Gå til innhold

Lurt å date utenlandske arbeidere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks polakker som har kommet til Norge for å jobbe. Er det red flag eller trygt å date dem?

Anonymkode: 57940...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er red flat nå om dagen tydeligvis 

Anonymkode: 8eaaf...e36

• Liker 4
Skrevet

Flag*

Anonymkode: 8eaaf...e36

Skrevet

De har som regel dame hjemme. Pluss vanskelig å kommunisere med. Men knuller sikkert like greit som nordmenn vil jeg tro. Det språket er universalt😂

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (12 minutter siden):

De har som regel dame hjemme. Pluss vanskelig å kommunisere med. Men knuller sikkert like greit som nordmenn vil jeg tro. Det språket er universalt😂

😂😂😂😂

Anonymkode: 57940...3c0

• Liker 3
Skrevet

Veldig lurt, få ligg og nytt bad i samme slengen 😉

Anonymkode: ce96d...811

• Liker 11
Skrevet

Kortvarig, kjør på 

Langvarig, problematisk, da dere bor i to forskjellige land. En av dere måttet flytte. Vil du bo i Polen? Eller skal hen bo her?

og før det stadiet også, så måtte dere hatt en avstandsforhold en god stund, for å finne ut om dere er den rette for hverandre. Takler du et avstandsforhold?

Så svaret er: Ja til kortvarig flørt / fling. Langvarig om du vet du må ta stilling til at en av dere måtte byttet bo land. Og om du takler avstandsforhold 

Anonymkode: f2a7e...d08

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En venninne fikk hiv på "kjøpet". Hun var ikke klar over at det i en del øst europeiske land er mye høyere  forekomst av hiv i den heterofile befolkningen sammenlignet med hva det er i Norge og Sverige.

Anonymkode: 77c01...fe1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

ja det vil jeg si er en meningsfull date da...hvis man først skal slå til med en polakk.. ha ha ha...

Skrevet (endret)

Kortvarig, kjør på 

Langvarig, problematisk, da dere bor i to forskjellige land. En av dere måttet flytte. Vil du bo i Polen? Eller skal hen bo her?

og før det stadiet også, så måtte dere hatt en avstandsforhold en god stund, for å finne ut om dere er den rette for hverandre. Takler du et avstandsforhold?

Så svaret er: Ja til kortvarig flørt / fling. Langvarig om du vet du må ta stilling til at en av dere måtte byttet bo land. Og om du takler avstandsforhold 

Anonymkode: f2a7e...d08

Det vet man jo ikke før man har prøvd da det med avstandsforhold. Jeg tenker at har man bestemt seg og man føler sterkt nok for noen så klarer man det. Men i dagens samfunn skal alt skje veldig fort og alt skal være i take away avstand så skjønner at de fleste ikke takler det.  Kan jo godt henne at et langdistanse forhold vil holde lengre fordi man får kjenne på savn og det og savne noen veldig mye. Og ha noe felles og se frem til og man blir kjent undreveis og man må samarbeide godt for å få ting til å fungere på sikt. Det må og være en klar plan på hvor man skal bo etterhvert. Men ja tror det er fint mulig hvis følelsene er sterke nok fra begge sider. 

Endret av Bente1234
Skrevet

En venninne fikk hiv på "kjøpet". Hun var ikke klar over at det i en del øst europeiske land er mye høyere  forekomst av hiv i den heterofile befolkningen sammenlignet med hva det er i Norge og Sverige.

Anonymkode: 77c01...fe1

Tenkte ikke på kondom? Så dumt for henne. 

Skrevet

Det spørsmålet der avhenger jo veldig av hvorfor du dater da. Ønsker du noe kortvarig så kan det vel sikkert fungere. Ønsker du noe varig så ville jeg vært litt mer forsiktig med å gå inn i noe, bl.a. fordi det er litt andre kjønnsmønster der de kommer fra. De er også vant til et helt annet hieraki. Her i Norge er vi vant til at alle kan si sin mening og ta ansvar og valg selv. Det er ikke de. Så det er mye ulikheter. men det betyr ikke at det ikke er flotte menn blandt dem også.

Anonymkode: 31226...d0f

Skrevet

Pass deg for brakkesyken:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det spørsmålet der avhenger jo veldig av hvorfor du dater da. Ønsker du noe kortvarig så kan det vel sikkert fungere. Ønsker du noe varig så ville jeg vært litt mer forsiktig med å gå inn i noe, bl.a. fordi det er litt andre kjønnsmønster der de kommer fra. De er også vant til et helt annet hieraki. Her i Norge er vi vant til at alle kan si sin mening og ta ansvar og valg selv. Det er ikke de. Så det er mye ulikheter. men det betyr ikke at det ikke er flotte menn blandt dem også.

Riktig, andre kjønnsmønster, altså, de er som regel gentlemen og åpner døra for deg, gir deg blomster osv. Han norske eksen min visste ikke hva det betydde å åpne døra for ei dame 🤣

Anonymkode: df135...3c9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Riktig, andre kjønnsmønster, altså, de er som regel gentlemen og åpner døra for deg, gir deg blomster osv. Han norske eksen min visste ikke hva det betydde å åpne døra for ei dame 🤣

Tenkte mer på at de fortsatt ønsker kvinner som styrer hus og barn og definitivt ikke i lederjobb ute i samfunnet. Men selfølgelig, noen syns det er viktigere at de åpnet døra for deg enn at de respekterer dine meninger. Tilbake til sånn det var her i Norge på 50-tallet.👌

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Denne fikk meg til å le litt😂 2 fluer i en smekk😋

Anonymkode: 35c94...a16

Skrevet

Nei

Anonymkode: 646f2...dd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenkte mer på at de fortsatt ønsker kvinner som styrer hus og barn og definitivt ikke i lederjobb ute i samfunnet. Men selfølgelig, noen syns det er viktigere at de åpnet døra for deg enn at de respekterer dine meninger. Tilbake til sånn det var her i Norge på 50-tallet.👌

De respekterer dine meninger. Han jeg datet laget også mat og ryddet hjemme. Skjønner ikke hva du snakker om. Gamle fordommer? 

Skrevet

Nei, skjønner ikke polsk og de snakker ofte veldig dårlig engelsk . Norsk kan man vel bare drite i å prøve å kommunisere på..🤷‍♀️ Føler også de er et mer masete folkeslag enn hva vi er

Anonymkode: 60b44...02c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, skjønner ikke polsk og de snakker ofte veldig dårlig engelsk . Norsk kan man vel bare drite i å prøve å kommunisere på..🤷‍♀️ Føler også de er et mer masete folkeslag enn hva vi er

Anonymkode: 60b44...02c

Dater du 60åringer da? Unge polakker snakker engelsk. 
Så mange fordommer er det her...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...