Tanuki Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Hva mener folket om denne saken? Personlig mener jeg at eieren kan takke seg selv. https://www.tv2.no/nyheter/14172750/?fbclid=IwAR17KP70XdOB_2O_mjITueHtrug4MT_StsKE9accYstLOmGfaToqwI8YhjI 13
Tough cookie Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Jeg hadde gjort akkurat det samme som de som fant Hedda, for hun så jo ut som hun hadde vært på rømmen i 14 år og aldri vært i nærheten av pelsstell. 44
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Du klipper ikke noen andres hund! Anonymkode: fcda4...095 35
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 20. august 2021 Litt av en såkalt click bait-overskrift! Hunden fikk bare en klipp.. Ut fra overskriften på artikkelen, skulle en tro hunden ble klemt i dørbladet og delt i to Anonymkode: 21fe7...2d3 106
RedRobbin Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Greit nok at denne rasen kan se «ustelt» ut for de som ikke vet bedre, men om man er bekymret for hundens ve og vel, da ringer man rett instans. Stakkars hund og eier, dette er ikke bra 🤬 28
Gjest TheCatLady Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 Jeg ser ikke helt hvordan eieren kan takke seg selv. Hunden stakk av og den som fant den bestemte seg for å begynne og klippe hunden. Det synes jeg faktisk ikke at eieren skal stilles til ansvar for. Jeg ville aldri begynt å klippe en hund som ikke var min. Ville avventet til man prøvde å finne eieren og ikke begynt med noe eventuell klipping eller vasking før det var avklart. Jeg skjønner også hvorfor eier ble sint. Å komme med bærepose med hår og "her er resten av hunden din" ville nok gjort meg også sint. Men jeg tror ikke at de gjorde det for å være slemme eller at det var vondt ment så en anmeldelse synes jeg var litt i overkant her.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 20. august 2021 Jeg mener at hvis man finner et dyr man tror er i dårlig stand med floker og det som er så får man en vurdering fra dyrlege før man gjør noe som helst. Man tar seg ikke friheter som i denne saken. Pelsen vil ALDRI kunne bli slik igjen, hunden er ødelagt for all fremtidig utstilling, oppdretteren som er lidenskapelig opptatt av rasen taper nå vanvittig mye. Ikke bare i penger, men hunden er 4 år, det er 4 år med mye jobb. Ja hun kan nok avle på den, men valpene vil ikke være like mye «verdt» (i mangel på et bedre ord) som hvis mor er champion. Så jeg forstår eiers frustrasjon godt. Å de som sier «hun kan takke seg selv for å miste hunden sin» bør jammen være bra perfekte selv. Anonymkode: b59c0...ad0 69
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 20. august 2021 😂 Det er dyremishandling å la hundene bære rundt på all den pelsen i utgangspunktet, mener jeg🤣 Anonymkode: bbdf3...045 60
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 Ja, i den grad at hundeeieren har sluttet i en godt betalt jobb for å prøve å tjene penger på hunder, kan jeg ha litt sympati med hundeeier (om denne "moppen" av en hund skulle bli ny avlstispe). Hun fremstår ikke veldig sympatisk i artikkelen, men den er kanskje preget av sinne hun føler etter klippen. Dette f.eks. "– Hedda hadde vært savnet i 20 minutter, det er helt umulig at hun kan ha luktet vondt og vært våt og full av kvist, sier hun til TV 2." Dette kan jo hun umulig vite, mye kan skje på 20 minutter Anonymkode: 21fe7...2d3 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 20. august 2021 Jeg synes nå de som fant hunden fremsto som rimelig raske til å ta med hunden hjem, vaske og klippe den... Nesten så man kan tro det var en planlagt kidnappingaksjon fordi de trodde det var en mishandla hund....? Det er nok av tullinger som ser andres hunder, tror de er mishandla og planlegger "redningsaksjoner"... Anonymkode: cacd3...ab5 66
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂 Det er dyremishandling å la hundene bære rundt på all den pelsen i utgangspunktet, mener jeg🤣 Anonymkode: bbdf3...045 Det må du gjerne mene. Men den pelsen beskytter hunden mot naturen (kulde, varme). Hunden vil nå gå en veldig kald vinter i møte. Anonymkode: b59c0...ad0 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes nå de som fant hunden fremsto som rimelig raske til å ta med hunden hjem, vaske og klippe den... Nesten så man kan tro det var en planlagt kidnappingaksjon fordi de trodde det var en mishandla hund....? Det er nok av tullinger som ser andres hunder, tror de er mishandla og planlegger "redningsaksjoner"... Anonymkode: cacd3...ab5 Ja med tanke på hvor demonstrativt de ga eieren resten av pelsen (wtf) så skulle man tro at det lå noe mer bak. Anonymkode: b59c0...ad0 65
LovelyKindness Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 De gjorde dette for og provosere og være slemme ellers hadde de ikke kommet på døra med pelsen og sagt "her er resten av hunden din" synes det er bra at eier anmeldte de som fant hunden som skamklipte den. Her er resten av hunden din,» sa de, og ga meg bæreposene. Jeg ble så sint at jeg smalt igjen døra, sier hun til TV 2. 41
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 LovelyKindness skrev (Akkurat nå): De gjorde dette for og provosere og være slemme ellers hadde de ikke kommet på døra med pelsen og sagt "her er resten av hunden din" synes det er bra at eier anmeldte de som fant hunden som skamklipte den. Her er resten av hunden din,» sa de, og ga meg bæreposene. Jeg ble så sint at jeg smalt igjen døra, sier hun til TV 2. Veldig merkelig ting å gjøre av noen som finner en hund. Anonymkode: b59c0...ad0 29
LovelyKindness Skrevet 20. august 2021 #15 Skrevet 20. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Veldig merkelig ting å gjøre av noen som finner en hund. Anonymkode: b59c0...ad0 Jepp det vitner om at de gjorde dette for og være slemme og provosere sånt gjør en bare ikke mot andre. De kunne heller levert hunden til eier uten og skamklippe den. 22
infectedsopp Skrevet 20. august 2021 #16 Skrevet 20. august 2021 LovelyKindness skrev (4 minutter siden): De gjorde dette for og provosere og være slemme ellers hadde de ikke kommet på døra med pelsen og sagt "her er resten av hunden din" synes det er bra at eier anmeldte de som fant hunden som skamklipte den. Her er resten av hunden din,» sa de, og ga meg bæreposene. Jeg ble så sint at jeg smalt igjen døra, sier hun til TV 2. Det samme tenker jeg, det var en veldig merkelig ting å gjøre. De har altså tatt vare på den enormt våte, stinkende pelsen i poser for å gi tilbake til eieren liksom? Ikke bedre å kaste det heller om det stinket verre enn et fjøs og var for å hjelpe hunden? 36
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #17 Skrevet 20. august 2021 LovelyKindness skrev (1 minutt siden): Jepp det vitner om at de gjorde dette for og være slemme og provosere sånt gjør en bare ikke mot andre. De kunne heller levert hunden til eier uten og skamklippe den. De kunne levert melding til mattilsynet om de hadde mistanker om dyremishandling. Anonymkode: b59c0...ad0 16
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #18 Skrevet 20. august 2021 De trodde vel at den tova pelsen de klipte vekk var manglende pelsstell fra eier sin side, og derfor ville vise hvor mye pels hunden var kvitt. Anonymkode: 71967...7d5 37
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #19 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det må du gjerne mene. Men den pelsen beskytter hunden mot naturen (kulde, varme). Hunden vil nå gå en veldig kald vinter i møte. Anonymkode: b59c0...ad0 Har du vært borti slike hunder? Ikke den type peels nei.. Den er bare tung.. Og blir den våt og møkkete, så er det umulig å få hunden rein igjen og den blir enda tyngre . Det finnes hundedekken.. Og hunden er tamhund og bor inne med eier.. Null problem Anonymkode: bbdf3...045 12
K.B. Skrevet 20. august 2021 #20 Skrevet 20. august 2021 (endret) *Gerd høres ganske ufordragelig ut spør du meg. Hunder er ikke leker. Er utstillingene så viktig for dama,så burde hun tatt bedre vare på hunden sin. "Forlot en godt betalt jobb for å drive med hund" den setningen sier vel alt om Gerd... Endret 20. august 2021 av K.B. 44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå