*melis* Skrevet 21. september 2005 #1 Del Skrevet 21. september 2005 Er det noen her som har vært på backpacker-tur? Hvor var du og hva kostet det? Hvordan var opplegget? Positive og negative erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #2 Del Skrevet 22. september 2005 Hva det koster kommer jo ann på de andre tingene du spurte om; hvor og hva slags "opplegg" Jeg har kjøpt flybilletter, visum og en Lonely Planet, pakka en "bærbar" bagasje (dvs så lett at du greit kan gå noen km med den) og lagt i vei. Har av og til også hatt en grov tidplan for når jeg skulle være hvor.. En gang bestilte jeg også hotell for den første natten på turen.. (men det var fordi det var bryllupsdagen vår) En ypperlig ferieform for deg som vil se og oppleve.. Men ikke for den som har store krav til komfort og standard.. Eller pris.. Pakketur til "syden" blir jo billigere.. (men drepende kjedelig... synes jeg)| Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 23. september 2005 #3 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Perfekt for de som liker å reise 'alene' uten stort reisefølge i saue-flokk! Flybill finner man på nett, evt reisebyrå, hotell tar man underveis (og evt booker et hotell første natten på første destinasjon...) Har back-packa i Singapore, Malaysia, Thailand, Vietnam, Brasil og Argentina. SUPERT!!! Enkelt! Endret 23. september 2005 av Smørblomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2005 #4 Del Skrevet 24. september 2005 har back packet i kina vietnam thailand malaysia og singapore! Treger ikke ett sekund... Men hva kostnadene vil ligge på kommer jo helt an på hva plasser du vil til.Mine land er jo de rimeligste mens i vest er det dyrere.. Men vær obs på tillegs utgifter som forsikring og vaksiner! Skal du inn i bushen blir det vaksiner for ca 2000 kr...men det er verdt det da! flybillettene mine fra norge-kina vietnam-thailand singapore-norge kostet 10000 med kilroy. de andre avstandene tok jeg tog buss og båt. jeg hadde ca 30000 i lommepenger og jeg hadde klart meg på 20000 og fremdeles levd bra! reis!!! du kommer til å reise hjem med uforglemmelige minner!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. september 2005 #5 Del Skrevet 24. september 2005 Har vært på backpackertur, og kan absolutt anbefale å reise på egen hånd. Hva det koster kommer helt an på hvor du skal, i India greide vi oss helt fint for 3000-5000,- i måneden, skal du shoppe koster det litt mere. I land som Thailand er det dyrere, men hvis du beregner 10000,- i måneden skulle du greie deg fint de fleste steder. Reiser man to stykker kan man også spare en del penger, siden enkeltrom koster mere per person. Men om du i utgangspunktet reiser alene vil du sannsynligvis finne reisefølge underveis, for deler av turen. Kan også anbefale deg å bruke Kilroy, de har som regel mye rimeligere biletter enn andre steder, særlig dersom du skal innom flere land. Tror jeg sparte rundt 5000,- på å bruke dem, men du bør selvsagt skjekke prisen flere steder. Det viktigste før du reiser er vaksiner, forsikring, pass og eventuelt visum, der du trenger det. Hva du skal pakke kommer an på hvor du reiser, men stikkordet er minst mulig. Lønner seg også å skjekke hva som lønner seg å kjøpe dit du kommer, skal du feks til Asia får du kjøpt saronger overalt, så det er det bare tull å ta med. Gode sko/sandaler bør du kjøpe før du drar, og bruk litt penger på det, det er absolutt verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 24. september 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 24. september 2005 Takk for svar! Studerer akkurat nå, så har ikke akkurat så veldig god råd (eller tid) for øyeblikket, men kunne absolutt tenke meg en slik tur så snart jeg får tid og penger! Hvor lenge var dere borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 26. september 2005 #7 Del Skrevet 26. september 2005 Takk for svar! Studerer akkurat nå, så har ikke akkurat så veldig god råd (eller tid) for øyeblikket, men kunne absolutt tenke meg en slik tur så snart jeg får tid og penger! Hvor lenge var dere borte? ← 1 mnd om gangen, og i Vietnam bare 17 dgr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 26. september 2005 #8 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg var borte i to måneder, og syntes det var i korteste laget. Tror 3-6 måneder er mere passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #9 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg backpacket over en periode på 5 år (hjemme i Norge for å spare opp mere penger), og det er de beste årene i mitt liv. Kostnadene i dag er jeg litt usikker på, det er 15 år siden jeg reiste. Jeg reiste mest i Asia, og opplevde det som veldig enkelt å ta seg frem. Anbefaler deg å søke på forumet, det er flere tråder om backpacking her inne. God tur når den tid kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #10 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg backpacket over en periode på 5 år (hjemme i Norge for å spare opp mere penger), og det er de beste årene i mitt liv. Denne forstod jeg ikke.. Men til spørsmålet om tid. Jeg har prøvd alt fra tre uker til tre månder. Synes grensen går ved ca 1 måned. Under en måned blir det som en lang ferie, over en måned får deg til å koble om i en annen modus.. Du slutter å stresse fra severdighet til severdighet og begynner å kjenne på det å leve.. God tur"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2005 #11 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg backpacket over en periode på 5 år (hjemme i Norge for å spare opp mere penger), og det er de beste årene i mitt liv. ← På reise i 4-6 mnd, så i Norge 2-3 mnd for å spare penger, så reise igjen osv. Jobbet også litt når jeg var ute på reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå