Gå til innhold

Dårlig av dose 2, pfizer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har fått feber (39), skikkelig hodepine og låsninger av ledd? 

tok dose 2 i går i 14:30 tiden. 
ligger nå i sengen å sliter med å holde øyne oppe, svetter som bare det.. det rett å slett renner av meg 😭

Anonymkode: 62546...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk veldig vondt i armen av dose 1, var helt ekstremt og måtte ta smertestillende. Etter dose 2 kjente jeg omtrent ingenting i armen. Men, tre dager etter vaksinen nr 2 ble jeg dårlig, influensasymptomer bortsett fra feber. Har vært dårlig i fem dager nå. 
Trøster meg med at det sies at de som får bivirkninger som ligner Coronasmitte har best virkning av vaksinen🤷🏼‍♀️

K44

Anonymkode: 7ae9f...37b

Skrevet

Jeg tok dose to av Pfirzer i går og var helt fin utover kvelden. Men i dag våknet jeg og føler meg sliten, litt uggen og generelt kraftløs. Slik man føler det rett før man blir syk. Får se om det går over eller jeg blir verre utover dagen. Glad jeg har hjemmekontor!

Anonymkode: 8d4a8...39d

Skrevet

Har flere rundt meg som reagerer slik på dose to ja. veldig vanlig

Anonymkode: 06ae1...205

Skrevet

Fikk dose to igår kl 09, verker i hele venstre armen bare, håper det holder seg slik.

Anonymkode: dbe8a...f26

• Liker 2
Skrevet

Det er fler som få bivirkninger av dose 2 enn dose 1 og yngre får fler/oftere bivirkninger. Det anbefales å ta det litt med ro dagene etter dose 2. Til info så henger ikke virkningsgrad sammen med hvor mange/lite bivirkninger man får:

– Bør man være bekymret dersom man ikke får noen reaksjon på vaksinen?

– Nei, så vidt jeg vet er det ikke noen sammenheng mellom hvor beskyttet man blir mot koronaviruset og hvor mye man reagerer på vaksinen. SItat av Anne Spurkland er professor i medisin og forsker i molekylær immunologi ved Universitetet i Oslo. Klippet fra arktikkel i DRammens Tidende fra idag (bak betalingsmur- derfor klippet inn)

Selv fikk jeg hovne lymfer bak kravebenet på den side stikket ble satt.

Anonymkode: 9b3ab...fa7

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde det sånn lenge etter dose 1. Kommer ikke til å fremskynde timen min til dose 2 for å si det sånn. Har ikke tid til å bli syk nå 🤪

Anonymkode: 0e41f...faa

Skrevet

Vanlig blant de yngre, har med hvordan immunforsvaret jobber for å oppnå virkestoffer mot 'sykdommen' kroppen din har fått.

Skrevet
8 minutter siden, Mt3 said:

Vanlig blant de yngre, har med hvordan immunforsvaret jobber for å oppnå virkestoffer mot 'sykdommen' kroppen din har fått.

Hva regnes som "yngre" i denne sammenheng? Jeg er 44 år gammel og føler meg dårlig etter vaksinen.

Skrevet

Ja, jeg ble svært dårlig av dose 2.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva regnes som "yngre" i denne sammenheng? Jeg er 44 år gammel og føler meg dårlig etter vaksinen.

De fleste som reagerer er vel yngre enn deg, men det kommer jo helt an på hvordan immunforsvaret til hver enkelt jobber. For kroppen har jo fått injeksjon med en sykdom/infeksjon som den skal bekjempe.

Skrevet

Jeg følte meg ganske elendig i nesten to døgn, men tok ikke temperaturen så jeg vet ikke om jeg faktisk hadde feber eller hvor mye. På dag to tok jeg litt paracet og det hjalp en del.

Anonymkode: b15e2...800

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 8.02):

….

Endret av adele34
….
Skrevet (endret)

Tok 2 dose med Pfizer i går. Etter første dose hadde jeg bittelitt vondt i armen bare. Nå etter andre dose har jeg litt vondere arm, lett forhøyet temp og har null energi. Ligger rett ut på sofaen.. 

Oppdatering 21 august: hovnet opp mer i armen i går. Lå rett ut hele dagen, på natten fikk jeg nesten 39 i feber, akkurat nå har jeg ikke feber og føler meg bedre men lite energi.

Endret av NorthernLight
Skrevet

De fleste får ingen bivirkninger, så du har nok hatt uflaks.

• Opprett ny...