*Lillian* Skrevet 6. oktober 2002 #1 Del Skrevet 6. oktober 2002 Uæææ..... Jeg sitter her og kikker på nettbutikker med sko, klær og masse dilldall..... Jeg kjenner det rykker i hver eneste nerve i kroppen, og shoppemusklene rykker ekstra.... Jeg kjenner jeg får abstinenser, jeg har ikke shoppa klær eller sko på en uke, minst! Jeg er totalt blakk, av for mye shopping... :oops: Hva skal jeg gjøre da?? Har lyst til å fikse meg Ellos Konto og Ikea kort og all verdens kort så jeg kan shoppe nå og betale senere.... Men tenk om søknadene blir avslått, da... Tenk om jeg shopper for vilt, da.... (Kjenner meg selv, ja...) Huffe...Jeg vil ha masse klær og sko sånn nå mot vinteren.... Det er ikke håp for en kvinne i sin beste shoppoholic-alder.... Flere som kjenner shoppemuskelen rykker på en søndagsformiddag? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2002 #2 Del Skrevet 6. oktober 2002 Er du veldig ung? Kan det være at du nylig har begynt å tene penger og har lyst på abselutt alt+ helt normalt for en ung jente/kvinne? Det blir dyre klær om du skal søke om konto hos div. selskaper. Forutsetning for å få det er at du ikke har noen anmerkninger.(dårlig betaler)Det skal ikke mye til for å få slike anm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 6. oktober 2002 Joda, jeg er ung, jeg er 21år. Jeg har vært yrkesaktiv i over 3år, så det er nok ingen slike ting som gjør det... Trodde det var normalt for de fleste kvinner å ha litt shoppeabstinenser innimellom, jeg... Jeg vet om det med kortene, kjære gjest.... Det var liksom ment som et humoristisk innlegg sånn på søndagen, skjønner du.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 6. oktober 2002 #4 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg er motsatt, Lillian -jeg må virkelig ta meg selv i nakken og si til meg selv: "Nathor, nå MÅ du stikke og handle deg noen klær og sko!". Helt seriøst, asså -jeg bruker kanksje et par-tre tusen i året på klær, men blitt litt flinkere i det siste. Kjøpte meg både bukse, genser og skjørt i går, og er stolt!! Noen ganger har jeg lurt på hvorfor jeg er så lite interessert i klær -eller dvs. jeg er veldig opptatt av klær, men bruker bare ikke penger på det. Jeg har funnet ut at moteindustrien rett og slett byr meg litt i mot -den er for kapitalistisk, for utspekulert. Jeg ønsker ikke være en del av den. Dessuten får jeg meg heller ikke til å kaste meg på "jippo"-moten, altså -kjøpe klesplagg etter klesplagg som tydelig bærer preg av å være en "moteflopp". Plagget er dritkult med en gang, så går det et par måneder, og man kaster det. For da er det ikke moderne lenger. Jeg får assosiasjoner i retning unødvendig sløseri, og jeg ønsker ikke å "støtte opp" om en slik kapitalistisk mentalitet. Når jeg først kjøper klær kjøper jeg alltid klær som er av særdeles god kvalitet, som har et enkelt, rent og tidløst design. Slik at jeg kan bruke de samme klærne til de faktisk blir utslitt. Jeg er også veldig opptatt av at klærne skal være funksjonelle -i tillegg til å se pene ut og appellere til det jeg føler er min "stil". Med "funksjonelle klær" mener jeg klær som det faktisk går an å bevege seg i (for det er slett ikke alle "moteplagg" som gir estetiske bevegelser). Vel -jeg ser at det kan virke som om jeg er ute etter å "kristisere" kanskje deg, Lillian -som omtaler deg selv som "shoppoholiker", men det er slett ikke min hensikt! Fikk bare lyst til å rable ned noen av mine egne tanker rundt dette her med shopping. Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hehe, Nelle, jeg tar det vel slett ikke som kritikk! Er det ikke fantastisk flott at mennesker er forskjellige, da? :D Jeg må bare få lov å si at jeg har tidligere vært en sånn som hatet å kjøpe klær fordi jeg har vært så stor at det var et mareritt å skulle finne seg allrighte klær i normale butikker. Men du forstår det, jeg har krympet masse fra den gang, og derfor har jeg nå i vår/sommer fått en slik farlig tendens til å shoppe meg halvt ihjel.... :blunke: Jeg er ikke motefreak i det hele tatt, kjøper det jeg synes er fint og bruker det til det er utslitt om jeg føler for det. Jeg bruker forressten fortsatt platåsko og synes det er stilig jeg, men det er visst virkelig UT nå.... Like I care!! Aaah...Gleder meg til lønning....om nesten 1mnd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. oktober 2002 #6 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jo, jeg kan kjenne at det rykker alvorlig i lommeboka innimellom - men ikke så mye når det gjelder klær. Jeg må vise megen viljestyrke for ikke å gå inn i bokhandlere eller hobbybutikker. Har jeg først gått inn er jeg fort fortapt, og handler mer enn lommeboka har godt av - SUKK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2002 #7 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg tror det ligger naturlig for jenter, jeg kan shoppe for et par tusen en dag jeg... ikke noe problem! Det er alltid ett eller annet man må ha...dagkrem, ny genser, nye sko, øyenskygge... og sånn går pengene... Jeg må innrømme at jeg bruker mye penger på klær og makeup, kanskje 2-2500 pr mnd... men , det er min interesse, og jeg digger det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 6. oktober 2002 #8 Del Skrevet 6. oktober 2002 Skjønner deg godt Lillian. Jeg kjenner det kribler selv. Det er ikke nødvendigvis klær og sminke som tenner meg mest, der må jeg ofte gjøre som Nelle og tvinge meg avgårde. Det har litt å gjøre med at jeg liker å ha god tid når jeg skal prøve klær, og som oftes er det bare stress. Unger eller venninner som står utenfor prøverommet å maser eller kikker på klokka. Derfor forbinder jeg den slags shopping med kaldsvette og stress, og har vel blitt litt "skadet". Men der er perioder der jeg bare tenker på klær og slikt og. Bøker og ting til huset er vel det jeg liker best å handle nå for tiden. Det kan jeg også lett handle på nettet, og det gjør alt så enkelt. Ellers så tror jeg det må være et slags "hamstringsgen" i oss damer siden det er en slik trang at det omtrent gir abstinenser. Ofte kan det være nok for meg å kjøpe noen badekuler, eller en ansiktsmaske til 15 kroner for å få bort kjøpebehovet for en stund. Så det er tydelig, for meg i hvertfall, at det er det å kjøpe jeg er avhengig av, ikke det jeg får for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. oktober 2002 #9 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har merket abstinenser når vi har hatt mye penger en stund. Etter at feriepenger og skattepenger er brukt opp og stua er full av nye møbler (det er sånt vi kjøper for disse pengene). Plutselig er det tomt. Og jeg merker at jeg absolutt skulle hatt et liiiite bord eller en svær lysestake, da har jeg abstinenser. Klær shopper jeg når jeg MÅ, det samme med sko. Men ting til hjemmet, hyller, stoler, bilder, kjøkkenutstyr... HJELP! Jeg har så mange dingsebumser og duppeditter at skuffene ikke kan lukkes. Men jeg må jo ha! Heldigvis er sambo verre enn meg når det gjelder sånne ting. Han skal i tillegg har masse tekniske greier. Stereoanlegg, TV, DVD-spiller, høytalere og sånt. Det koster jo enda mer. Vi har alt vi trenger vi. EGENTLIG, men så er det de små og store tingene som mangler da. Jammen godt at vi har IKEA rett rundt hjørnet og noen ekstrajobber der vi kan dra inn noen kroner. Det verste er at vi skaffer oss så mange ting som fortsetter å koste. Sånne abbonement og ting som trenger vedlikehold og påfyll. Dumt å ha en parabolantenne som ikke virker fordi han ikke har råd til å betale abbonementet. Det er bare å ta seg selv i nakken og fortelle seg selv at man ikke trenger mer. At man faktisk skal leve også. Etter en uke eller to er suget borte her i huset. Helt til neste gang det er mange tusen på kontoen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 6. oktober 2002 #10 Del Skrevet 6. oktober 2002 Bare hvis jeg har mye penger. Jeg hater å handle et plagg her og et plagg der - og ende opp med noe som absolutt ikke passer sammen. Har jeg derimot nok til å få til et antrekk, med alt fra sko til lue i match - da er jeg skummel. Jeg kan ikke gå inn i CD-butikker uten å komme ut igjen med en høy stabel heller, så det har jeg gitt meg selv forbud mot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå