Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal etter hvert ut i fødselspermisjon med første barnet mitt. Permisjonen er over en uke før skoleslutt. Kan jeg starte rett på ferien min, også være i «avspasering» frem til skolestart 2022?! Jeg har ikke opparbeidet full avspaseringsrett da, men likevel noe ettersom jeg er i jobb frem til permisjonen starter?! 
vet ikke hvordan dette fungerer. Kan kommunen kreve jeg gjør noe annet arbeid i noen uker mellom ferieslutt og skolestart?! 

Anonymkode: 3baa3...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal etter hvert ut i fødselspermisjon med første barnet mitt. Permisjonen er over en uke før skoleslutt. Kan jeg starte rett på ferien min, også være i «avspasering» frem til skolestart 2022?! Jeg har ikke opparbeidet full avspaseringsrett da, men likevel noe ettersom jeg er i jobb frem til permisjonen starter?! 
vet ikke hvordan dette fungerer. Kan kommunen kreve jeg gjør noe annet arbeid i noen uker mellom ferieslutt og skolestart?! 

Jada, du får avspasering som vanlig selv om du bare jobber en uke før sommerferien starten.  Vi har tima det ganske fint i begge mine graviditeter så vi får utnyttet lang sommer godt.

Det går jo opp i opp med avspasering, du jobbet før du gikk ut i permisjon uten å få ta ut all avspasering, så blir bare litt forsinkelse. 

Anonymkode: 7079d...39f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må nok på jobb den siste uka før skoleslutt, du har verken krav eller rett på fri da. Alternativet er ulønnet perm den uka.

Men avspaseringen får du. (Vi har per def ikke avspasering, men flyttet arbeidstid).

Anonymkode: 90ad9...492

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...