AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Jeg er i uke 6 nå, er kvalm konstant, trøtt konstant, UTMATTET, har vondt i en oppblåst mage og føler at livsgnisten brøyt ble revet vekk. Hvordan orker folk å få barn nr 1, 2, 3, 4 og 5. Jeg klarer ikke konsentrere meg om noe, kjenner bare på alle symptomene og føler meg dårlig 24/7 uker i strekk. Er det vanlig å sykmelde seg i denne fasen når man er slik? Folk snakker bare om nattevåk og travle småbarnsdager, lite om graviditeten. Anonymkode: 02b21...40c 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Fordi det ikke var jævlig å være gravid. 😀 Anonymkode: 39ae7...69a 18
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Er det ingen som snakker om det?😅 Det er jo et evig gnål. Med god grunn riktig nok, for en graviditet kam være ordentlig slitsom og krevende. Anonymkode: c7de3...853 24
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Jeg ønsket meg i utgangspunktet to barn, men nå vet jeg rett tog sett ikke om jeg orker. Anonymkode: 02b21...40c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi det ikke var jævlig å være gravid. 😀 Anonymkode: 39ae7...69a Du hadde ingen plagsomme symptomer? Heldig du. Anonymkode: 02b21...40c 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Det blir mye pratet om rundt meg. Men uansett, ja, det er normalt at man trenger sykemelding en periode i starten. Mange blir bedre i uke 12-15 og kan få en fin periode før siste innspurt som også er tung. God bedring Anonymkode: c4d77...99b 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Synest at det er mye klaging over hvor slitsomt det er å være gravid.... Anonymkode: 81701...49e 1
Skogkløver Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Fordi man glemmer hvor jævlig det var etter fødsel 🤣 16
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Graviditet kan være jævla tung! Signerer på den. Sa til meg selv når jeg gikk gravid - dette gjør jeg aldri igjen! Så kom nurket ut, og alt var «glemt». Nå sitter jeg her gravid igjen 😅 Tror menneskesinnet er laget for å glemme sånne ting etter hvert som tiden går! Anonymkode: 17a84...ce4 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 Noen opplever det som en god tid, andre en vond.😅 jeg fikk ett barn, og litt av grunnen til det har vært at jeg ikke kunne hatt det verre enn den ene gangen. Deprimert og bare fantaserte om hvordan jeg kunne dø, nesten rullestol pga bekken, kvalm konstant uten å måtte spy, hele kroppen var sår og hodet fungerte ikke. Alle sa det gikk over når ungen var ute, men depresjonen hang igjen i et år etterpå, og jeg følte null tilknytning. å gå igjennom det en gang til frister ikke supermye. kan være litt tabu å nevne at man synes det var hardt å gå gravid. For man må jo tenke på alle de som ikke får oppleve det og at de synes det er vondt når man klager over et mirakel. Jeg selv fikk bare beskjed om å bite sammen tenna og slutte med slik vrøvl. Anonymkode: 98705...5a8 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er i uke 6 nå, er kvalm konstant, trøtt konstant, UTMATTET, har vondt i en oppblåst mage og føler at livsgnisten brøyt ble revet vekk. Hvordan orker folk å få barn nr 1, 2, 3, 4 og 5. Jeg klarer ikke konsentrere meg om noe, kjenner bare på alle symptomene og føler meg dårlig 24/7 uker i strekk. Er det vanlig å sykmelde seg i denne fasen når man er slik? Folk snakker bare om nattevåk og travle småbarnsdager, lite om graviditeten. Anonymkode: 02b21...40c Leser man om «rettningslinjer for sykemelding», får man ikke sykemelding for normale graviditetsplager, som blødning, kvalme, kynnere ol. 😐😐😐😐 Skulle likt å sett mannfolka måtte gå på jobb når de må stoppe bilen midt i veien for å spy 😐😐😐 Anonymkode: 9b2a5...d70 20
veronicalake Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Jeg skjønner hva du mener. Føler meg på en måte som en mislykket gravid, siden jeg ikke synes det er noe spesielt koselig hittil.. Nesten alle jeg snakker med som har barn, sier at de ikke hadde noen særlige plager i svangerskapet, og at alt gikk fint. Da begynner jeg jo å lure på om det er meg det er noe galt med.. Jeg er vant til å være veldig energisk, frisk og positiv. Vært borte fra jobb en gang de siste 8 årene, og generelt en skikkelig friskus, men nå føler jeg meg som en helt annen person.. Er i uke 19 nå, og kaster opp nesten hver dag fortsatt. Gjort det siden uke 6 startet. Har et stort søvnbehov og energien har ikke kommet tilbake i andre trimester slik jeg har hørt og lest om. Tror kanskje bare noen er mer uheldige enn andre... så føler med deg.. 3
Perleugla Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 Det snakkes da masse om. Samtidig er det også mange som har helt uproblematiske svangerskap og ikke er dårlig på en flekk. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 Skogkløver skrev (10 minutter siden): Fordi man glemmer hvor jævlig det var etter fødsel 🤣 Jeg håper det💝 Anonymkode: 02b21...40c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 1.trimester kan være helt jæ.... for mange, det er dessverre vanlig. 2.trimester er det "gode trimesteret", og så kan det bli tungt utover i 3.trimester. Jeg hatet å gå gravid selv, selv i 2.trimester da formen var super, for jeg likte ikke at jeg ikke var alene i kroppen min. Jeg kommer allikevel til å prøve å bli gravid igjen, for sønnen min er så fantastisk at jeg tenker at en nestemann også vil være verdt de kjipe 9 mnd. Anonymkode: 17b30...f1b 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 Jeg tenker det er delvis fordi det varierer veldig hvor plaget man blir av ulike symptomer og delvis fordi man glemmer. Hadde det ikke vært for siste punkt, hadde ikke vi hatt to barn. For min del var formen mye bedre i andre svangerskap enn i første. Men akkurat i uke 6 var jeg ikke særlig høy i hatten noen av gangene. Jeg hadde lette fødsler og barselperioder. Så ut i fra min erfaring kan det være helt fælt ganske slitsomt å være gravid, vondt, men stort å føde, og veldig koselig å ha nyfødt i hus. Anonymkode: a106f...4b9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er i uke 6 nå, er kvalm konstant, trøtt konstant, UTMATTET, har vondt i en oppblåst mage og føler at livsgnisten brøyt ble revet vekk. Hvordan orker folk å få barn nr 1, 2, 3, 4 og 5. Jeg klarer ikke konsentrere meg om noe, kjenner bare på alle symptomene og føler meg dårlig 24/7 uker i strekk. Er det vanlig å sykmelde seg i denne fasen når man er slik? Folk snakker bare om nattevåk og travle småbarnsdager, lite om graviditeten. Anonymkode: 02b21...40c Bare vent til de siste ukene av graviditeten duuuuuuu, vi kan godt snakke litt om hvor jævlig det er når ungen presser lungene dine opp av kjeften din så du blir sliten bare av å knyte skoa dine. Eller hvor ekstremsport det er å barbere leggene, for ikke å snakke om musa. Ai ai ai. La oss si du er som meg, og går 13 dager over tida. Da er du faen meg ingen lykkelig liten lerke, nei. Blir grinete bare jeg tenker på det. Men det er såååååå verdt det! ❤️ Anonymkode: b51f2...0c1 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare vent til de siste ukene av graviditeten duuuuuuu, vi kan godt snakke litt om hvor jævlig det er når ungen presser lungene dine opp av kjeften din så du blir sliten bare av å knyte skoa dine. Eller hvor ekstremsport det er å barbere leggene, for ikke å snakke om musa. Ai ai ai. La oss si du er som meg, og går 13 dager over tida. Da er du faen meg ingen lykkelig liten lerke, nei. Blir grinete bare jeg tenker på det. Men det er såååååå verdt det! ❤️ Anonymkode: b51f2...0c1 Legger til at jeg har 3 barn, så det er sant som man sier; man glemmer egentlig alt som er dritt 🥰 Anonymkode: b51f2...0c1 1
Mezzosoprena Skrevet 19. august 2021 #19 Skrevet 19. august 2021 Jeg har da hørt og lest om mange som synes det er helt jævlig å være gravid. Men ikke alle synes dette, derfor blir det fortalt historier med begge opplevelser (og sikkert 50 andre opplevelser). 4
Mnjah Skrevet 19. august 2021 #20 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er i uke 6 nå, er kvalm konstant, trøtt konstant, UTMATTET, har vondt i en oppblåst mage og føler at livsgnisten brøyt ble revet vekk. Hvordan orker folk å få barn nr 1, 2, 3, 4 og 5. Jeg klarer ikke konsentrere meg om noe, kjenner bare på alle symptomene og føler meg dårlig 24/7 uker i strekk. Er det vanlig å sykmelde seg i denne fasen når man er slik? Folk snakker bare om nattevåk og travle småbarnsdager, lite om graviditeten. Anonymkode: 02b21...40c Fordi det er sånn i første trimester, så kommer andre trimester og man er lett og strutter med magen og har glød. Så er man en feit og sliten pølse tredje trimester og orker ikke engang klage. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå