Gå til innhold

Gerd (67) smalt igjen døra da utstillingshunden ble returnert: – Her er resten av hunden din

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort akkurat det samme som de som fant Hedda, for hun så jo ut som hun hadde vært på rømmen i 14 år og aldri vært i nærheten av pelsstell.

• Liker 44
Skrevet

Du klipper ikke noen andres hund!

Anonymkode: fcda4...095

• Liker 35
Skrevet

Greit nok at denne rasen kan se «ustelt» ut for de som ikke vet bedre, men om man er bekymret for hundens ve og vel, da ringer man rett instans. Stakkars hund og eier, dette er ikke bra 🤬

• Liker 28
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg ser ikke helt hvordan eieren kan takke seg selv. Hunden stakk av og den som fant den bestemte seg for å begynne og klippe hunden. Det synes jeg faktisk ikke at eieren skal stilles til ansvar for. Jeg ville aldri begynt å klippe en hund som ikke var min. Ville avventet til man prøvde å finne eieren og ikke begynt med noe eventuell klipping eller vasking før det var avklart. 

Jeg skjønner også hvorfor eier ble sint. Å komme med bærepose med hår og "her er resten av hunden din" ville nok gjort meg også sint. 

Men jeg tror ikke at de gjorde det for å være slemme eller at det var vondt ment så en anmeldelse synes jeg var litt i overkant her. 

Skrevet

Ja, i den grad at hundeeieren har sluttet i en godt betalt jobb for å prøve å tjene penger på hunder, kan jeg ha litt sympati med hundeeier (om denne "moppen" av en hund skulle bli ny avlstispe).  Hun fremstår ikke veldig sympatisk i artikkelen, men den er kanskje preget av sinne hun føler etter klippen.

Dette f.eks.
"– Hedda hadde vært savnet i 20 minutter, det er helt umulig at hun kan ha luktet vondt og vært våt og full av kvist, sier hun til TV 2."  Dette kan jo hun umulig vite, mye kan skje på 20 minutter

Anonymkode: 21fe7...2d3

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂 Det er dyremishandling å la hundene bære rundt på all den pelsen i utgangspunktet, mener jeg🤣

Anonymkode: bbdf3...045

Det må du gjerne mene. Men den pelsen beskytter hunden mot naturen (kulde, varme). Hunden vil nå gå en veldig kald vinter i møte. 

Anonymkode: b59c0...ad0

• Liker 23
Skrevet

De gjorde dette for og provosere og være slemme ellers hadde de ikke kommet på døra med pelsen og sagt "her er resten av hunden din" synes det er bra at eier anmeldte de som fant hunden som skamklipte den.

Her er resten av hunden din,» sa de, og ga meg bæreposene. Jeg ble så sint at jeg smalt igjen døra, sier hun til TV 2.

• Liker 41
Skrevet
LovelyKindness skrev (Akkurat nå):

De gjorde dette for og provosere og være slemme ellers hadde de ikke kommet på døra med pelsen og sagt "her er resten av hunden din" synes det er bra at eier anmeldte de som fant hunden som skamklipte den.

Her er resten av hunden din,» sa de, og ga meg bæreposene. Jeg ble så sint at jeg smalt igjen døra, sier hun til TV 2.

Veldig merkelig ting å gjøre av noen som finner en hund. 

• Liker 29
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Veldig merkelig ting å gjøre av noen som finner en hund. 

Jepp det vitner om at de gjorde dette for og være slemme og provosere sånt gjør en bare ikke mot andre. De kunne heller levert hunden til eier uten og skamklippe den.

• Liker 22
Skrevet
LovelyKindness skrev (4 minutter siden):

Det samme tenker jeg, det var en veldig merkelig ting å gjøre. De har altså tatt vare på den enormt våte, stinkende pelsen i poser for å gi tilbake til eieren liksom? Ikke bedre å kaste det heller om det stinket verre enn et fjøs og var for å hjelpe hunden?

• Liker 36
Skrevet
LovelyKindness skrev (1 minutt siden):

Jepp det vitner om at de gjorde dette for og være slemme og provosere sånt gjør en bare ikke mot andre. De kunne heller levert hunden til eier uten og skamklippe den.

De kunne levert melding til mattilsynet om de hadde mistanker om dyremishandling. 

• Liker 16
Skrevet

De trodde vel at den tova pelsen de klipte vekk var manglende pelsstell fra eier sin side, og derfor ville vise hvor mye pels hunden var kvitt.

Anonymkode: 71967...7d5

• Liker 37
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det må du gjerne mene. Men den pelsen beskytter hunden mot naturen (kulde, varme). Hunden vil nå gå en veldig kald vinter i møte. 

Har du vært borti slike hunder? Ikke den type peels nei.. Den er bare tung.. Og blir den våt og møkkete, så er det umulig å få hunden rein igjen og den blir enda tyngre .

Det finnes hundedekken.. Og hunden er tamhund og bor inne med eier.. Null problem

Anonymkode: bbdf3...045

• Liker 12
Skrevet (endret)

*Gerd høres ganske ufordragelig ut spør du meg. Hunder er ikke leker. Er utstillingene så viktig for dama,så burde hun tatt bedre vare på hunden sin.

"Forlot en godt betalt jobb for å drive med hund" den setningen sier vel alt om Gerd...

Endret av K.B.
  • Liker 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...