AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Jeg har aldri vært glad i matematikk. Nå ønsker jeg å unngå å overføre dette til barna mine. Språk faller det veldig naturlig for meg å jobbe med, men ikke tall og logikk. Hvordan kan jeg hjelpe barna mine å øve opp tallforståelse? Nå er barna under 3 år, men tips for eldre barn mottas også med takk😊 For å unngå krasse kommentarer, jeg tenker ikke at barnet skal sitte på skolebenken og jobbe med matte, men øve opp tallforståelse slik vi har lekt med språk og leseglede😊 Anonymkode: 61a9b...7ce
Rosa Dartle Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Kaptein Sabeltann-spillet startet vi med. 😊 Fint for å øve på terning og tall, og antall diamanter som skal til spiller og til Sabeltann, og telle hvem som fikk flest ved spillets slutt.
Mt3 Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Tellebøker og helt enkle spill. Leke butikk der dere betaler 1klosse, 2klosser, 3klosser. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Just now, Mt3 said: Tellebøker og helt enkle spill. Leke butikk der dere betaler 1klosse, 2klosser, 3klosser. Det er bra tips😊 Anonymkode: 61a9b...7ce
Tanuki Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri vært glad i matematikk. Nå ønsker jeg å unngå å overføre dette til barna mine. Språk faller det veldig naturlig for meg å jobbe med, men ikke tall og logikk. Hvordan kan jeg hjelpe barna mine å øve opp tallforståelse? Nå er barna under 3 år, men tips for eldre barn mottas også med takk😊 For å unngå krasse kommentarer, jeg tenker ikke at barnet skal sitte på skolebenken og jobbe med matte, men øve opp tallforståelse slik vi har lekt med språk og leseglede😊 Anonymkode: 61a9b...7ce Sønnen min begynte med matte i bhg da han var 5 år, før det ble det mest gjennom lek. Telle legoklosser etc. 100% basert på lek. Jeg tenker at når ungen din blir litt eldre, 4-5 år kan du jo skaffe noen mattebøker. I min sønns bhg brukte de Skill Sharpeners - Math, serien har flere nivåer. legger ved link. https://www.amazon.com/Skill-Sharpeners-Math-Grade-K/dp/1629389854 Bøkene er på engelsk, men det har ikke noe og si for de fleste av oppgavene. Nå går sønnen min på barneskolen, og liker matte svært godt, hender han blir lei, og da tar vi frem skill sharpeners for å gjøre matte litt gøy igjen. Vi har også et robot coding sett som han liker å pusle med, da må han også bruke litt matte. Vi prøver å gjøre tall og matte gøy og praktisk, stikk motsatt av hvordan jeg lærte matte da jeg gikk på barneskole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå