Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med verdens snilleste mann og vi har en vakker familie sammen med hans sønn fra tidligere forhold på 14 år. 

Det er en ting som jeg har reagert på og som jeg har tatt opp med han flere ganger. Men han ser ikke poenget og insisterer på at han ikke er enig med meg. 

Hans sønn sitter ofte foran i bilen når vi skal kjøre steder. Ofte også lengre avstander. Vi bytter på noen ganger slik at jeg også kan sitte litt foran. Det skal være 50/50 i hans øyne. 

jeg synes det blir feil at jeg som den voksne skal vike for en på 14 år. Jeg synes det er en selvfølge at jeg sitter foran alltid. Med mindre jeg selv sier at han skal få lov. Han skal vike til respekt om ikke annet. 

Hva synes dere? Er jeg vanskelig ? 

Anonymkode: 7034d...0e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du få sitte foran bare fordi du er gammel?

Jeg har alltid blitt uvel av å sitte bak, om sønnen også er sånn skjønner jeg godt at han helst alltid vil sitte foran!

Anonymkode: 6ec22...bbf

• Liker 6
Skrevet

Selvsagt skal du sitte foran i stedet for en 14 åring. 

Anonymkode: b24bb...a01

• Liker 24
Skrevet

Ka du ikke sitte foran når du kjører? 

• Liker 1
Skrevet

Kjør bilen selv, frøken. Sjåføren sitter alltid foran.

Anonymkode: a5e8e...c97

• Liker 5
Skrevet

Altså er det mannen som kjører. Jeg trodde ikke jeg trengte å spesifisere det. 

ts 

Skrevet

Haha. Unnskyld men det er regelen jeg har med mine to eldste barn som er 13 og 15. De må dele på å sitte foran. 

Det er helt åpenbart at om andre voksne er med så sitter de foran (om de ønsker). 

Hadde selvsagt ikke godtatt å bli plassert bak som voksen mens et barn sitter foran. 

Kjæresten min har et voksent 'barn', hun sitter jo foran når det er bare dem. Når jeg er med dem så sitter jeg foran. Selvsagt. 

Han behandler deg som et barn (?)

• Liker 9
Skrevet

Den eneste grunnen til at du bør sitte foran og barnet bak er fordi baksetet er mer beskyttet i tilfelle frontkollisjon. Så av den grunn pleier de voksne å sitte foran, av sikkerhetshensyn ift. barnet. 

Anonymkode: cddd6...690

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ts 

Kan ikke du også kjøre? Så bytter alle som kan kjøre på å kjøre, og alle som er store nok til å sitte foran kan bytte på det. Skjønner ikke hvorfor den som er eldst alltid skal sitte foran. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts 

Da ser jeg ikke problemet med at dere to uten lappen bytter på å sitte foran. Særlig på langtur hvor det kan bli lenge alene i baksetet.

• Liker 2
Skrevet
Glitnir skrev (1 minutt siden):

Kan ikke du også kjøre? Så bytter alle som kan kjøre på å kjøre, og alle som er store nok til å sitte foran kan bytte på det. Skjønner ikke hvorfor den som er eldst alltid skal sitte foran. 

Jeg vil ikke kjøre. Den løsning er ikke aktuelt, når alle tre er med så kjører mannen. Punktum der takk. 

ts. 

Skrevet
Embla82 skrev (1 minutt siden):

Da ser jeg ikke problemet med at dere to uten lappen bytter på å sitte foran. Særlig på langtur hvor det kan bli lenge alene i baksetet.

Jeg har lappen!

ts. 

Skrevet

Spesielt, jeg tenker at voksne eller foreldre sitter foran alltid. Når jeg som 35åring sitter på med mine foreldre så sitter jeg fremdeles automatisk i baksete mens de sitter foran, det er en selvfølge for meg. Om jeg blir bilsyk så sier jeg ifra så tilbyr de seg å bytte. 

Anonymkode: 1a5cd...f10

• Liker 11
Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er gift med verdens snilleste mann og vi har en vakker familie sammen med hans sønn fra tidligere forhold på 14 år. 

Det er en ting som jeg har reagert på og som jeg har tatt opp med han flere ganger. Men han ser ikke poenget og insisterer på at han ikke er enig med meg. 

Hans sønn sitter ofte foran i bilen når vi skal kjøre steder. Ofte også lengre avstander. Vi bytter på noen ganger slik at jeg også kan sitte litt foran. Det skal være 50/50 i hans øyne. 

jeg synes det blir feil at jeg som den voksne skal vike for en på 14 år. Jeg synes det er en selvfølge at jeg sitter foran alltid. Med mindre jeg selv sier at han skal få lov. Han skal vike til respekt om ikke annet. 

Hva synes dere? Er jeg vanskelig ? 

Hmm, jeg hadde også reagert på det. Men det er bare fordi man vokste opp med at foreldrene satt foran. Det var deres plasser. Det er fryktelig tradisjonelt å tenke sånn, men det føles liksom bare at man mister sin overordnede rolle når man sitter bak. 

Men i dette tilfellet tror jeg ikke du vil komme mellom far og sønn. Dette er en sånn "velg-dine-strider" situasjon. Særlig hvis du allerede har sagt det til faren og han gir tydelig signal om at det skal være 50/50. Han skjønner kanskje ikke at du føler deg tilsidesatt, så det kan du jo si til ham, så han forstår hvorfor det er et problem for deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil ikke kjøre. Den løsning er ikke aktuelt, når alle tre er med så kjører mannen. Punktum der takk. 

ts. 

Du høres urimelig ut. Punktum 

Anonymkode: 991af...54a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du høres urimelig ut. Punktum 

Anonymkode: 991af...54a

Jeg er uenig.  

Jeg selv kjører minst like mye som mannen, men likevel synes jeg det må være greit at ts ikke vil det. De har sikkert diskutert seg frem til en løsning som passer dem. Bortsett fra det at barnet skal sitte fremme store deler av tiden. Det er litt rart, om det ikke er fordi han blir mye bilsyk. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det viktig for ham (og for deg, for den saks skyld) å sitte foran? Er det den barnslige gleden av å få lov til det som henger igjen, gir det dem mulighet for far/sønn-samtaler (jeg har venner med tenåringsbarn som sier at de har de beste samtalene i bilen), handler det om bilsyke, at man liker å ha bedre utsyn, om beinplass...? Å pukke på at du skal sitte foran bare fordi du er voksen, blir litt barnslig i mine øyne. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor skal du få sitte foran bare fordi du er gammel?

Jeg har alltid blitt uvel av å sitte bak, om sønnen også er sånn skjønner jeg godt at han helst alltid vil sitte foran!

Anonymkode: 6ec22...bbf

Du er helt på vidda. 

Voksne sitter forran, barn sitter bak. Sitter besteforeldre på så er de forran og vi andre bak. Når  sønnen blir voksen så tenker jeg nok at han vil sitte forran og la barna sine sitte bak..   eller skal denne sønnen sitte forran både som barn og voksen? Det er jo hvertfall ikke rettferdig. 

Anonymkode: 8836c...cd1

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Selv hadde jeg aldri latt en 14 åring sitte foran om jeg ville det. Er stort sett alltid jeg som kjører og da sitter jo mannen ved siden av meg. Ungene ville aldri forlangt å sitte foran på bekostning av oss voksne.

Hadde ungdommen blitt bilsyk, greit nok. Da hadde det vært mannen som måtte sitte bak i så fall ;)

Så i mine øyne er mannen din en dust som lar guttungen sitte foran bare fordi "det er rettferdig". For noe tull! 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Embla82 skrev (32 minutter siden):

Lenge alene i baksetet? Huff, det kan bli ensomt 😂

De voksne sitter foran og barna bak, sånn er det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...