Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 7f0b2...059

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være veldig mange grunner. Bl.a Tidligere infeksjoner som f.eks klamydia, tidlig overgangsalder,  PCOS, selvpåførte skader som følger av livsstil (eks dop, røyk, dårlig kosthold), arrdannelser, tidligere keisersnitt eller svangerskap utenfor livmoren. 

Anonymkode: b10db...67f

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kan være veldig mange grunner. Bl.a Tidligere infeksjoner som f.eks klamydia, tidlig overgangsalder,  PCOS, selvpåførte skader som følger av livsstil (eks dop, røyk, dårlig kosthold), arrdannelser, tidligere keisersnitt eller svangerskap utenfor livmoren. 

Anonymkode: b10db...67f

Hva med de av oss som ikke har noe av dette, men som likevel sliter mnd etter mnd?

Anonymkode: d48e9...992

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg blir alltid fascinert av folk som stiller sånne faktaspørsmål her, og tror de kommer til å få raskere og mer pålitelige svar enn om de gjorde et googlesøk og leste et par artikler.

https://www.google.com/search?q=hvorfor+er+det+vanskelig+å+bli+gravid

Anonymkode: 8600e...a08

Forsto det som et mer filosofisk spørsmål. 

Anonymkode: 22467...995

Skrevet

Noen bare passer ikke sammen. Biologisk. 
Kjenner f.eks ett par som prøvde i mange år, før de ga opp. Trodde ikke det var mulig å få barn. De skilte seg , fant andre, og de fikk barn med nye partnere med en gang. Så ingenting var galt med noen av de, men biologien hennes passet ikke med hans. 

Anonymkode: 67235...a08

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med de av oss som ikke har noe av dette, men som likevel sliter mnd etter mnd?

Overvekt,undervekt, drikker eller har drukket alkohol. Snus, røyk. 

Anonymkode: ce6b7...bdc

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Stoffskifteforstyrrelser?

Anonymkode: 2b8f0...018

Skrevet

Det vanligste i Norge er nok høy alder. Biologisk er det vel gunstig å bli gravid i tenåra eller 20-åra, mens i dag er det vanlig å prøve å bli gravid først i 30-åra

Anonymkode: 974a0...4fa

Skrevet

Det er jo prosentodds da. Selv om man er frisk som en frisk, treffer eggløsning og gjør alt riktig så er det bare 20% sjanse for en befruktning. Det betyr at man skal ha en god dose flaks også. Noen er mer uheldig enn andre og treffer de 80% som ikke gir klaff oftere. Har man i tillegg noens fertilitetsproblemer så blir det ekstra vanskelig.

Skrevet

Kan det bare være uflaks også? Ingenting som er galt, bare uflaks. Jeg og samboeren har brukt over ett år før jeg ble gravid første gangen, ja, ble ganske utmattende, og totalt uventet. Men den første graviditet endte opp i SA, så vi måtte starte prøving igjen. Men det gikk mye kjappere, da jeg ble gravid neste gang, og senere med barn nr 2 tre år etter, altså begge gangene i første prøveforsøk. Så hva det betyr… 

Anonymkode: 1d6e8...7dc

Skrevet

Kan være uvitenhet om / dårlig kartlagt eggløsning og at man dermed ikke har samleie på Riktig tidspunkt.

Anonymkode: d1749...949

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 5.06):

SLITER du, eller har du bare urealistiske forventninger til hvor fort det skal gå?

Anonymkode: b50df...2be

Skrevet

Mange bommer også helt på eggløsning. Min eggløsning var 4 dager tidligere enn jeg trodde. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

SLITER du, eller har du bare urealistiske forventninger til hvor fort det skal gå?

Hva mener du er å ha urealistiske forventinger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva mener du er å ha urealistiske forventinger?

Hvor lenge har dere prøvd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...