AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Del Skrevet 19. august 2021 Hvordan funker det? Jeg som mor er snart ferdig med mamma permisjonen. 100% utbetalt lønn, tatt over fellesferien og far skal ha sin kvote. Barnet mitt har ikke plass i barnehagen og jeg lurer på om det er mulig at jeg går ut i ubetalt permisjon ETTER far sin permisjon.. Eller må jeg ta den rett etter min? Anonymkode: 86652...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellion Skrevet 19. august 2021 #2 Del Skrevet 19. august 2021 Det kan du, det må bare avklares med arbeidsgiver først. Det går ikke igjennom nav 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Del Skrevet 19. august 2021 Det skal vektige grunner/ulempe til for arbeidsgiver å nekte deg ulønnet foreldrepermisjon. Men det er ikke en lovfestet rett med mindre du tar den i umiddelbar forlengelse av din permisjon. Da har du lovfestet rett på ulønnet permisjon i inntil 12 mnd. Men du er virkelig sent ute med å gi arbeidsgiver beskjed 🙉 Anonymkode: eaca5...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Del Skrevet 19. august 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det skal vektige grunner/ulempe til for arbeidsgiver å nekte deg ulønnet foreldrepermisjon. Men det er ikke en lovfestet rett med mindre du tar den i umiddelbar forlengelse av din permisjon. Da har du lovfestet rett på ulønnet permisjon i inntil 12 mnd. Men du er virkelig sent ute med å gi arbeidsgiver beskjed 🙉 Anonymkode: eaca5...905 Planen var at en i familien kunne stå som barnevakt da barnet ikke har rett på barnehageplass før fylte 1 år og både min/far sin permisjon er over før oppstart.. Men den personen døde denne uken og da blir det sånn.. 😔 Har ingen andre kjente som kan passe på når vi begge er i jobb. Anonymkode: 86652...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det skal vektige grunner/ulempe til for arbeidsgiver å nekte deg ulønnet foreldrepermisjon. Men det er ikke en lovfestet rett med mindre du tar den i umiddelbar forlengelse av din permisjon. Da har du lovfestet rett på ulønnet permisjon i inntil 12 mnd. Men du er virkelig sent ute med å gi arbeidsgiver beskjed 🙉 Anonymkode: eaca5...905 Nope. I følge lovverket har man krav på ulønnet permisjon direkte etter den lønnede foreldrepermisjonen. Dette må da forstås som både mor og far sin lønnede foreldrepermisjon, ergo har mor krav på ulønnet permisjon direkte etter far sin del av den lønnede permisjonen er over. Anonymkode: 64f75...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Del Skrevet 19. august 2021 Jeg har forstått det slik at man må ta ulønnet permisjon ut umiddelbart etter sin egen lønnede permisjon, og ikke kan ta den etter den andre forelderens lønnede permisjonen, men mulig jeg har misforstått. Uansett er ikke det så relevant, siden du er for sent ute til å søke (du må søke mknst 3 mnd i forveien ved så lang permisjon). Arbeidsgiver har mulighet til å gi deg ulønnet permisjon hvis han/hun vil. Du må forklare den fortvilende situasjonen dere har kommet i og håpe at han/hun viser forståelse. Kondolerer med tapet av familiemedlemmet.😥 Anonymkode: 64e95...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har forstått det slik at man må ta ulønnet permisjon ut umiddelbart etter sin egen lønnede permisjon, og ikke kan ta den etter den andre forelderens lønnede permisjonen, men mulig jeg har misforstått. Uansett er ikke det så relevant, siden du er for sent ute til å søke (du må søke mknst 3 mnd i forveien ved så lang permisjon). Arbeidsgiver har mulighet til å gi deg ulønnet permisjon hvis han/hun vil. Du må forklare den fortvilende situasjonen dere har kommet i og håpe at han/hun viser forståelse. Kondolerer med tapet av familiemedlemmet.😥 Anonymkode: 64e95...686 Det er jo ikke for sent når far skal ha sin kvote snart? Anonymkode: 54000...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har forstått det slik at man må ta ulønnet permisjon ut umiddelbart etter sin egen lønnede permisjon, og ikke kan ta den etter den andre forelderens lønnede permisjonen, men mulig jeg har misforstått. Uansett er ikke det så relevant, siden du er for sent ute til å søke (du må søke mknst 3 mnd i forveien ved så lang permisjon). Arbeidsgiver har mulighet til å gi deg ulønnet permisjon hvis han/hun vil. Du må forklare den fortvilende situasjonen dere har kommet i og håpe at han/hun viser forståelse. Kondolerer med tapet av familiemedlemmet.😥 Anonymkode: 64e95...686 Bare 1 mnd i forveien for permisjon på under 12 mnd. Ut over 12 mnd så er det 3 mnds forvarsel som gjelder. Anonymkode: 9063e...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå