Gå til innhold

Kan jeg få dekket sykkel av NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få dekket penger til en brukt barnesykkel når en kun har sosialhjelp? Vi har så lite penger at vi kun dekker det mest nødvendige,så har ikke råd til å kjøpe sykkel. Å i september skal hele klassen til barnet mitt på sykkeltur. Har fått beskjed av NAV  at de nå har veldig fokus på at barnet skal ha det de trenger så kunne søke om penger til for eksempel klær eller fritidsaktivitet. Men tror dere de dekker en brukt sykkel? Har funnet en til 1000 kr.

Anonymkode: dc1cf...67e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere en sånn "hjelpende hånd" gruppe på facebook der dere bor? Jeg bor i Haugesund og det har vi her, da legges det anonymt ut at noen trenger en sykkel, og om noen har en å gi bort så leveres den til de som drifter gruppen, som gir den videre. Kan være verdt et forsøk? ❤️ 

Anonymkode: 6d698...e41

• Liker 11
Skrevet

Da ringer du nav og spør om hvilken ordning du kan søke på 😊 

Er det Bua i ditt nærområde? Det kan hende de har sykkel! Evt er det helt sikkert frivillige organisasjoner som deler ut. 

Det er forøvrig veldig spesielt at skolen inviterer til sykkeltur. Kan det tenkes at de har sykler til utlån hvis det blir krise?

• Liker 10
Skrevet

Det tenker jeg du kan søke om ja, de vil nok legge seg på et «rimelig og nøktern» nivå. Dvs bruktpris. Husk hjelm.  Du kan sikkert også høre med din saksbehandler. 

Anonymkode: 62fba...5c0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere en sånn "hjelpende hånd" gruppe på facebook der dere bor? Jeg bor i Haugesund og det har vi her, da legges det anonymt ut at noen trenger en sykkel, og om noen har en å gi bort så leveres den til de som drifter gruppen, som gir den videre. Kan være verdt et forsøk? ❤️ 

Anonymkode: 6d698...e41

Har lagt ut i en lignende hjelpegruppe her jeg bor ja,men har ikke fått noe respons. BUA her jeg bor hadde dessverre ikke sykler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tenker jeg du kan søke om ja, de vil nok legge seg på et «rimelig og nøktern» nivå. Dvs bruktpris. Husk hjelm.  Du kan sikkert også høre med din saksbehandler. 

Hjelm har vi :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så du tenker at 1000 kr er for mye å spørre om for en brukt sykkel?

Skrevet

Neida, legg gjerne med annonse på sykkelen du fant :) så tar de nok en vurdering. Hadde nok kanskje ventet med å kjøpe til du har fått svar. 

Skrevet

Det ligger mengder av barnesykler til gis bort på Finn. 

Anonymkode: 762c2...562

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ligger mengder av barnesykler til gis bort på Finn. 

Anonymkode: 762c2...562

Det var det første stedet jeg sjekket :) Men takk for tips :)

Skrevet

Ring veileder hos NAV og hør med dem. 

Ellers så gis jo bort sykler i hytt og vær, særlig på denne årstida. Bare her jeg bor er det et dusin som gis bort på finn.

1000 kr er mye for en brukt sykkel, synes jeg. 

Anonymkode: 7b89a...ed1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ring veileder hos NAV og hør med dem. 

Ellers så gis jo bort sykler i hytt og vær, særlig på denne årstida. Bare her jeg bor er det et dusin som gis bort på finn.

1000 kr er mye for en brukt sykkel, synes jeg. 

Har som sagt sjekket alt på finn.no å enten er det ikke rett størrelse ellers er den allerede gitt bort.

• Liker 2
Skrevet

Kirkens bymisjon ol. vidreformidler sånne ting pluss skolesekker og div har jeg hørt.

Anonymkode: a0999...fe3

• Liker 1
Skrevet

Du kan søke, eneste du kan få er et ja eller nei. 

Anonymkode: 4641a...0ad

Skrevet

Hvorfor akk 1000 kr?

Anonymkode: a0963...2e3

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du søke om. Du kan også spørre om skolen har en sykkel til utlån.

Anonymkode: 35806...8a0

Skrevet

Spør på Facebook om noen har en du kan låne eller få?

Anonymkode: bb939...d02

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har som sagt sjekket alt på finn.no å enten er det ikke rett størrelse ellers er den allerede gitt bort.

Jeg så ikke at du hadde skrevet det, beklager. Du har ingen naboer som kan låne bort en?

Men uansett så gjør det ikke vondt å ringe NAV og høre 🙂 Jeg gikk på AAP for et par år siden, og så ble det noe tull med pengene, så de kuttet stønaden tvert i mai, med beskjed om at det ville ta så og så mange uker i behandlingsprosess før jeg kunne få AAP tilbake. Jeg husker ikke riktig hva det var lenger. Veileder hos NAV ringte meg og sa at hun hadde søkt om billetter i et badeland for meg på grunn av dette, da hun visste at vi sto veldig dårlig stilt selv før det ble tull med AAP. Vi har barn, forresten, tror neppe hun ville tenkt på dette om ikke. Fikk billettene i posten ei uke senere, og vi fikk en turistopplevelse den sommeren, i stedet for å feriere "kun" hjemme 🙂
Det er annerledes å få håndpenger til sykkel, vil jeg tro, men det er jo bare å høre med dem.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor akk 1000 kr?

Anonymkode: a0963...2e3

fant en på finn.no å prøvde meg på å prute den ned til 1000 kr å selgeren sa ja.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør på Facebook om noen har en du kan låne eller få?

Anonymkode: bb939...d02

det har jeg gjort,har ikke fått noe posetiv svar enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...