AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Går gjennom en større livsstilsendring nå. Har gått ned 1 størrelse i klær, og regner med å gå ned flere. Ser på dette som en livsstilendring, og ikke kun en diett. Har snakket med andre som har gjennomgått det samme før, men som ikke klarte å holde den nye vekta si, og gikk opp igjen. Burde jeg ta høyde for dette, og ikke kvitte meg med de gamle klærne umiddelbart? Hvordan er deres erfaringer i forhold til dette? Anonymkode: 04b5b...7eb
Cata Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Burde jeg ta høyde for dette, og ikke kvitte meg med de gamle klærne umiddelbart? Hvordan er deres erfaringer i forhold til dette? Ikke for å skuffe deg, men ja. Ikke hiv de dyreste og fineste klærne iallfall. . Jeg gikk ned 3 størrelser, handlet nytt og kvittet meg med det meste gammelt. Holdt stabil vekt i mer en 2 år og så *poff* opp igjen. Innmari irriterende. 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 1312 skrev (10 timer siden): kan være greit å ha hvis du blir gravid Blir man gravid er det jo magen fremme som vokser, ikke overvekt over hele kroppen som når man er overvektig. Da jeg var gravid var det kun magen som vokste, ikke baken,overarmene og lårene. Anonymkode: e8e54...c16
Perelandra Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Hvis det er plagg du virkelig liker ville jeg beholdt det. Kanskje det kan brukes med belte hvis det ser for stort ut? Er det plagg av typen "dette er det eneste jeg finner i min størrelse, men egentlig ikke så fint" så kvitt deg med det. Kjenner meg forøvrig igjen i @Catas erfaringer ... 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Blir man gravid er det jo magen fremme som vokser, ikke overvekt over hele kroppen som når man er overvektig. Da jeg var gravid var det kun magen som vokste, ikke baken,overarmene og lårene. Anonymkode: e8e54...c16 Det er vel ikke så relevant hvor man ellers vokser på kroppen for hvilken størrelse man må ha som gravid. Magen påvirker jo størrelsen på både bukser og topper. Jeg kunne jo ikke gå med de samme buksene da jrg var gravid som før. Kunne faktisk gå med mye av de samme overdelene, men det er fordi jeg har mye oversizede overdeler og ikke ble så veldig stor. Til det Ts spør om: Jeg ville spart på klærne en stund, ja, hvis klærne er fine og i god stand. Anonymkode: 8ad9c...297
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Jeg gikk ned 10 kg og 2 str. Tok vare på godbitene i garderoben og ga resten til Fretex. Ble gravid, og hadde da kjoler skjørt og bluser å bruke da. Hadde lite bukser, så de ble gitt bort. Men de hadde det nok ikke funket å bruke uansett. Du er flink!! Ta det i små steg, og stabiliser underveis! Bedre å gå ned litt, og bli der. Enn å gå ned masse og fyke opp igjen😊 Anonymkode: abf0f...960 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 Ta vare på det peneste du har, slitte ting kan du kaste. Jeg gikk ned 55 kilo og kastet alle klærne. Så ble jeg syk og inaktiv og kiloene kom sakte men sikkert på igjen. 30 kilo på etter minst 7 år vektstabil. Anonymkode: 30b81...5fa 1
Gjest ti10 Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 Jeg hadde kvittet meg med det. Litt for å ikke ta vare på noe jeg ikke trenger, men mest den symbolske delen, dette er jo klær fra en epoke du er ferdig med! Du kommer ikke til å trenge dem igjen! Ha tro på deg selv! Blir litt defensivt å ta vare på dem i tilfelle du går opp igjen, blir litt som å si at "dette klarer jeg ikke uansett", "best å ta vare på klærne til den dagen kommer da jeg har gått opp igjen".
Helgeline Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 Er i samme situasjon som deg. Går mot strømmen, og sier kvitt deg med de! Det gjorde jeg, skal aldri opp igjen! Det er lett å ikke gå opp igjen. Hvis jeg merker at nå er jeg på vei opp, tar jeg noen uker med 5:2. Har holdt vekta ett år nå… 1
Helgeline Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 ti10 skrev (3 minutter siden): Jeg hadde kvittet meg med det. Litt for å ikke ta vare på noe jeg ikke trenger, men mest den symbolske delen, dette er jo klær fra en epoke du er ferdig med! Du kommer ikke til å trenge dem igjen! Ha tro på deg selv! Blir litt defensivt å ta vare på dem i tilfelle du går opp igjen, blir litt som å si at "dette klarer jeg ikke uansett", "best å ta vare på klærne til den dagen kommer da jeg har gått opp igjen". Enig. Nå satte du ord på det jeg selv tenkte, men ikke greide å formulere. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 Ikke kvitt deg med dem! Det er dritdyrt å kjøpe nye klær hele tiden når man er på vei opp i vekt igjen. Ta vare på de noen år ihvertfall. Anonymkode: 40788...556 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 Jeg ville ha kvittet meg med det. Om du har det liggende så VET du at du har klær å falle tilbake på, men om du gir de vekk eller selger dem så "må" du nesten holde vekta eller bruke penger på nye klær. Det er ikke så veldig vanskelig å holde ny vekt, så lenge du gjør dette som en livsstilsendring og ikke en kjapp diett. Har gjort dette selv. Om du skal beholde noe, ta kun vare på 3-4 ting, dine absolutte favoritter. Tenk litt miljø også, er det ikke bedre at noen andre kan bruke dem enn at de ligger hos deg helt ubrukt? Det tar plass i hjemmet ditt, du vet det ligger der som en pute for vektoppgang. Anonymkode: 167dd...d2c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 Jeg har gått ned 30kg siste året å har kvittet meg med en god del. Jeg skal aldri tilbake til XL og 44/46 i str igjen 😅 Anonymkode: 6f9cd...e52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå