Gå til innhold

Kan jeg få dekket sykkel av NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hos oss har den status "under behandling" når den er registrert inn i saksbehandlingssystemet. Trenger ikke nødvendigvis være slik at jeg som saksbehandler har gjort noe annet enn å lese søknaden på dette tidspunktet. :) 

Anonymkode: 16078...9a4

Nei men tar vel ikke så lang tid fra hun leser søknaden til en får svar vel? Var det jeg tenkte på. Om jeg kan håpe på svar på mandag siden hun allerede har lest søknaden.

Anonymkode: dc1cf...67e

Skrevet

Hvor i landet bor dere, og hvor gammelt er barnet? Gutt/jente?

Har en sykkel i boden, kan evnt sende deg bilde av den. Kan du ordne henting?

Anonymkode: ceddb...baf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor i landet bor dere, og hvor gammelt er barnet? Gutt/jente?

Har en sykkel i boden, kan evnt sende deg bilde av den. Kan du ordne henting?

Bergen ca :) Jeg har en gutt. Har ikke bil men kommer meg rundt med buss.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Er det mulig å få dekket penger til en brukt barnesykkel når en kun har sosialhjelp? Vi har så lite penger at vi kun dekker det mest nødvendige,så har ikke råd til å kjøpe sykkel. Å i september skal hele klassen til barnet mitt på sykkeltur. Har fått beskjed av NAV  at de nå har veldig fokus på at barnet skal ha det de trenger så kunne søke om penger til for eksempel klær eller fritidsaktivitet. Men tror dere de dekker en brukt sykkel? Har funnet en til 1000 kr.

Sjekk her

https://www.bua.io/lane-utstyr

Skrevet
gjest:) skrev (1 minutt siden):

Har som sagt spurt de men her jeg bor hadde de ikke sykler.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei men tar vel ikke så lang tid fra hun leser søknaden til en får svar vel? Var det jeg tenkte på. Om jeg kan håpe på svar på mandag siden hun allerede har lest søknaden.

Det er veldig vanskelig å si. Kommer nok helt an på mengden saker til behandling. For min del kan det ta alt fra en time til tre uker, alt etter som. Stort sett en plass mellom der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig vanskelig å si. Kommer nok helt an på mengden saker til behandling. For min del kan det ta alt fra en time til tre uker, alt etter som. Stort sett en plass mellom der. 

Oi det er såpass ja! Men takk for svar uansett :)

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Mange gir bort brukte sykler på finn, det har jeg gjort flere ganger i alle fall. 1000 kr synes jeg er veldig mye for en brukt barnesykkel. Man finner mange til under 500.

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Mange gir bort brukte sykler på finn, det har jeg gjort flere ganger i alle fall. 1000 kr synes jeg er veldig mye for en brukt barnesykkel. Man finner mange til under 500.

Ja å de syklene er gitt vekk på rekordtid. Har også skrevet til flere som hadde billig sykkel men alle var allerede solgt. Itellegg er jeg avhengig av det er litt sentralt så jeg kommer meg frem og tilbake med buss,uten å måtte vente flere timer på buss hjem igjen.

Skrevet

Hei! Ser du har en sykkel som du ønsker å kjøpe, og håper du får det til :) skulle det derimot ikke gå, så anbefaler jeg deg å sette inn en annonse på «ønskes kjøpt» delen på finn.no, evt. facebook. kanskje der er noen der ute som har en sykkel de vil selge, men som ikke har laget annonse ennå. 

Anonymkode: 62fba...5c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! Ser du har en sykkel som du ønsker å kjøpe, og håper du får det til :) skulle det derimot ikke gå, så anbefaler jeg deg å sette inn en annonse på «ønskes kjøpt» delen på finn.no, evt. facebook. kanskje der er noen der ute som har en sykkel de vil selge, men som ikke har laget annonse ennå. 

Anonymkode: 62fba...5c0

Hei! Har lagt annonser ut begge steder men har ikke fått noe respons enda. Men har ikke gitt opp at det enda kan komme :)

Skrevet

Familier som får sosialhjelp får som regel innvilget stønad til sykkel for barn. Der jeg jobber innvilger vi som regel beløp tilsvarende den rimeligste sykkelen man finner på markedet, ny.

Ps: saksbehandlingstid for en søknad om økonomisk sosialhjelp kan ta opp til tre uker. Derfor lurt å søke i god tid, når man har mulighet til det.

Anonymkode: bc8a5...749

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Familier som får sosialhjelp får som regel innvilget stønad til sykkel for barn. Der jeg jobber innvilger vi som regel beløp tilsvarende den rimeligste sykkelen man finner på markedet, ny.

Ps: saksbehandlingstid for en søknad om økonomisk sosialhjelp kan ta opp til tre uker. Derfor lurt å søke i god tid, når man har mulighet til det.

Anonymkode: bc8a5...749

Jeg har allerede sendt inn søknad :) Bor i en nabokommune til Bergen så her får en svar på søknader innen ca en uke siden jeg bor på ett mindre sted.. Så krysser fingrene for at den blir innvilget :)

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (6 timer siden):

Nei det er ikke veldig mye om man kjøper sykle andre steder enn europris og Biltema. 

Anonymkode: e962c...6ce

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (6 timer siden):

Hjelper vel ikke ts at det finnes mange sykler til under500 om det f.eks er i Oslo eller Trondheim, og ts bor nær Bergen. 1000 for en brukt barnesykkel til et barn på 9 er ikke mye. Sykkelen skal være hel og fin. Det er sykkel til et barn på 9 det er snakk om, og låne sykkel for en dag. Barnet trenger sykkel til flere dager, det er en ting som er minimum for barn å eie om de ønsker, uavhengig av økonomien til foreldrene. Så blir det jo ikke rimeligere om ts må reise land og strand rundt for å hente en sykkel til lavere pris.

Ts, det du gjør første ting mandag morgen er å ringe ditt lokale Nav kontor, snakk med dem og får fortgang i søknaden din. Dette vil kunne gå under hastevedtak så du får kjøpt den sykkelen, mulig de dekker ny også om det ikke er tilgjengelig rimelige sykler i nærhet av der dere bor. Kjenner jeg blir provosert med de som kommenterer på det finnes rimeligere sykler, 1000 var dyrt osv, eller lån på "bua"eller hvor det måtte være. Les hva ts har skrevet om å låne, det er ikke noe der hun bor

Anonymkode: 8d188...8db

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har allerede sendt inn søknad :) Bor i en nabokommune til Bergen så her får en svar på søknader innen ca en uke siden jeg bor på ett mindre sted.. Så krysser fingrene for at den blir innvilget :)

Ja jeg er klar over det. Men den MÅ ikke behandles før det har gått tre uker. Derfor kan det være du ikke får svar raskt, hvis det for eksempel er mange andre søknader inne.

Ser noen skriver nede at man kan ringe inn og gjøre det til hastesak, nei det kan man dessverre ikke. Det er ikke en hastesak og behandlingstiden er den samme. Hastesaker er kun når det gjelder nødhjelp/akutte saker som mat eller bolig dersom man er helt tom for mat eller risikerer å bli kastet ut av bolig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bergen ca :) Jeg har en gutt. Har ikke bil men kommer meg rundt med buss.

Åhh jeg bor i Oslo ☹️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åhh jeg bor i Oslo ☹️

Det var synd,men takk for omtanken :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det var synd,men takk for omtanken :)

❤️

Kanskje noen andre i Bergen-området kan hjelpe? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

❤️

Kanskje noen andre i Bergen-området kan hjelpe? 

Hadde ikke sagt nei til det ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...