AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Hei! I går opplevde jeg å få små blødninger under graviditeten. Jeg ringte jordmor på vakt og fikk beskjed om å se det an til i dag og ringe på nytt da. Blødningene ble verre og jeg ble da henvist til gynekolog. Jeg var på jobb da disse samtalene ble utført og så fort jeg fikk akutt time til gynekolog, så sa jeg i fra til sjefen om at jeg hadde en akutt situasjon, og måtte kjøre på sykehuset, som ligger 3 timer unna. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke bare kunne dra og at jeg måtte vente en time før en kollega av meg kunne ta over. I den ekstra timen jeg ble holdt igjen på jobb hadde jeg smerter og var urolig, og det var lite trivelig å være der. Er det riktig av sjefen min å holde meg igjen når jeg klart og tydelig sier i fra om at det er en akutt situasjon og at jeg må på sykehuset? Hadde jeg blitt på jobb litt lengre så hadde hele spontanaborten tatt sted der. Anonymkode: 17c53...c59
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Høres useriøst ut av sjefen din. Hva jobber du med? Er det sånn at du feks jobber i butikk og var alene på jobb? (Uavhengig av det - akutt er akutt, da får man heller stenge butikken den timen det tar for noen andre å komme seg på jobb) Anonymkode: e8d42...806 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 19. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! I går opplevde jeg å få små blødninger under graviditeten. Jeg ringte jordmor på vakt og fikk beskjed om å se det an til i dag og ringe på nytt da. Blødningene ble verre og jeg ble da henvist til gynekolog. Jeg var på jobb da disse samtalene ble utført og så fort jeg fikk akutt time til gynekolog, så sa jeg i fra til sjefen om at jeg hadde en akutt situasjon, og måtte kjøre på sykehuset, som ligger 3 timer unna. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke bare kunne dra og at jeg måtte vente en time før en kollega av meg kunne ta over. I den ekstra timen jeg ble holdt igjen på jobb hadde jeg smerter og var urolig, og det var lite trivelig å være der. Er det riktig av sjefen min å holde meg igjen når jeg klart og tydelig sier i fra om at det er en akutt situasjon og at jeg må på sykehuset? Hadde jeg blitt på jobb litt lengre så hadde hele spontanaborten tatt sted der. Anonymkode: 17c53...c59 Sjefen din er verdig overskrifter i landsdekkende aviser for sin håndtering av saken. Selvsagt finnes det arbeidsplasser der det er vanskelig og uheldig om noen plutselig må dra, men må man på sykehuset så låser og drar man. Anonymkode: 07ed8...bf6 78
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres useriøst ut av sjefen din. Hva jobber du med? Er det sånn at du feks jobber i butikk og var alene på jobb? (Uavhengig av det - akutt er akutt, da får man heller stenge butikken den timen det tar for noen andre å komme seg på jobb) Anonymkode: e8d42...806 Jeg jobber i butikk ja vi var tre stykker på jobb (på ulike avdelinger vel og merke), men i tillegg var alle mine tre sjefer til stede, og det var ikke noe spørsmål en gang om at de skulle bidra i jobben slik at jeg kunne dra. Anonymkode: 17c53...c59 9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Så du hva den akutte situasjonen var for noe? Selv om han ikke har krav på å vite det, kunne det kanskje hjulpet deg. Uansett, jeg hadde bare dratt om jeg var deg. Han kan ikke sparke deg for å oppsøke akutt helsehjelp. Anonymkode: 91ff0...e88 22
Maleficenta Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei! I går opplevde jeg å få små blødninger under graviditeten. Jeg ringte jordmor på vakt og fikk beskjed om å se det an til i dag og ringe på nytt da. Blødningene ble verre og jeg ble da henvist til gynekolog. Jeg var på jobb da disse samtalene ble utført og så fort jeg fikk akutt time til gynekolog, så sa jeg i fra til sjefen om at jeg hadde en akutt situasjon, og måtte kjøre på sykehuset, som ligger 3 timer unna. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke bare kunne dra og at jeg måtte vente en time før en kollega av meg kunne ta over. I den ekstra timen jeg ble holdt igjen på jobb hadde jeg smerter og var urolig, og det var lite trivelig å være der. Er det riktig av sjefen min å holde meg igjen når jeg klart og tydelig sier i fra om at det er en akutt situasjon og at jeg må på sykehuset? Hadde jeg blitt på jobb litt lengre så hadde hele spontanaborten tatt sted der. Anonymkode: 17c53...c59 nei hallo. det var ikke greit! 3
Maleficenta Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg jobber i butikk ja vi var tre stykker på jobb (på ulike avdelinger vel og merke), men i tillegg var alle mine tre sjefer til stede, og det var ikke noe spørsmål en gang om at de skulle bidra i jobben slik at jeg kunne dra. Anonymkode: 17c53...c59 for noen ufølsomme grusomme folk 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Hvordan gikk det med deg? Anonymkode: aa037...060 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Helt fjern "sjef", selvfølgelig. Man blir virkelig behandlet som dritt i butikk bransjen altså, hører så mye fjernt. Anonymkode: 80176...8bc 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 Nei, det var ikke rett av sjefen. Og det var heller ikke riktig av deg å høre på beskjeden du fikk, du skulle bare dratt uansett. Jeg håper det går bra med deg. Anonymkode: 7af4c...60e 30
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Ta det med leders leder. Helt uhørt å be deg vente når noe er akutt, uavhengig av hva det gjelder. Jeg jobber på omsorgsbolig og er alene på dagvakter, da jeg ble dårlig så ble jeg avløst av sjefen som satt på kontoret på en omsorgsbolig rett ved i løpet av noen minutter mens jeg ventet på taxi. Var ikke spørsmål en gang. Anonymkode: 687f7...9b9 33
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Det der er så absolutt ikke greit. Mener sjefen det er greit å risikere at barnet dør for en time? Det der er umenneskelig! Sier sjeldent til folk at de skal melde saker, men det her hadde vært verdt å melde inn. Anonymkode: 81fbc...dca 24
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 Ser for meg avisoverskriften; «kvinne ble nektet å reise fra jobb for å dra til lege når det oppsto problemer med graviditet» Anonymkode: 5be77...8fd 22
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta det med leders leder. Helt uhørt å be deg vente når noe er akutt, uavhengig av hva det gjelder. Jeg jobber på omsorgsbolig og er alene på dagvakter, da jeg ble dårlig så ble jeg avløst av sjefen som satt på kontoret på en omsorgsbolig rett ved i løpet av noen minutter mens jeg ventet på taxi. Var ikke spørsmål en gang. Anonymkode: 687f7...9b9 Å det er SÅNN det skal være. Leder har å trå til når noe skjer med den ansatte om ingen andre kan ta over. Anonymkode: 5be77...8fd 20
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 Så det var en spontanabort? Hvilken uke er/var du i? Har jo litt å si... Anonymkode: 13d8c...8ee 2
LovelyKindness Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 (endret) Vel du selv og fosteret kan få store konsikvenser om du ikke reiser til sykehuset. Hadde det vært meg hadde jeg uansett reist, hadde ikke ventet men låst og dratt. sjefen din virker veldig usympatisk. Hva om du hadde falt og blitt bevisstløst og ambulanse måtte kommet? Da måtte du jo ha reist med ambulansen, da kan du ikke vente så om sjefen din ikke klarer og organisere slik at det er noen som kan komme med engang eller at sjefen selv ikke kan komme så er det veldig dårlig planlagt fra sjefen sin side. Du burde gå til arbeidstilsynet. Endret 19. august 2021 av LovelyKindness 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i butikk ja vi var tre stykker på jobb (på ulike avdelinger vel og merke), men i tillegg var alle mine tre sjefer til stede, og det var ikke noe spørsmål en gang om at de skulle bidra i jobben slik at jeg kunne dra. Anonymkode: 17c53...c59 Har dere verneombud? Eller noen andre dette kan meldes inn til? Dette var horribelt, rett og slett. Anonymkode: 07ed8...bf6 15
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 Dette høres ut som en dårlig sjef. Anonymkode: eff8e...c9d 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #19 Skrevet 19. august 2021 Garantert ulovlig å nekte en ansatt å dra på sjukehuset. Anonymkode: 43249...4f2 21
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #20 Skrevet 19. august 2021 Hvorfor skulle du kjøre 3 timer til sykehus ved en spontanabort? Ser du skrev hvis du ikke hadde dratt hadde spontanabort foregått på jobb, så antar det var det som skjedde? Ikke greit av sjefen uansett Anonymkode: 7de49...946 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå