AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 I dag opplevde jeg en spontanabort i mitt første svangerskap i uke 15. Jeg opplevde blødning dagen før og fikk en time hos gynekolog i dag. Der fikk vi konstatert at det var en spontanabort etter innvendig ultralyd og undersøkelser. Jeg blødde MYE, noe jeg ikke var forbedret på da jeg først ankom og de ga meg ett stort bind etter undersøkelsen. Da jeg var ferdig ble jeg sendt hjem, og så fort jeg kom ut til bilen begynte jeg å blø mye mer. Bindet Ble fort fylt opp, så det hjalp ikke mye etter dette. Jeg tenkte at dette var normalt og gjorde ikle noe sak ut av det, men etterhvert som jeg gikk så kom det blodmerker etter meg på asfalten hele veien, og det rant blod nedover hele buksa mi og skoene mine. Da vi kjørte hjemover hadde jeg vondt og blødde mer. Da jeg kom hjem dro jeg i dusjen og vasket bort alt blodet og deretter satt meg i badekaret. Etter en kort stund kom det plutselig en stor blodklump ut, som inneholdt fosteret. Er detter normalt håndtert ved en spontanabort? Eller burde jeg i utgangspunktet blitt innlagt? Jeg fikk heller ingen informasjon før jeg dro, så jeg tok utgangspunkt i at fosteret var ute, så da det dukket opp i badekaret hadde jeg ingen anelse om hva jeg skulle gjøre med det. Anonymkode: 95851...5fa
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Først vil jeg bare si beklager. Abort er forferdelig å oppleve. Sa gynekolog hvor langt påvei fosteret var? (For eks at fosteret ble målt til 8 uker selv om du var 15 uker påvei) Abort hvor fosteret måler mer enn 9 uker skal utføres på sykehus pga stor blødningsfare og behov for smertestillende. Anonymkode: ac52f...816
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Først vil jeg bare si beklager. Abort er forferdelig å oppleve. Sa gynekolog hvor langt påvei fosteret var? (For eks at fosteret ble målt til 8 uker selv om du var 15 uker påvei) Abort hvor fosteret måler mer enn 9 uker skal utføres på sykehus pga stor blødningsfare og behov for smertestillende. Anonymkode: ac52f...816 De mente at fosteret hadde stoppet å utvikle seg for 1-2 uker siden, så det var altså 13-14 uker Anonymkode: 95851...5fa
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Dette hørtes helt jævlig ut, du har min største medfølelse..❤️ Og nei, dette har nok ikke blitt håndtert på riktig måte, om man tar utgangspunkt i at fosteret var så gammelt som 15 uker. Som ab over meg skriver, er man mer enn 9 uker på vei (eller at fosteret måles til å være så stort), så skal aborten gjennomføres med tilsyn på sykehuset. Dette ville jeg klaget på om jeg var deg, så andre i lignende situasjon forhåpentligvis slipper å oppleve det samme😔 Anonymkode: 6802b...6b9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Dere som svarer over her blander spontanabort og provosert abort. En provosert abort etter uke 9 skal utføres på sykehus. En såpass tidlig spontanabort og med ukompliserte blødninger og uten store smerter krever ikke innleggelse. Sykehuset har her ikke gjort noe feil. Og så vil jeg si til TS at det du har opplevd er veldig leit og jeg håper det går bra med deg og at du snart blir gravid igjen. Anonymkode: 76908...372
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som svarer over her blander spontanabort og provosert abort. En provosert abort etter uke 9 skal utføres på sykehus. En såpass tidlig spontanabort og med ukompliserte blødninger og uten store smerter krever ikke innleggelse. Sykehuset har her ikke gjort noe feil. Og så vil jeg si til TS at det du har opplevd er veldig leit og jeg håper det går bra med deg og at du snart blir gravid igjen. Anonymkode: 76908...372 Du har helt rett i dette, jeg misforstod HI litt og oppfattet det som om TS hadde hatt en MA og fikk satt i gang en SA (leste og svarte nok litt vel tidlig på morgenkvisten). Blødningene hennes virket dog å være veldig kraftige, så de burde vel holdt henne lenger under oppsyn og ikke bare sendt henne hjem med et bind? Uansett helt forferdelig dette, TS, ta godt vare på hverandre❤️ Anonymkode: 6802b...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå