AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Er godt voksen har kun oppkjøring igjen. Har strøket på en oppkjøring. Kommer ikke helt overens med kjørelæreren. Burde nok ha byttet før. Kan en bytte nå eller ville dere latt være. Tips.. Anonymkode: ba2e6...449
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Ikke noe problem å bytte trafikkskole. Men vær forberedt på at en ny skole ikke vil låne ut bilen sin til oppkjøring før de vet om du er på nivå. De stiller ofte kriterie til ekstra kjøretime. Anonymkode: 72861...703 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er godt voksen har kun oppkjøring igjen. Har strøket på en oppkjøring. Kommer ikke helt overens med kjørelæreren. Burde nok ha byttet før. Kan en bytte nå eller ville dere latt være. Tips.. Anonymkode: ba2e6...449 Hvor i landet er dette? Kjemi med læreren er kjempe viktig, så jeg forstår hvorfor du vil bytte. Det kan ha mye å si for ens selvtillit, ikke minst. Anonymkode: eb2d4...28f
Strange Doll Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Hvorfor har du ikke byttet før nå om du ikke kommer overens med læreren?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Kan det ha noe med at dem ikke mener du er god nok? Anonymkode: 3c536...8e8
ajarRun Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-19 den 23.52): Er godt voksen har kun oppkjøring igjen. Har strøket på en oppkjøring. Kommer ikke helt overens med kjørelæreren. Burde nok ha byttet før. Kan en bytte nå eller ville dere latt være. Tips.. Anonymkode: ba2e6...449 Siden utdanningen til trafikklærere er kort, og alle innbiller seg at vi tjener millioner tiltrekker bransjen seg en del idioter. Hvis du er så uheldig at en av dem er din lærer, bør du umiddelbart bytte. Hvis læreren din ikke frarådet deg å kjøre opp før, eller ennå verre, rådet deg til å kjøre opp bør du selvsagt bytte. En trafikklærer bør vite hvem som kan bestå og hvem som ikke kan det. Hvis du maset deg til en førerprøve, og strøk, bør du vurdere å høre hva læreren råder deg til. Ofte er kjemi like viktig som at lærer er god. Hvis det ikke funker, prøv en annen. Man kan alltid komme tilbake. Hvis du velger en ny lærer er det viktig at du åpner for å få noen timer for å finpusse. 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Du må ta alt på nytt om du bytter trafikkskole. Anonymkode: fc7c5...608 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du må ta alt på nytt om du bytter trafikkskole. Anonymkode: fc7c5...608 Det kan ikke være tilfelle? Kan ikke tro det? Er jo registrert alt jeg har vært igjennom. Vet det finnes intensivt kurs enkelte steder i landet. Oppkjøringen er i hjemfylke. Kanskje det er slutt på det? Skjønner hvis en ny skole vil ha et par timer for å se hvordan en elev er. Er kun to lærere på denne skolen. Jeg tar på automat og den andre læreren er på manuell. Saken er om det er vits i å bytte. Men kjenner det ikke er optimalt med den læreren jeg har. Anonymkode: ba2e6...449
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan ikke være tilfelle? Kan ikke tro det? Er jo registrert alt jeg har vært igjennom. Vet det finnes intensivt kurs enkelte steder i landet. Oppkjøringen er i hjemfylke. Kanskje det er slutt på det? Skjønner hvis en ny skole vil ha et par timer for å se hvordan en elev er. Er kun to lærere på denne skolen. Jeg tar på automat og den andre læreren er på manuell. Saken er om det er vits i å bytte. Men kjenner det ikke er optimalt med den læreren jeg har. Anonymkode: ba2e6...449 Skulle ha byttet før men har som sagt bare oppkjøring igjen. Anonymkode: ba2e6...449 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du må ta alt på nytt om du bytter trafikkskole. Anonymkode: fc7c5...608 Det må man ikke! Gjennomførte kurs blir jo registrert slik at du kan gå til hvilken som helst annen kjøreskole og fortsette opplæringen der! Jeg tok trafikalt grunnkurs for ca femten år siden, men startet ikke opplæringen før i fjor. Når jeg snakket med de i ekspedisjonen på kjøreskolen før jeg startet i fjor kunne de lett finne ut både når og hvor jeg hadde tatt det kurset! Anonymkode: 5d7cb...ede
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det må man ikke! Gjennomførte kurs blir jo registrert slik at du kan gå til hvilken som helst annen kjøreskole og fortsette opplæringen der! Jeg tok trafikalt grunnkurs for ca femten år siden, men startet ikke opplæringen før i fjor. Når jeg snakket med de i ekspedisjonen på kjøreskolen før jeg startet i fjor kunne de lett finne ut både når og hvor jeg hadde tatt det kurset! Anonymkode: 5d7cb...ede Trafikalt gk er noe annet. Er du passert 25 som meg så trenger du ikke å ta det i det hele tatt. Anonymkode: ba2e6...449
ajarRun Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du må ta alt på nytt om du bytter trafikkskole. Anonymkode: fc7c5...608 Selvsagt ikke. Trafikkskolene er pliktige til å sende inn obligatorisk opplæring til Statens Vegvesen innen 14 dager. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan ikke være tilfelle? Kan ikke tro det? Er jo registrert alt jeg har vært igjennom. Vet det finnes intensivt kurs enkelte steder i landet. Oppkjøringen er i hjemfylke. Kanskje det er slutt på det? Skjønner hvis en ny skole vil ha et par timer for å se hvordan en elev er. Er kun to lærere på denne skolen. Jeg tar på automat og den andre læreren er på manuell. Saken er om det er vits i å bytte. Men kjenner det ikke er optimalt med den læreren jeg har. Anonymkode: ba2e6...449 Alt blir registrert hos SSV. Jeg kan se hvilken opplæring eleven har, trenger bare navn eller personnummer. Ofte vil jeg kjøre en dobbelttime for å ta utsjekk fra andres elever. Da får de tid til å bli kjent med bilen og jeg finner ut om de er på riktig nivå. Du kan jo prøve en annen lærer å se hvordan det går? Bare be om en vurderingstime. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må man ikke! Gjennomførte kurs blir jo registrert slik at du kan gå til hvilken som helst annen kjøreskole og fortsette opplæringen der! Jeg tok trafikalt grunnkurs for ca femten år siden, men startet ikke opplæringen før i fjor. Når jeg snakket med de i ekspedisjonen på kjøreskolen før jeg startet i fjor kunne de lett finne ut både når og hvor jeg hadde tatt det kurset! Anonymkode: 5d7cb...ede De kan ikke se hvor du har tatt kurset. Hvis opplæringen er gjennomført på en annen skole står det kun: "Lærer ved annen skole". Tidligere kan det ha vært mulig, men i alle fall de siste to årene har det ikke vært det. Ofte kan jeg gjette meg fram til det da.
ajarRun Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Trafikalt gk er noe annet. Er du passert 25 som meg så trenger du ikke å ta det i det hele tatt. Anonymkode: ba2e6...449 Mørkedemo og ulykkesberedskap?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Trafikalt gk er noe annet. Er du passert 25 som meg så trenger du ikke å ta det i det hele tatt. Anonymkode: ba2e6...449 Jo, man må ta både mørkekjøirngen og førstehjelpskurs! Anonymkode: 5d7cb...ede 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 ajarRun skrev (9 timer siden): De kan ikke se hvor du har tatt kurset. Hvis opplæringen er gjennomført på en annen skole står det kun: "Lærer ved annen skole". Tidligere kan det ha vært mulig, men i alle fall de siste to årene har det ikke vært det. Ofte kan jeg gjette meg fram til det da. Veldig merkelig at min skole kunne se hvor jeg hadde tatt grunnkurset da! Og det var ikke engang i samme kommune. Anonymkode: 5d7cb...ede
Brimi Skrevet 3. oktober 2021 #17 Skrevet 3. oktober 2021 ajarRun skrev (På 22.8.2021 den 23.44): Selvsagt ikke. Trafikkskolene er pliktige til å sende inn obligatorisk opplæring til Statens Vegvesen innen 14 dager. Alt blir registrert hos SSV. Jeg kan se hvilken opplæring eleven har, trenger bare navn eller personnummer. Hva skjer hvis de ikke sender inn til Statens Vegvesen? En trafikkskole her i byen gikk konkurs for ikke så lenge siden og den skolen har fått kritikk for å ikke ha sendt inn obligatorisk opplæring til Statens Vegvesen. Mange elever som nå må ta kurs og betale på nytt på en annen trafikkskole🥴
ajarRun Skrevet 5. oktober 2021 #18 Skrevet 5. oktober 2021 Brimi skrev (På 3.10.2021 den 20.15): Hva skjer hvis de ikke sender inn til Statens Vegvesen? En trafikkskole her i byen gikk konkurs for ikke så lenge siden og den skolen har fått kritikk for å ikke ha sendt inn obligatorisk opplæring til Statens Vegvesen. Mange elever som nå må ta kurs og betale på nytt på en annen trafikkskole🥴 Da klager man til Statens Vegvesen og så mister de godkjenningen. De må gjøre det før neste trinn og senest innen 14 dager. PROTIP: Ikke betal regningen før de sender inn, klag til SSV etter 14 dager. Trafikkskoler er ikke noe god til å håndtere økonomi. Aldri betal på forskudd, med mindre det gjøres med kredittkort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå