Gå til innhold

Hvem er det som får gifte seg/være sammen med vestkantfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Av nysgjerrighet lurer jeg på hvem som får gifte seg eller blir sammen med vestkant mennesker? 

Anonymkode: 2e7ec...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utelukkende sveitsere fra Graubünden.

Bare gå dit så ser du at de snakker retoromansk hele gjengen.

Anonymkode: d92ed...d49

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er utelukkende sveitsere fra Graubünden.

Bare gå dit så ser du at de snakker retoromansk hele gjengen.

Unntatt de fra Val Müstair. Fysj.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Retoromansk

• Liker 3
Skrevet

Andre vestkantfolk? Det er jo litt innavl, men det går bra.

Anonymkode: 443bf...1e5

• Liker 5
Skrevet

Jeg er innvandrer og kommer fra er meget fattig land og er gift med en vestkantmann. 

Er det galt?

Anonymkode: 94a36...c17

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er innvandrer og kommer fra er meget fattig land og er gift med en vestkantmann. 

Er det galt?

Ikke galt. Det er bra synes jeg. Bra med mangfold.

Anonymkode: b8ae5...d17

• Liker 3
Skrevet

De som føler de har noe til felles med en vestkantperson? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke galt. Det er bra synes jeg. Bra med mangfold.

Anonymkode: b8ae5...d17

Mye kulturkræsj, men det går som regel bra☺️

Skrevet

Vestkant kan være så mye. De riktig vestkanterne holder seg stort sett innen for samme krets, økonomisk, kulturelt.

Anonymkode: 5ccd3...f15

• Liker 3
Skrevet

Folk fra Somalia.

Anonymkode: 6662d...3ba

• Liker 3
Skrevet

De som ikke forteller oss hvordan vi er. Det vet vi nemlig best selv.

Selv er jeg sammen med en nordlending.

Anonymkode: a6543...452

• Liker 1
Skrevet

Man sender inn en søknad til komiteen for arrangerte ekteskap bydel Frogner og Ullern (gjelder for hele landet). Kriteriene for utvelgelse er til dels hemmeligholdt for dem som ikke er født med sølvskje i munnen, men kontakter du Nora Helmer kan hun sikkert gi deg noen tips. https://www.aftenposten.no/emne/dollhouse

Anonymkode: a3a64...05e

• Liker 17
Skrevet

Venninnen min fra en liten plass i nord har vært sammen med en vestkantmann siden studiedagene. Trivelig kar!

Anonymkode: cb20a...a92

Skrevet

Hvilken vestkant? I byen jeg bor i er ikke vestkanten spesielt rik, faktisk ligger et av de rikeste områdene på østkanten!I I kommunen min mor bor så eksisterer det ingen vestkant. Ikke alle bor i Oslo! 

Anonymkode: 153fb...7d7

• Liker 3
Skrevet

Jeg gifter meg med vestkantmannen min neste år ❤️

Jeg er fra en liten bygd og anser meg selv som ganske vanlig person med en vanlig bachelor og en vanlig jobb. Har mange av de samme interessene som min kjære og vi ler mye sammen!

Han er forøvrig også en helt vanlig person selv om han er fra Oslo vest!

Anonymkode: 61f49...20b

• Liker 1
Skrevet

Jeg var lenge sammen med en velbeslått vestkantdame, men den innsvevrede, besteborgerkulturen kombinert med mangel på egentlig intellektuell dannelse, gjorde at hun ble for uspennende i lengden. Men hyggelig og pen, det var hun.

Anonymkode: f0cdf...257

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg var lenge sammen med en velbeslått vestkantdame, men den innsvevrede, besteborgerkulturen kombinert med mangel på egentlig intellektuell dannelse, gjorde at hun ble for uspennende i lengden. Men hyggelig og pen, det var hun.

Økonomisk vestkant, ikke gamle penger? Tsk tsk. 

Det gjelder å ha tredobbel kapital: Penger, kultur og nettverk. Du er ikke phet med bare pengene. Du må ha hjernen, kunsten og vennene. 

Anonymkode: d8956...8cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Økonomisk vestkant, ikke gamle penger? Tsk tsk. 

Det gjelder å ha tredobbel kapital: Penger, kultur og nettverk. Du er ikke phet med bare pengene. Du må ha hjernen, kunsten og vennene. 

Anonymkode: d8956...8cd

Nei, hun var fullblods og ikke bare økonomisk vestkant. Men det aldri vært de intellektuelt dannede som har preget  vestkantkulturen. Den har stort sett vært dominert av det konservative, sidrompa kapitalborgerskapet, som aldri har bidratt noe særlig til samfunnets kulturelle eller intellektuelle utvikling. Verken hjerne eller kunst altså, men først og fremst arvet kapital og arvet sosial status. Men som sagt: pen og hyggelig:))

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 10.11):

Er det galt?

Flere fra Tåsen/Nordberg og nord-vest i Oslo gifter seg med vellykkede minoritetsjenter. Det passer veldig godt inn med deres politisk korrekte image. 

Menn fra gamle akademikerfamilier på Ullern eller familiebedrifter på Bygdøy velger mer tradisjonelt.

Anonymkode: e7e50...406

• Liker 2
Skrevet

Min bror fra en vanlig familie i Bergen er gift med en av Norges rikeste arvinger. Hele hennes familie er super greie og jordnære. Utenom svære hus til 40 millioner og dyre biler hadde jeg ikke kunne tippet at de var så rike. 

Anonymkode: 3816e...538

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...