Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen leger opplever dette. Hun lyver garantert  

• Liker 1
Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Hva? Sier du at i et system der vi verdsetter penger og profitt og der folk flest ikke føler mening med jobbene sine, så misbruker mange sosiale ordninger?

Hva?? Trenger mennesker faktisk mening i livet og en følelse av at de betyr noe i jobben sin?? Vil flere sykmelde seg når de blir brukt som enkle dukker i jobben sin?? Nei, dette forstår jeg ingenting av

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke skjønne at ikke flere som ser, at fastleger blir satt i en skvis. De får en interesse-konflikt, de skal jo gjøre det som er best for pasientenes helse, ikke være vaktbikkjer for NAv-utbetalinger. Sånn som den unge legen her, hun tar jo umiddelbart posisjonen - alle prøver å lure meg, alle prøver å lure til seg sykemelding. Ja, men det må jo være fordi folk føler seg nødt til det? Er ikke det hele systemet som er feil, for hvordan kan fastlege både stå for det beste for sine pasienter, og samtidig sørge for at staten bruker minst mulig penger på sykemelding - til de samme pasienter? Det går jo ikke opp?

Poenget uansett er, som pasient, vil jeg veldig gjerne bli møtt med medfølelse og hjelp, istedenfor mistanke og redsel, at jeg får litt for mye sykemelding, gud forby.

Endret av RedFox81
  • Liker 1
Skrevet

Jeg stusset over begrepet "uførefester" Er det vanlig med feiring i stor skala eller hadde pasienten bare litt sjukt galgenhumor?

Man kan ikke forvente at pasienter vet om ulike sykemeldingsordninger som hun nevner. Har hun foreslått det for dem? .

• Liker 2
Skrevet
Pipaluk skrev (4 timer siden):

Jeg stusset over begrepet "uførefester" Er det vanlig med feiring i stor skala eller hadde pasienten bare litt sjukt galgenhumor?

Man kan ikke forvente at pasienter vet om ulike sykemeldingsordninger som hun nevner. Har hun foreslått det for dem? .

Har faktisk vært på et par «uførefester». Åpning av uendelig pengekran hos Nav har vært feiret med enorme mengder alkohol. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...