Gå til innhold

Telefonhenvendelser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅ har det skjedd igjen. Det ringer folk og "tigger" om penger og skal ha meg til å svar på allverdens undersøkelser. Blir så glad når det ringer i fasttelefonen, men så er det nesten bestandig ett sånt uromoment :frustrert:

Er det slik at man skal være nødt til å godta slike telefoner, eller er det jeg som er vanskelig av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du reservert deg på brønnøysund? Hjelper noe, der kan du krysse av at organisasjoner ikke skal ringe også og da har de ikke lov å ringe når lister er oppdatert.

Sånne undersøkelser svarer jeg aldri på. Teiteste jeg vet så det har jeg aldri tid til.

Skrevet

Har gjort det for en stund siden, men virker ikke helt etter hensikten da. Kan jo prøve det på nytt igjen :-D

Skrevet

Har gjort det for en stund siden, men virker ikke helt etter hensikten da. Kan jo prøve det på nytt igjen :-D

Skrevet

Skrevet

Jeg blir sååå irritert over å bli forstyrret av selgere i beste ettermiddagskaffetid!! Vi har reservert oss mot telefonsalg, men tror du det hjelper? Jeg er imot at man skal ta stilling til å kjøpe noe på telefonen, og bryter alltid av tiradene med spørsmål om det er telefonsalg, og at vi er reservert mot det. Det vil de sjelden eller aldri innrømme(!), men forsøker å vri det til på en eller annen måte. Så jeg må ofte si at "dette kaller jeg tlfsalg!" og at vi har reservert oss. Så sier jeg : send tilbudet i posten, så får vi vurdere det skikkelig. Og så sier jeg takk og farvel.

Tross god trening i å avvise sånne kjapt, blir det en del bortkastede minutter i løpet av ei uke, og det er veldig irriterende. Grrrrrrr, kjenner jeg blir hissig nå allerede. Men det kan ha med støvsugerfyren å gjøre å. (ja, annen tråd!)

Skrevet

Husk at når dere reserverer dere mot tlf salg så er det ikke telefonnr som blir reservert men navnet til den personen som registrerer seg i brønnøysund reg.Det er derfor lurt å reservere alle navnene i familien for å være på den sikre siden.Jeg merker når jeg ringer rundt på jobb at det er mange som trur at tlf nr blir reservert.

Bare et tips hvis det er noen som ikke vet det :)

Skrevet (endret)
Det er enda kjappere å bli kvitt dem når jeg spør etter navnet deres, hva firmaet heter, og så sier at jeg kommer til å anmelde dem til forbrukerombudet fordi de ringer folk som har reservert seg. Har ikke ringt noen hit på mange måneder nå :D

Det får jeg høre sånn ca 2 ganger om dagen hos folk jeg ringer rundt til.Det som er da at vi har neon valg å sette det tlf nret på å da setter jeg dem på fredningstid 12mnd så da blir de ringt opp da.Blir liksom aldri kvitt oss selgere :sjarmor:

hehe...Grusom jobb gitt ;)

Endret av katti
Skrevet

Ved reg hos b.sund tar det 6 mnd fra du ringer inn til dette trer i kraft. Det gjelder også kun det nr du reg. så har du fler kan de fremdeles ringe deg på dette.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Jeg vet også hvor irriterende dette er.. I allefall selgere som aldri gir seg og påstår at de skal gi meg noe gratis!! :frustrert: Har aldri hørt om noen som har gitt bort noe gratis enda uten å skulle ha noe tilbake for det!

Men.. jeg har jobbet med telefonundersøkelser noen måneder. og det var ingen morsom jobb! syns dere kan tenke på at det ikke er djevelen som sitter i andre enden noen ganger. Det er mange ungdommer som har dette som deltidsjobb for å få noen ekstra kroner.. Det er IKKE morsomt å ringe til en hissig gubbe som skriker til deg i røret og spør etter navn osv. og at han skal anmelde deg!! Der jeg jobbet var det selvfølgelig ikke noen som hadde rett til å anmelde noen. Noen snakket om at de hadde reservert seg osv. men det gjaldt ikke hos oss. Vi hadde en utskrift hengende der hvor det sto hva registreringen gjaldt og ikke gjaldt.

Greit nok at folk ikke er interissert eller har tid. Men tenk på at det mest sannsynlig er uskyldige mennesker som sitter der. Det er heller ikke dem som finner fram nummeret, de trykker bare på "neste" og så ringer det opp!

Og et tips: Si -Jeg er ikke interissert, ikke -Jeg har ikke tid! For man må alltid trykket på svaret fra den man ringer til, og hvis man sier at man ikke har tid ringer man opp vedkommende en annen gang..

Tenk at det likegodt kunne være dattera di som satt der å prøvde å tjene litt penger til å gå på kino eller kjøpe seg en ny genser!

Og det værste jeg hører er folk som sier de blir forsyrret mitt under middagen, kveldskosen osv. Det kunne vel likegodt vært noen andre. Noen som ringer på å skal selge lodd osv. Må jo kunne tåle litt forstyrring.. og hvis dere absolutt ikke kan, får dere heller dra ut ledningen!

Det er bare å si at dere ikke har tid, så ble det sikkert den korteste telefonsamtalen på flere uker! Men hvis dere heller vil bruke masse tid og krefter på å skjelle ut den stakkaren i andre enden, så vær så god!!

Skrevet

Disse folka blir bare frekkere og frekkere. Ikke bare selgerne, men også de som stopper deg på gata og er fra veldedighetsorganisasjoner.

Gikk i byen med en venninne i går, så kom det noen fra Røde Kors rett mot oss. De blokkerer jo veien så du er NØDT til å stoppe for dem. De begynte å legge ut om saken sin, venninnen min sa: Jeg HAR allerede snakket med noen av dere. Vi gikk fort videre. Så ropte den ene av dem etter oss: ja, da er du vel allerede medlem da?!

Hm når jeg skriver det her virker det ikke så ille, men jeg ble skikkelig sint der og da. Det ødelegger humøret mitt når jeg skal gå og kose meg i byen og så må du ha piggene ute HELE tiden og forsvare deg mot "angrep", og få slengt halvspydige kommentarer etter deg.

Når jeg melder meg inn i noe er det på EGET initiativ!!! :frustrert:

Skrevet

Jeg skjønner meg bare ikke på folk som gidder å ha fasttelefon!!

Skrevet
Jeg skjønner meg bare ikke på folk som gidder å ha fasttelefon!!

hvis en person ikke har fasttlf så ringer vi bare opp på mobilen. :sjarmor:

Skrevet

Katti: Jeg syns faktisk det både er frekt og uprofesjonelt å ringe folk som har reservert seg mot telefonsalg. Det skulle gi en seriøs pekepinn på at slike henvendelser vil vedkommende ha seg frabedt, og det bør respekteres. Man reserverer seg ikke uten grunn.

Skrevet
Katti: Jeg syns faktisk det både er frekt og uprofesjonelt å ringe folk som har reservert seg mot telefonsalg. Det skulle gi en seriøs pekepinn på at slike henvendelser vil vedkommende ha seg frabedt, og det bør respekteres. Man reserverer seg ikke uten grunn.

Ja jeg forstår jo selvfølglig det men telefonselger systemet er ganske kynisk å pågående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...