Gå til innhold

Leie leilighet i Oslo "området"

L@dy

Anbefalte innlegg

Nå leier vi en 2 roms leilighet, ganske så sentralt i Oslo. Men siden vi fikk barn for ikke så lenge siden så må vi nok flytte i løpet av 1-1 1/2 år. Vi kommer til å leie igjen før vi eventuelt kommer til å kjøpe.

Siden vi må ha en litt større leilighet neste gang, en 3 roms og vi har baby blir det nok til at vi flytter litt utav byen. Vi snakket litt om det i dag, og begge synest det vil være greitt om vi må ta tog/buss i vel 30-45 min. for å komme til sentrum. Er en fordel at det vil være gode tog/buss forbindelser siden vi ikke har bil.

Men, noen som har steder å anbefale, som er barnevennlig og ikke for dyrt? Om vi trives, så kan det bli muligheter for at vi blir boende der til vi blir gamle og grå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta tog/buss i vel 30-45 min. for å komme til sentrum

Da ville jeg ikke vært så opphengt i å bo i Oslo. Når dere kan ha reisevei som det, hvorfor ikke søke litt rundt på Romerike fx, Skedsmo, Jessheim og Eidsvoll, Ski, Oppegård.

Sjekk på Trafikanten, så ser du at steder utenfor Oslo med togforbindelser og direktebusser ofte har kortere reisevei enn med t-banen innenfor Oslo, men nær endestasjonene.

Selv anbefakler jeg Romerike som er sentralt og sentrumsnært men likevel med tilbud som en by de fleste steder, i hvert fall hvis man holder seg til Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteline

Selv anbefakler jeg Romerike som er sentralt og sentrumsnært men likevel med tilbud som en by de fleste steder, i hvert fall hvis man holder seg til Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog.

Skriver under på denne her!

Fra Lillestrøm tar faktisk toget 12 min til Oslo S, og de har nettopp fått ny kino med syv kinosaler - en ren liten by dette her. :ler: Jeg bor ikke i Lillestrøm selv (litt dyrere enn f eks Strømmen, Skjetten, Leirsund, Skedsmokorset), men det er greit å vite at man har en liten by med 'alt' i nærheten og ikke nødvendigvis MÅ inn til Oslo for alt.

Ta deg en tur rundt omkring da, vel! Kikk på sentrum dit du kommer, gå rundt i villastrøkene, finn frem til skolene. Spør folk du kjenner og på jobben om de kjenner til de forskjellige stedene, og hvis du tar toget, ser du jo hvor lang tid du bruker til de forskjellige stedene. Følg med på eiendomsmarkedet, så får du fort en formening om hvor dyrt det er de forskjellige stedene.

Jeg stortrives på Nedre Romerike og anbefaler av hele mitt hjerte å bo her! Lykke til med å finne 'deres' sted! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! :) Jeg tok en titt på finn.no på leiligheter på Lillestrøm og Ski, og prisene var absolutt ikke avskrekkende, ikke forhold til hva det er i Oslo vertfall. Vi kan få en MYE større leilighet med å betale det samme som vi gjør nå, og jeg må si det virker veldig bra. Jeg synest vel Lillestrøm området virket ok, mens sambo ikke har så lyst å bo der, han snakket om Ski området. Vel, vel det er godt vi har god tid på oss.

Er fortsatt åpen for forslag og innspill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sjekke Asker, Bærum og kanskje tilmed Drammen.. Når jeg sier Bærum tenker jeg ikke på sossehjertet, men litt i "utkantstrøkene". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!  :)  Jeg tok en titt på finn.no på leiligheter på Lillestrøm og Ski, og prisene var absolutt ikke avskrekkende, ikke forhold til hva det er i Oslo vertfall. Vi kan få en MYE større leilighet med å betale det samme som vi gjør nå, og jeg må si det virker veldig bra. Jeg synest vel Lillestrøm området virket ok, mens sambo ikke har så lyst å bo der, han snakket om Ski området. Vel, vel det er godt vi har god tid på oss.

Er fortsatt åpen for forslag og innspill. :)

Bare nysgjerrig: hvorfor vil han ikke bo i Lillestrøm-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare nysgjerrig: hvorfor vil han ikke bo i Lillestrøm-området?

Ja, det lurte jeg og`på, men har ikke fått noe "ordentlig"svar. :roll: Tror vel egentlig ikke han vet selv heller. En jobb han hadde for noen år siden så fartet han en del rundt og var også i Lillestrøm området. Fikk vel en eller annen dårlig opplevelse den gangen tenker jeg. Men jeg tviler vel på det sitter så veldig dypt egentlig. ;)

Siden dette ikke blir noe "haste flytting", så har vi god tid på oss til å besøke de forskjellige stedene som vi synest er aktuelle, og så se etter det.

Kolbotn snakket sambo om her også, ikke vet jeg. Men kanskje verdt å ta en titt der også. :)

Du kan også sjekke Asker, Bærum og kanskje tilmed Drammen.. Når jeg sier Bærum tenker jeg ikke på sossehjertet, men litt i "utkantstrøkene". ;)

Har ei venninne som vurdere å flytte til Bærums området, så da hadde jeg vertfall kjent ei der om både hun og vi flytter dit.

Drammen har ingen av oss så lyst å flytte til. Jeg kjenner riktignok ikke til stedet, men det er liksom "noe" der som gjør at det ikke frister. Ellers kan jo Asker også være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...