Månekvinnen Skrevet 22. september 2005 #21 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Jeg er veldig ofte hos legen. Har aldri hatt en lege som har hørt på meg, før nå. Før jeg fikk han jeg har nå har jeg- og dette er helt sant-aldri vært hos legen mer enn i tre minutter. Og jeg har hatt kyssesyke og halsbetennelse ørten ganger....Hadde til og med en idiotlege som mista lisensen...hipp hurra....og han skulle liksom hjelpe meg. Blir oppgitt jeg. Leger har en tendens til å sette seg "over" oss vanlige dødelige... Men han jeg har nå virker grei. Men jeg brøt sammen og gråt før han ville hjelpe meg. Men nå er han helt annerledes å snakke med. Endret 22. september 2005 av Månekvinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 22. september 2005 #22 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg er veldig fornøyd. Jeg har en snill og hyggelig lege som jeg føler virkelig vil hjelpe, og det er som regel grei ventetid på time. Og han er aldri forsinket. Jeg syns faslegeordningen er bra, man kan jo være utenfor ordningen hvis man vil. Men jeg har også byttet et par ganger, de andre var greie nok, men hadde altfor lang ventetid på time syns jeg. I tillegg opplevde jeg å måtte dra på legevakten med kraftig lungebetennelse et par ganger fordi fastlegen (eller de andre legene på senteret) ikke hadde tid. En måned eller mer duger ikke når det haster... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 22. september 2005 #23 Del Skrevet 22. september 2005 Er ikkje fornøyd, men det er nok på grunn av legen. Ho har dårlig tid, ofte får ein følelsen av å vera til bry nærast. Pluss at det er umogleg å få time dersom det hastar. Vurderar å skifte. Forresten er det nokon som kjem inn på "Min fastlege" på www.Trygdeetaten.no ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 22. september 2005 #24 Del Skrevet 22. september 2005 Høre med kjente, sjekke ut visse ting før man søker om legen (eks hvor mange minutter som er satt av til hver pasient) osv. ← Dersom man hører med kjente, får man som oftest bare vite hvordan leger forholder seg til halsbetennelser, blodtrykk, astma og andre allminnelige ting som leger kjenner og vet litt om. Dersom man har en sykdom som krever litt innsats, kunnskap og kanskje til og med det å innrømme at dette vet jeg ikke nok om, jeg tror jeg må oppdatere meg litt - da blir de ofte vanskeligere å ha med å gjøre... Dessverre. Heldigvis tror jeg at jeg har funnet en ordentlig lege nå. Jeg har bare vært der en gang og kan ikke vite sikkert enda, men han har allerede gjort mere enn alle de andre legene mine har gjort tilsammen på over 18 år! (Og det sier vel egentlig mere om mine andre leger enn om den nye...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #25 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg er IKKE fornøyd med ordningen! Legen har jeg ingenting imot. Hun er både hyggelig og behagelig. De få gangene jeg har vært der har hun tatt seg tid til å høre på hva jeg sier, undersøkt med skikkelig og i det hele tatt - jeg har full tilltro til at hun er en dyktig lege! Det jeg ikke er fornøyd med er ventetiden. I vår ble jeg dårlig så gikk til legen. Sto på trappen og ventet da de åpnet og hørte om jeg kunne få slippe til. Nei - det var det ikke tid til. Spurte om jeg kunne få sitte der og slippe til hvis hun fikk tid i løpet av dagen - men neida, hun kom ikke til å få tid. Jeg kunne få en time om 19 dager. 19 DAGER??? Jeg kan da ikke gå syk i 19 dager før jeg får komme til legen. Har også tidligere fått slik ventetid, men da har det ikke vært noe akutt så det har ikke vært så farlig. Det endte opp meg at jeg gikk bort til han jeg brukte som lege før og der var de hyggelig som bare det. Han var egentlig fullbooket for dagen, men sa at han sikkert skulle få tid til å ta en kikk på meg. Måtte vente i 3 timer før jeg slapp til, men helt greit det. Jeg slapp hvertfall til. Hadde det ikke vært for at jeg er blitt venninne med datteren til han her skulle jeg ha byttet tilbake til han, men synes det blir litt rart når vi også treffer på hverandre privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #26 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg er sjelden hos legen og har ikke vært hos min nye lege, men vet gjennom andre at hun er godt likt og hyggelig; og tar en seriøst. Så jeg "gleder meg" nesten:-) Ellers har fastlegeordningen vært litt dustete for meg, for jeg har flytta mye (vært student noen år), og har måttet styre med legebytte omtrent hver gang jeg har hatt behov for lege. Dessuten er det et problem her jeg bor at ventetida er LANG for legetimer; rundt en måned. Den ene gangen jeg SKULLE bestille legetime valgte jeg å avlyse pga lang ventetid, også fikk jeg en resept på p-piller jeg egentlig hadde lyst til å bytte med et annet merke... Resultatet nå er at jeg ikke har "giddet" å vente på ny legetime og heller går uten prevansjon får håpe jeg får time om jeg blir gravid da. Hehe - men seriøst, jeg er et voksent menneske (og i et bra forhold) som ikke kommer til å skylde på legen... Uansett synes jeg det er latterlig med så lang ventetid. Om man trenger sykemelding, og det er jo ofte det man trenger eller lurer på om man trenger når man går til legen, må man vel gå på legevakta, da, og hvorfor skal fastlegen nye godt av at jeg står på lista hennes da...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå