, takk for informasjonen"? Eller "uffda, det var leit å høre, kondolerer"?

Jeg har gratulert folk som har sendt meg snapper og meldinger om at de endelig har fått time for vaksinasjon eller endelig blitt vaksinert. Det har vært mye jippi og hurra og partyemojis som har flydd rundt.

Dette fordi veldig mange har ventet veldig lenge på denne vaksinen og gledet seg stort til å få den.

Hadde svart kjekt for deg det..

Anonymkode: b155e...76f

Skrevet

Jeg gledet meg over økt frihet og flere muligheter da vaksinen var satt. Jeg gratulerer folk med økt frihet/mindre sannsynlighet for alvorlig sykdom.

Anonymkode: bea6c...f30

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...