Gå til innhold

Har du stimulerende samtaler med din mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke det, og når jeg tenker meg om har vi aldri hatt skikkelig gode samtaler. Det å ha en god samtale, som vekker følelser og tanker, og hvor samtalen bare flyter over i andre emner. Dette har vi aldri, og jeg savner det. Synes det er så givende. Vi har ganske like interesser og meninger, men det blir aldri til noen givende samtaler. Hvordan er det hos dere? Og hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: c9323...86f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd å slå av netflix? Gå ut for å spise og drikke?

Anonymkode: b2f29...444

• Liker 1
Skrevet

Vi har kun det når vi aktivt velger å slå av alle skjermer. Jeg har større behov for det enn han, men han setter alltid veldig pris på det når det skjer. Det er typisk etter en datenight eller hvis vi har vært ute med venner og kommer hjem, men ønsker å fortsette kvelden bare oss to. Da hender det at vi blir sittende til solen står opp, men noen ganger går det over fra dype samtaler til rå sex. 

Slike kvelder er definitivt mine favorittkvelder, det er toppen av kvalitetstid for meg. Føler meg alltid nyforelsket i dagene som følger. Det er dessverre fort gjort å glemme bort slikt når dagene er travle hver for seg, men det er jo egentlig da man behøver det. Jeg pleier å si ifra til mannen når jeg føler på behovet - jeg sier rett og slett at jeg har lyst til å "connecte" med han, og så lager en av oss planer ❤️

Anonymkode: c75a6...ae4

• Liker 3
Skrevet

Ja,nesten hver dag. Snakker om alt mellom himmel og jord. Ting vi har lest om, sett på ,hørt osv. Vært sammen i snart 19 år.

Anonymkode: 52a49...481

Skrevet

Jeg forstår ikke at du i det hele tatt har innledet et forhold til en du ikke kan ha gode samtaler med. Hos oss er vennskapet vårt hele grunnmuren i forholdet. Han er min bestevenn og vi skravler som bestevenner også. 

Anonymkode: 05634...04f

• Liker 3
Skrevet

Ja, det har vi! :)

I mitt forrige forhold hadde vi det ikke, og jeg savnet det veldig. Han skjønte ikke hva jeg mente når jeg tok det opp som et problem - skulle vi liksom bare sitte og prate? Hva skulle det være godt for?

Han jeg er sammen med nå er helt motsatt. Vi snakker om alt mulig. Han har tenkt på noe han vil lufte, han leser noe han vil diskutere, han lurer på noe med meg, hva jeg tenker eller føler, og det ene tar det andre. Vi snakker nesten konstant og det er alltid interessant.

Anonymkode: 197b2...ed1

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja,nesten hver dag. Snakker om alt mellom himmel og jord. Ting vi har lest om, sett på ,hørt osv. Vært sammen i snart 19 år.

Samme her, tilnærmet hver dag i 15 år.

Anonymkode: 66c80...554

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har dere prøvd å slå av netflix? Gå ut for å spise og drikke?

Anonymkode: b2f29...444

Så klar! Vi ser nesten aldri tv sammen. Sitter ofte i sofaen sammen på slutten av dagen, hvor jeg forsøker å ha en samtale, men den samtalen blir alltid veldig kort. Ikke naturlig, på en måte. Jeg kan ha lange interessante samtaler med andre venninner eller venner, men med mannen blir det alltid kort. 

Skrevet

Nei 😂 kveld etter kveld sitter han og ser på serier på Netflix og jeg sitter med telefonen og scroller KG, fb, insta osv.

Anonymkode: 479dc...2e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke det, og når jeg tenker meg om har vi aldri hatt skikkelig gode samtaler. Det å ha en god samtale, som vekker følelser og tanker, og hvor samtalen bare flyter over i andre emner. Dette har vi aldri, og jeg savner det. Synes det er så givende. Vi har ganske like interesser og meninger, men det blir aldri til noen givende samtaler. Hvordan er det hos dere? Og hvor lenge har dere vært sammen? 

Ja, veldig. Bare bedre og bedre samtaler med årene ❤️

Anonymkode: 49006...406

Skrevet

Som regel, men i det siste så stirrer han som regel på telefonen.

Anonymkode: 93da4...d5c

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Heldig du som er i et slikt forhold. Ikke alle som har det slik dessverre. 

Anonymkode: 4ae99...cfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Heldig du som er i et slikt forhold. Ikke alle som har det slik dessverre. 

Anonymkode: 4ae99...cfb

Ja,jeg vet faktisk at jeg er heldig. Har vært i andre forhold der samtalene uteble,og det var sårt og vanskelig.  For meg er det en stor del av limet i vårt forhold. Synes det er en stor trygghet å ha samtaler med partneren og vite hvor man har hverandre etter årevis med skikkelige samtaler. Kunne nok ikke vært i et forhold uten slike samtaler på jevnlig basis om jeg av en eller annen grunn måtte finne en ny partner.  

Skrevet

Nei det vil jeg ikke si vi har. Ofte går det på logistikk og praktiske saker. Han er mer opptatt av å fortelle hva han mener enn å lytte, og det er ikke særlig givende i lengden. 

Anonymkode: 7f579...f16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, det har vi ikke.

Det har jeg andre menn til 😉

Anonymkode: d73d0...e76

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det har vi ikke.

Det har jeg andre menn til 😉

Anonymkode: d73d0...e76

Hva mener du med det? Er du utro? Savner du å ha det med mannen din? 

Skrevet

Det hender, men ikke så ofte. Vi har vært sammen i mer enn 20 år, så mange av de store temaene har vi allerede diskutert noen ganger. De fineste samtalene har vi ofte etter kulturelle opplevelser eller vennetreff. Og slikt har vært svært begrenset det siste året.

Anonymkode: 46cfc...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...