Gå til innhold

Støtter du partneren, når de gjør et valg du ikke er enig i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare la oss si at partneren din tenker å ta en tur bort for å skjelle ut naboen over en bagatell som du vet at vil ødelegge naboskapet mer enn det hjelper.. Eller partneren vil reklamere på noe som åpenbart ikke er en reklamasjonssak og lignende, støtter du dem da i deres valg?

Anonymkode: 26b1e...68b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 1db7b...6fc

• Liker 5
Skrevet

Jeg støtter ikke partneren min uten forbehold, nei - gjør han feil så får han klar beskjed om dette. 

Skrevet

Kommer helt annpå. Vi prater om det og hvis han fortsatt har sin mening så gjør han som han vil. 

Jeg vil ikke at min mann skal støtte meg uansett. Jeg vil ha en som kan si i fra. Sånn at jeg kan vurdere situasjonen og finne ut om jeg overdriver.

Anonymkode: f5f7f...91d

• Liker 4
Skrevet

Nei jeg hadde argumentert mitt syn på saken. Det hadde han også om han var uenig med mine avgjørelser. 

Takk og pris for at vi gjør hverandre bedre, istedenfor å alltid være aksepterende, uansett hvor tåpelig en av oss i en situasjon kan bli. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, er han idiot, får han høre det. Kan ikke nekte ham noe, men sier meninga mi. Han er en hothead iblant og lager konflikter av ingenting. Det støtter jeg ham ikke i. Han sier ikke at jeg er et geni hver dag, heller. Man må tåle å høre det. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg respekterer at han har en annen oppfatning av saken/tar et annet valg enn jeg ville tatt, men han vet samtidig at vi er uenige.

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg i forhold, men jeg hadde alltid (innenfor rimelighetens grenser) støttet partneren min, men ikke nødvendigvis støttet valget deres. 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Bare la oss si at partneren din tenker å ta en tur bort for å skjelle ut naboen over en bagatell som du vet at vil ødelegge naboskapet mer enn det hjelper.. Eller partneren vil reklamere på noe som åpenbart ikke er en reklamasjonssak og lignende, støtter du dem da i deres valg?

Over hodet ikke. Jeg har stoppet ham fra å gjøre det første ved flere anledninger. Alle de nærmeste naboene her har barn som leker med vårt barn, og det sitter jeg ikke bare og ser på at han potensielt ødelegger for pga filleting.

I det siste eksemepelt så forteller jeg ham hva jeg mener om saken og hvorfor. Vil han likevel kaste bort tid og energi på det så får han bare gjør det. 😛 Men støtter ham ikke i det nei.

Anonymkode: 33dcd...0e9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kanskje ikke i å skjelle ut naboen, nei, men jeg ville støttet en partner i saker som er viktige for vedkommende.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Min kjæreste kom ut av skapet som konspirasjonsteoretiker i mars/april 2020. Jeg støtter jo kanskje i den forstand at jeg aksepterer at han tror på noe annet enn meg. Men jeg jatter ikke bare med, vi har kranglet MYE om dette siste 1,5 årene. 

Anonymkode: 50b36...375

• Liker 2
Skrevet

Det kommer helt an på hva det gjelder. Dersom samboeren min havnet i krangel med en venn, og bestemte seg for å avslutte det vennskapet, så hadde jeg nok støttet han i det. Selv om jeg personlig likte vennen og mente det var en fillesak. Jeg hadde nok prøvd å mekle litt, men prøver å være i kjærestens hjørne selv om han er litt idiot.

Anonymkode: ae5c6...461

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun allerede har gjort handlingen jeg er uenig i, forsvarer jeg henne så godt som alltid, iallfall utad.  i Men handler det om fremtiden, og valget vil berøre oss begge, argumenterer jeg sevsagt for mitt syn.

Anonymkode: 6f605...886

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer helt an på hva det gjelder. Dersom samboeren min havnet i krangel med en venn, og bestemte seg for å avslutte det vennskapet, så hadde jeg nok støttet han i det. Selv om jeg personlig likte vennen og mente det var en fillesak. Jeg hadde nok prøvd å mekle litt, men prøver å være i kjærestens hjørne selv om han er litt idiot.

Anonymkode: ae5c6...461

Der er jeg helt omvendt. Jeg har bremsa kjæresten i å avslutte vennskap. Han er altfor triggerhappy med å avslutte relasjoner over små hendelser. Han er ikke så flink sosialt at han har råd til å behandle folk sånn, han bruker lang tid på å bli kjent med nye. Har han fått seg venner og de ikke er kjipe, bør han gjøre litt innsats for å pleie vennskapet. 

Skrevet

Jeg sier ifra i klartekst hva jeg mener. Om han velger å gjøre noe annet så er det hans sak, i slike filleting.

Men, hvis det er snakk om større ting, som feks jobb-bytte e.l. så vil jeg prøve å støtte det valget han tar, selv om jeg kanskje ikke er helt enig. Det er han som vet hva han føler og hva han ønsker, det er ikke noe noen andre har rett til å overstyre. Såpass respekt må man ha for hverandre. 

Skrevet

Jeg veier opp konsekvensene. I tilfellet du nevner, sier jeg nei... 

I andre tilfeller, der konsekvensen er bagatellmessig.. Hvis jeg syns noe er stygt men samboer liker det.. Eller liknende...  - DA hender det jeg lager en liten hvit løgn og er med, for at samboer skal få bestemme også😊

Anonymkode: 92eb7...14e

Skrevet

Jeg har ikke fasiten på hva som er rett for andre mennesker. Tar de et veloverveid valg som de mener er riktig for dem i deres situasjon, kan jeg fint støtte det. Men en kjæreste som syntes det var helt greit å skjelle ut andre over ubetydelige bagateller høres ut til å ha et temperament og noen grunnleggende verdier som ikke er så kompatible med mine...

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg støtter han i alt han gjør. Han støtter meg aldri.

Anonymkode: cfd7f...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...