AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #41 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes ikke den var så dyr, men det kommer jo an på kvaliteten på sykkelen. Her jeg bor går brukte sykler til den aldersgruppen for alt fra 300 til 2000, avhengig av hvilket merke det er og hvor mye de er brukt. Og i forhold til å kjøpe helt ny sykkel (som mange ville søkt om), så er det jo uansett billig. Så jeg tror nok ikke de på Nav vil synes det er en horribel forespørsel akkurat. Anonymkode: 4e52e...edd Jeg forespørsel om å kjøpe flere billigere sykler med alle var allerede solgt. Så er visst populært å kjøpe brukte sykler. Det er en Trek sykkel som hvertfall så bra ut på bildet. Vi skal ut å se på den imorgen,selv om jeg må vente med å kjøpe til NAV eventuelt godkjenner søknaden. Anonymkode: dc1cf...67e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #42 Skrevet 20. august 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forespørsel om å kjøpe flere billigere sykler med alle var allerede solgt. Så er visst populært å kjøpe brukte sykler. Det er en Trek sykkel som hvertfall så bra ut på bildet. Vi skal ut å se på den imorgen,selv om jeg må vente med å kjøpe til NAV eventuelt godkjenner søknaden. Anonymkode: dc1cf...67e Det er det, jeg har opplevd det samme flere ganger. Så hadde jeg plutselig flaks, oppdaget en annonse med en gang den var lagt ut, for akkurat den sykkelen jeg så etter, til en veldig god pris. Sendte melding med en gang og var på døra hos selger 10 minutter senere. På den tiden hadde han fått ca 20 henvendelser, og flere hadde også tilbudt høyere pris. Han var heldigvis av typen som mener at man skal holde avtaler. Så ja, det kan være mange om beinet på de gode kjøpene. Anonymkode: 4e52e...edd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #43 Skrevet 20. august 2021 Lykke til forresten, håper det ordner seg. Anonymkode: 4e52e...edd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #44 Skrevet 20. august 2021 Helt innafor å spørre! Jeg har og lett etter brukte sykler til min sønn, og prisene er rundt 700-1200 for greit brukte sykler som ikke har store mangler. Nytt koster jo 4-6000 så 🤷♀️ Anonymkode: ea2f3...13c 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #45 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt innafor å spørre! Jeg har og lett etter brukte sykler til min sønn, og prisene er rundt 700-1200 for greit brukte sykler som ikke har store mangler. Nytt koster jo 4-6000 så 🤷♀️ Anonymkode: ea2f3...13c Ja det var derfor jeg nevnte alderen på barnet for å få frem at nye sykler til en 9 åring er veldig dyrt,å da er det naturlig at syklene ikke er så billig brukt heller. Anonymkode: dc1cf...67e 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #46 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det mulig å få dekket penger til en brukt barnesykkel når en kun har sosialhjelp? Vi har så lite penger at vi kun dekker det mest nødvendige,så har ikke råd til å kjøpe sykkel. Å i september skal hele klassen til barnet mitt på sykkeltur. Har fått beskjed av NAV at de nå har veldig fokus på at barnet skal ha det de trenger så kunne søke om penger til for eksempel klær eller fritidsaktivitet. Men tror dere de dekker en brukt sykkel? Har funnet en til 1000 kr. Anonymkode: dc1cf...67e Det koster ingen ting og søke om penger. Vil tro de hjelper deg med det. Anonymkode: 32853...a3d
Elaine Marley Skrevet 20. august 2021 #48 Skrevet 20. august 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #49 Skrevet 20. august 2021 Det blir vanskelig å si noe om hvordan ditt kontor vurderer dette, men i min jobb i Nav, så har vi flere ganger innvilget ting som dette. Du har funnet en enkel sykkel til en rimelig pris, og det er helt vanlig for et barn i Norge å ha. Nav har dessuten et ekstra ansvar for barns sosiale inkludering. Så lenge du ikke har råd til den selv, så er jeg sikker på at dette er noe Nav vil gå i dialog med deg om å kunne dekke hele eller deler av utgiften til. Anonymkode: af7cb...363 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #50 Skrevet 20. august 2021 Anastacia skrev (37 minutter siden): Hvor i landet bor du sånn cirka? En time fra Bergen Anonymkode: dc1cf...67e
Anastacia Skrevet 20. august 2021 #51 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En time fra Bergen Anonymkode: dc1cf...67e Det var dessverre litt langt unna. Håper det ordner seg med sykkel. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #52 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det mulig å få dekket penger til en brukt barnesykkel når en kun har sosialhjelp? Vi har så lite penger at vi kun dekker det mest nødvendige,så har ikke råd til å kjøpe sykkel. Å i september skal hele klassen til barnet mitt på sykkeltur. Har fått beskjed av NAV at de nå har veldig fokus på at barnet skal ha det de trenger så kunne søke om penger til for eksempel klær eller fritidsaktivitet. Men tror dere de dekker en brukt sykkel? Har funnet en til 1000 kr. Anonymkode: dc1cf...67e Det gjør de. Og de er spesielt interessert i å dekke dersom du kjøper brukt. Alle utgifter som ikke går under livsopphold eller boutgifter kan du søke om. Anonymkode: 9d3d2...ff0
Live88 Skrevet 20. august 2021 #53 Skrevet 20. august 2021 Har du en frivillighetssentral i nærheten? Isåfall kan du spørre gjennom de om det er noen som har en sykkel å gi vekk/selge veldig billig😊
Jadaomatte Skrevet 20. august 2021 #54 Skrevet 20. august 2021 Om skolen arrangerer, så hjelper de deg.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #55 Skrevet 20. august 2021 Live88 skrev (5 minutter siden): Har du en frivillighetssentral i nærheten? Isåfall kan du spørre gjennom de om det er noen som har en sykkel å gi vekk/selge veldig billig😊 Har prøvd det men ikke fått posetiv svar enda. Anonymkode: dc1cf...67e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #56 Skrevet 20. august 2021 På NAV-kontoret jeg jobber på har vi flere ganger innvilget sykler til barn. For det meste brukt, men også nytt de gangene det ikke finnes noe på bruktmarkedet (ikke veldig stor kommune). Tenker at 1000 kroner er ganske nøkternt, og en sykkel er noe de fleste barn burde ha. Anonymkode: 16078...9a4 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #57 Skrevet 20. august 2021 11 hours ago, altflyter said: 😊 (...) Det er forøvrig veldig spesielt at skolen inviterer til sykkeltur. Kan det tenkes at de har sykler til utlån hvis det blir krise? Det er veldig vanlig at skoler arrangerer sykkeltur, barn flest har faktisk sykkel (og det tenker jeg også de bør ha). Men, det er også sånn at det ikke skal koste penger å gå på norsk skole, så dersom man ikke har slikt utstyr, bør skolen ha en løsning for det. På min jobb har vi sykler til utlån. Kanskje finnes det en utstyrssentral i kommunen som kan ha sykler til utlån? Anonymkode: 64cfa...199
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #58 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): På NAV-kontoret jeg jobber på har vi flere ganger innvilget sykler til barn. For det meste brukt, men også nytt de gangene det ikke finnes noe på bruktmarkedet (ikke veldig stor kommune). Tenker at 1000 kroner er ganske nøkternt, og en sykkel er noe de fleste barn burde ha. Anonymkode: 16078...9a4 Bor på ett mindre sted jeg også å her fikk jeg ikke taki brukt. Men tar jeg bussen en time hver vei så kan jeg få taki den sykkelen til 1000 kr. Holder lenge med en brukt Anonymkode: dc1cf...67e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #59 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): På NAV-kontoret jeg jobber på har vi flere ganger innvilget sykler til barn. For det meste brukt, men også nytt de gangene det ikke finnes noe på bruktmarkedet (ikke veldig stor kommune). Tenker at 1000 kroner er ganske nøkternt, og en sykkel er noe de fleste barn burde ha. Anonymkode: 16078...9a4 Hei! Lurte på en ting til siden du jobber på NAV. Har søkt om penger til sykkelen å når jeg går inn på NAV sin side for å se hvor langt den er kommet så står det " under behandling". Betyr det at de har begynt på saken min? Anonymkode: dc1cf...67e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #60 Skrevet 20. august 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Lurte på en ting til siden du jobber på NAV. Har søkt om penger til sykkelen å når jeg går inn på NAV sin side for å se hvor langt den er kommet så står det " under behandling". Betyr det at de har begynt på saken min? Anonymkode: dc1cf...67e Hos oss har den status "under behandling" når den er registrert inn i saksbehandlingssystemet. Trenger ikke nødvendigvis være slik at jeg som saksbehandler har gjort noe annet enn å lese søknaden på dette tidspunktet. Anonymkode: 16078...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå