AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Ikke for å virke overdramatisk, men gråter meg til søvns hver natt siden jeg kom hit, er så lei meg… Anonymkode: c29a7...9d7
Majer Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Det kan være overveldende å begynne rett på studier. Ikke alltid man blir kjent med noen med en gang, men det pleier å gå seg til. Du kan og bli kjent med andre i byen gjennom felles interesser. Hvilken by er det snakk om? Blir det for ille over tid bør du ta kontakt med studenthelsetjenesten. Det er heller ingen skam å slutte om du har prøvd alt, men gi det litt tid🤗 2
vimsa30 Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Mitt beste råd er å tørre og være sårbar ved å selv ta initiativ til å bli kjent med andre. Noen vil kanskje avvise deg, men sjansen for at du får en positiv reaksjon er langt større. Vær ærlig, si at du ikke kjenner noen!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Hvilken by er du i? Har du deltatt i arrangementene i fadderuka? Kanskje ta kontakt med en av fadderne og høre litt omkring foreninger, diverse grupper du kan være med i? Det er mange som er usikre og ensomme i starten, men det bruker som regel å gå seg til. Plutselig skal dere starte med gruppearbeider og gjøre ting sammen på studiestedet. Mange som ønsker kontakt, du er ikke alene! Dere må bare finne hverandre, og så planlegger dere aktiviteter sammen etter hvert. Veldig mange bor forresten i kollektiv. Er du typen som kan tenke deg det, kan du kanskje komme i kontakt med folk som har ledig rom i kollektivet. Nå har du vel bolig, men kanskje fra neste år. Anonymkode: e1e05...9d4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 Du har jo knapt nok vært student, du må gi det litt tid Anonymkode: 89fd7...7c2
Maskulino Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Få deg jobb. Gå på judo eller noe. Finn deg kjæreste. Bli kjent med noen på studiet. Foreslå kollokviegruppe. Inviter på pizza film eller festkveld. Start med en eller to nære venner. Krever innsats. Men det klarer du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå