AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Del Skrevet 19. august 2021 Hva er forskjellen på å eie en vanlig bil vs en veteranbil? Anonymkode: 248a4...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Del Skrevet 19. august 2021 Jeg har hatt en rekke veteraner. Selv en nokså strøken bil vil sannsynligvis la deg være strandet i ny og ne. Et eller annet med forgasseren, eller kondens et sted, eller en gummipakning som har blitt dårlig...det er tusen potensielle årsaker til trøbbel. Gamle biler er dårligere lydisolert, vanskeligere å kjøre (særlig når de er slitte) og selvsagt ikke spesielt trygge. På plussiden er det jo ofte stilen, utseendet, og kjørefølelsen som skal gi mye glede. Å kjøre en vanlig bil kan da føles litt kjedelig. Like spennende som å hive en skive i brødristeren. Men du er stort sett nokså trygg, bilen går alltid, og du får fritid til annet enn å fikse hist og pist. Anonymkode: 685de...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Del Skrevet 20. august 2021 Trafikkforsikringsavgiften er lavere, og med rette bilen må man kun ha eu-kontroll hvert 5. år. Anonymkode: 8631a...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (På 19.8.2021 den 20.29): Jeg har hatt en rekke veteraner. Selv en nokså strøken bil vil sannsynligvis la deg være strandet i ny og ne. Et eller annet med forgasseren, eller kondens et sted, eller en gummipakning som har blitt dårlig...det er tusen potensielle årsaker til trøbbel. Gamle biler er dårligere lydisolert, vanskeligere å kjøre (særlig når de er slitte) og selvsagt ikke spesielt trygge. På plussiden er det jo ofte stilen, utseendet, og kjørefølelsen som skal gi mye glede. Å kjøre en vanlig bil kan da føles litt kjedelig. Like spennende som å hive en skive i brødristeren. Men du er stort sett nokså trygg, bilen går alltid, og du får fritid til annet enn å fikse hist og pist. Anonymkode: 685de...1be Jeg har en nesten 40 år gammel Toyota som bruksbil og den er det veldig lite problemer med, følger selvsagt opp med service og bytting av slitedeler. Det er en ettertraktet model som har steget voldsomt i pris de siste årene, jeg betalte 40.000 for den når jeg kjøpte den og hvis jeg selger den nå så får jeg sikkert igjen mellom 90.000 og 120.000. Veteranbiler er jo alt som er over 30 år og man kan finne mange biler fra 80 og 90 tallet som er veldig bra, også etter dagens standard. Det er også stor forskjell på veteranbiler fra 50 - 60 tallet og opp på 80 -90, en fra 50 tallet er gjerne en som kun brukes på fine sommerdager mens en fra 80 og 90 tallet kan brukes året rundt. Her er et eksempel på solid og sikker veteranbil, den har automat og er meget komfortabel å kjøre. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=229019940 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trafikkforsikringsavgiften er lavere, og med rette bilen må man kun ha eu-kontroll hvert 5. år. Anonymkode: 8631a...f8b Mange forsikringsselskap krever at man har en annen bil i tillegg for å få veteranforsikring, men det er også mulig å få vanlig bruksforsikring på veteranbiler og det er ganske billig. For å slippe PKK hvert andre år så må bilen registreres som bevaringsverdig og da følger det med en del krav, den skal være helt original og det er også begrensninger på hvor my den kan brukes. Bevaringsverdige biler som er eldre enn 50 år slipper PKK helt, før så var biler som var registrert før 01.01.1960 helt fritatt for kontroll. Anonymkode: 9203f...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå