NorthernLight Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Mor til 4 barn døde av Covid-19 bare uker etter at ektemannen døde av covid. Begge var uvaksinert. Lydia ble bare 42 og mannen 49. Sitat The couple didn’t believe in vaccines and were both unvaccinated, according to Dottie Jones, Lydia Rodriguez’s cousin. Lydia Rodriguez eventually changed her mind about the vaccine, but by then, she was in the intensive care unit. https://www.wwnytv.com/2021/08/18/mother-dies-covid-19-weeks-after-husband-leaving-children-orphans/ Sitat Before she got intubated, one of the last things she told her sister was, ‘Please make sure my children get vaccinated,’” Dottie said. “They didn’t believe in vaccines, and you try to talk to them, and she just didn’t like that. Didn’t trust it, I guess. “She would be there for her kids right now if she had been vaccinated.” https://www.thechronicle.com.au/lifestyle/antivax-husband-and-wife-die-leaving-behind-four-children/news-story/1e980daaee5f7da2e441d99dfdb61675 Enda en trist historie dessverre og viser hvorfor det er viktig å vaksinere seg. 16
Mwanafunzi Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Jeg er vaksinert selv, men er det virkelig bare jeg som synes disse historiene (det er ganske mange av dem som ligner hverandre i avisene for tiden!) lukter sterkt av propaganda? 42
Djungelvrål Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Måtte jo være i Texas ja, der er jo halvparten av alle voksne uvaksinert. Det er sjelden dumskap berømmes. 8
Gjest Stwo Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Sikkert noen som ble kvalt av maten sin i dag også; slutt å spis folkens!
infectedsopp Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Mwanafunzi skrev (2 minutter siden): Jeg er vaksinert selv, men er det virkelig bare jeg som synes disse historiene (det er ganske mange av dem som ligner hverandre i avisene for tiden!) lukter sterkt av propaganda? Nei, du er ikke alene om å synes det! 12
NorthernLight Skrevet 19. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2021 Mwanafunzi skrev (2 minutter siden): Jeg er vaksinert selv, men er det virkelig bare jeg som synes disse historiene (det er ganske mange av dem som ligner hverandre i avisene for tiden!) lukter sterkt av propaganda? Hvorfor tror du eksperter over hele verden advarer mot deltavarianten? 12
Velour Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 infectedsopp skrev (Akkurat nå): Nei, du er ikke alene om å synes det! Overskrifter som « Antivaxxer døde»med navn og bilde kommer oftere og oftere - som en slags «se hva som skjer hvis du ikke tror på vaksinen». En slags uthenging av en person som har dødd og til skrekk og advarsel om hva som kan skje med uvaksinerte. 19
Gjest Alterego666 Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Velour skrev (2 minutter siden): Overskrifter som « Antivaxxer døde»med navn og bilde kommer oftere og oftere - som en slags «se hva som skjer hvis du ikke tror på vaksinen». En slags uthenging av en person som har dødd og til skrekk og advarsel om hva som kan skje med uvaksinerte. Det er temmelig påtrengende nødvendig helseinfo.
Lunarstone Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Skummelt å tenke på at om jeg dør (jeg har historie med anafylaksi og derfor ikke tatt vaksinen) kan jeg bli uthengt som antivaxxer "til pass for meg!" liksom. Samme avis som linket til over her hadde også et innlegg om at uvaksinerte ikke burde få plass på sykehuset. Fint å sette alle uvaksinerte i én bås. 20
Mwanafunzi Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 NorthernLight skrev (10 minutter siden): Hvorfor tror du eksperter over hele verden advarer mot deltavarianten? Nå virker det som du leser mellom linjene og antyder at jeg mener at korona ikke er farlig? Om du antyder det, bør du lese innlegget mitt igjen. Jeg uttaler meg om at artikkelen bærer preg av propaganda, og overhodet verken for eller mot vaksine eller om sykdommen er farlig eller ei. Jeg misliker imidlertid propaganda. 13
Mwanafunzi Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Velour skrev (5 minutter siden): Overskrifter som « Antivaxxer døde»med navn og bilde kommer oftere og oftere - som en slags «se hva som skjer hvis du ikke tror på vaksinen». En slags uthenging av en person som har dødd og til skrekk og advarsel om hva som kan skje med uvaksinerte. Ja - og i tillegg føyes det til hvordan de mens de dør enten trygler om å få vaksine eller at noen de elsker skal få den. Man prøver vel å manipulere/påvirke folk til å vaksinere seg, men jeg synes ikke noe om metoden. 17
Villvin Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 (endret) ! Endret 8. oktober 2021 av Villvin 3
Imsdalen Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 (endret) Velour skrev (9 timer siden): Overskrifter som « Antivaxxer døde»med navn og bilde kommer oftere og oftere - som en slags «se hva som skjer hvis du ikke tror på vaksinen». En slags uthenging av en person som har dødd og til skrekk og advarsel om hva som kan skje med uvaksinerte. Virkelig? Det må være i ditt hode det oppfattes sånn, for jeg som er fullvaksinert leser det ikke på den måten i det hele tatt. Endret 20. august 2021 av Imsdalen 12
Velour Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 Imsdalen skrev (1 minutt siden): Virkelig? Det må være i ditt hode det oppfattes sånn, for jeg som er fullvaksinert leser det ikke på den måten i det hele tatt. Hvordan leser du det da? Hvis det ikke er for å presse folk til å ta vaksinen kunne det heller feks stått «mann døde med korona» og så hadde det stått litt lenger ned at han ikke var vaksinert. Ikke stor overskrift med «Mann skeptisk til vaksinen- døde» osv. 15
Gjest ABM Skrevet 20. august 2021 #15 Skrevet 20. august 2021 Mwanafunzi skrev (10 timer siden): Jeg er vaksinert selv, men er det virkelig bare jeg som synes disse historiene (det er ganske mange av dem som ligner hverandre i avisene for tiden!) lukter sterkt av propaganda? Neida..ikke bare du....det er fullt av folk som biter på latterlige konspirasjonsteorier de finner på nettet..felles for de fleste av de er at de er like hjernedøde som konspirasjonsteoriene...
Gjest ABM Skrevet 20. august 2021 #16 Skrevet 20. august 2021 Velour skrev (10 timer siden): Overskrifter som « Antivaxxer døde»med navn og bilde kommer oftere og oftere - som en slags «se hva som skjer hvis du ikke tror på vaksinen». En slags uthenging av en person som har dødd og til skrekk og advarsel om hva som kan skje med uvaksinerte. Ja det er trolig en ultrahemmelig gruppe myndighetene bruker i all hemmelighet...for å presse media til å skrive det myndighetene vil..!!!..😂
Mwanafunzi Skrevet 20. august 2021 #17 Skrevet 20. august 2021 ABM skrev (44 minutter siden): Neida..ikke bare du....det er fullt av folk som biter på latterlige konspirasjonsteorier de finner på nettet..felles for de fleste av de er at de er like hjernedøde som konspirasjonsteoriene... Jeg ignorerer det at du kaller meg hjernedød, og holder meg til saken: Du ser ikke at retorikken i artikkelen bærer preg av propaganda? 8
Gjest ABM Skrevet 20. august 2021 #18 Skrevet 20. august 2021 Mwanafunzi skrev (19 minutter siden): Jeg ignorerer det at du kaller meg hjernedød, og holder meg til saken: Du ser ikke at retorikken i artikkelen bærer preg av propaganda? Har ikke kalt deg hjernedød ...nei ser ikke annet enn at journalisten prøver å skrive noe salgbart.. Og hadde du ignorert at "jeg kalte deg hjernedød" hadde du ikke nevnt det...det er å ignorere noe..
Gjest Alterego666 Skrevet 20. august 2021 #19 Skrevet 20. august 2021 Lunarstone skrev (11 timer siden): Skummelt å tenke på at om jeg dør (jeg har historie med anafylaksi og derfor ikke tatt vaksinen) kan jeg bli uthengt som antivaxxer "til pass for meg!" liksom. Samme avis som linket til over her hadde også et innlegg om at uvaksinerte ikke burde få plass på sykehuset. Fint å sette alle uvaksinerte i én bås. Det er ingen som kaller folk som av medisinske årsaker ikke kan ta vaksine for anti-vaxxere. Det er nettopp av omsorg for mennesker som deg at vi er mange som påpeker at de som kan ta vaksinen absolutt bør ta den. Å følge vaksineprogrammer er en samfunnssak, ikke et personlig valg.
MorTil2 Skrevet 20. august 2021 #20 Skrevet 20. august 2021 Alterego666 skrev (11 timer siden): Det er temmelig påtrengende nødvendig helseinfo. Det er ikke helseinformasjon å lage skjebnen til mennesker om til et realityshow basert på enkeltstående hendelser som fremstilles som en universell sannhet. Vil si at slikt drama blir veldig amerikansk, og er overrasket over hvor mye slike enkeltstående historier vektlegges i debatten vaksine/ikke vaksine. 9
Anbefalte innlegg