Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bibelen , 5 mosebok 18,9-13 står det at Gud ikke vil vi skal ha noe å gjøre med det okkulte.

5. Mosebok 18:10–13: «Det skal ikke finnes hos deg ... noen som driver med spådomskunst, noen som utøver magi, eller noen som ser etter varsler, eller en trollmann eller noen som binder andre med et trylleformular, eller noen som rådspør et åndemedium, eller noen som har som yrke å forutsi begivenheter, eller noen som spør de døde.»

«For enhver som gjør disse ting, er en vederstyggelighet for Jehova ... Du skal vise deg å være uklanderlig for Jehova din Gud.»

https://www.bibleinfo.com/nn/topics/okkult

De som gjør dette
kommer ikke til himmelen. De kommer til helvete

Anonymkode: 5b49a...733

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tror på dette eller ikke? Som kristen tror jeg på det okkulte og har aldri nærmet meg medium, oija spill, voodoo o.l. Jeg tror absolutt mange mennesker har evner til kontakt med den andre siden men jeg tror ikke dette er sunt. Haiti f.eks er ett sted hvor voodoo er veldig normalt og de opplever den ene katastrofen etter den andre. 

Anonymkode: 0abac...7e5

Skrevet

Bibelen er verdens mest leste bok.

• Liker 1
Skrevet

At dette står i bibelen er en ting.  Hvorfor skulle noen holde på med dette uansett.  Lev det virkelige livet, vær glad for hver dag vi får og nyt den til det fulle.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke rart at Bibelen og kristne generelt er så nøye på dette? Kanskje ikke siden det er viktig for å opprettholde illusjonen om hvem som besitter den rette troen ;) Tross dette så bader vi nærmest i okkult underholdning fra topp til tå i alle kanaler helt fra bleiestadiet og de aller fleste med hodet over jakkekragen innser at verden (om enn sakte) blir bedre og mye (om enn ikke alt) går i riktig retning 👏

Som en illustrasjon (og tenk gjerne akademisk på dette og prøv å vær nøytral). Et vesentlig aspekt i forståelsen og tilbedelsen av Jesus iflg Bibelen er at han sto fra de døde og steg opp til himmelen for å sitte ved sin fars høyre hånd. Vel, ca 70 år forut for dette gjorde godeste Julius Cæsar det samme - noe som få snakker om og som ingen kristen vil anerkjenne naturlig nok. https://divusjulius.wordpress.com/2010/05/13/ascensionschristcaesar/

Uansett interessant at vi fordømmer en ting og anerkjenner det ene - selv om de er parallelle historier - og at vi fordømmer det okkulte men allikevel ikke har noen betenkeligheter med å la barna våre kose seg med Harry Potter og popcorn på en fredagskveld ;)

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, sofiemyr said:

Er det ikke rart at Bibelen og kristne generelt er så nøye på dette? Kanskje ikke siden det er viktig for å opprettholde illusjonen om hvem som besitter den rette troen ;) Tross dette så bader vi nærmest i okkult underholdning fra topp til tå i alle kanaler helt fra bleiestadiet og de aller fleste med hodet over jakkekragen innser at verden (om enn sakte) blir bedre og mye (om enn ikke alt) går i riktig retning 👏

Som en illustrasjon (og tenk gjerne akademisk på dette og prøv å vær nøytral). Et vesentlig aspekt i forståelsen og tilbedelsen av Jesus iflg Bibelen er at han sto fra de døde og steg opp til himmelen for å sitte ved sin fars høyre hånd. Vel, ca 70 år forut for dette gjorde godeste Julius Cæsar det samme - noe som få snakker om og som ingen kristen vil anerkjenne naturlig nok. https://divusjulius.wordpress.com/2010/05/13/ascensionschristcaesar/

Uansett interessant at vi fordømmer en ting og anerkjenner det ene - selv om de er parallelle historier - og at vi fordømmer det okkulte men allikevel ikke har noen betenkeligheter med å la barna våre kose seg med Harry Potter og popcorn på en fredagskveld ;)

https://www.duo.uio.no/handle/10852/66509

https://www1.cbn.com/books/harry-potter-harmless-christian-novel-or-doorway-to-the-occult

Satans verk som
prøver å kopiere bibelen og skape oppdiktete guder. Hold unna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2021 den 18.52):

I bibelen , 5 mosebok 18,9-13 står det at Gud ikke vil vi skal ha noe å gjøre med det okkulte.

5. Mosebok 18:10–13: «Det skal ikke finnes hos deg ... noen som driver med spådomskunst, noen som utøver magi, eller noen som ser etter varsler, eller en trollmann eller noen som binder andre med et trylleformular, eller noen som rådspør et åndemedium, eller noen som har som yrke å forutsi begivenheter, eller noen som spør de døde.»

Går ikke dette stikk i strid med Jesus og miraklene han utførte? 

Skrevet

Bibelen skiller mellom loven (GT) som ble gitt til jødene i utgangspunkt eller nåden (NT). Jesus er nåden. Han sa at du ikke skulle mikse de to. Enten følge loven og den er umulig å holde, bare Han klarte det - eller nåden som tilsier at han betalte for syndene og du bare trenger å tro. Han advarte mot å mikse de to da det bare ble rot og ingen vinning av det. Enten følger du budene eller nåden. Enten tror du at Jesus betalte og har tilgitt eller så fortsetter du å prøve på å holde budene som du ikke klarer. Den miksen der er en ny slags religion som ikke er fra GUD eller Jesus hvertfall.

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2021 den 18.58):

Du tror på dette eller ikke? Som kristen tror jeg på det okkulte og har aldri nærmet meg medium, oija spill, voodoo o.l. Jeg tror absolutt mange mennesker har evner til kontakt med den andre siden men jeg tror ikke dette er sunt. Haiti f.eks er ett sted hvor voodoo er veldig normalt og de opplever den ene katastrofen etter den andre. 

Anonymkode: 0abac...7e5

«Den andre siden» eksisterer ikke. Lev livet ditt nå. 
Religionen din kuer deg i det livet du har nå med lovnader om et paradis i et annet liv som ikke eksisterer.

Skrevet
Alterego666 skrev (6 minutter siden):

«Den andre siden» eksisterer ikke. Lev livet ditt nå. 
Religionen din kuer deg i det livet du har nå med lovnader om et paradis i et annet liv som ikke eksisterer.

Har du bevis for at den andre siden ikke eksistere? Nei, tenkte meg det. Du kommer sikkert til å spørre om jeg har bevis for at den eksisterer, det har jeg ikke. Derfor holder jeg kjeft om slike påstander. Det burde du også gjøre.

Skrevet
Adrenalina1 skrev (1 minutt siden):

Har du bevis for at den andre siden ikke eksistere? Nei, tenkte meg det. Du kommer sikkert til å spørre om jeg har bevis for at den eksisterer, det har jeg ikke. Derfor holder jeg kjeft om slike påstander. Det burde du også gjøre.

Men det er beviser for at det eksisterer? 

Anonymkode: 7b1ba...a63

Gjest Alterego666
Skrevet
Adrenalina1 skrev (6 minutter siden):

Jeg har sett døde mennesker. De er veldig døde. Døden er endelig.

Skrevet

Det bibelen snakker om her er rett og slett hva som kalles "Siddhis", psychic-spirituelle krefter, som høyt utvikla spirituelle personer kan få. Sadhgurus pleier lett å ha dette. Hekser og trollmenn er simpelt bare spirituelt utvikla folk som holder seg i spirituell-transcedentalt-bevissthet hvor man opplever en psychic-spirituelt virkelighet som er "infused" i den "objective" verden. 

So yeah, dette er bare sjalusi i bibelen basically. Wannabes som hater på spirituelle guder, også går enda wannabe med å si at wannabe jehova guden dems skal straffe disse menneskene eller noe. 

Lurer på hva jehova hadde gjort med meg as, Jeg leker ikke med barn bro, og jeg liker ikke barnetøy leker heller bro, jeg sier, JEG ER JEHOVAH OG ALLAH OG BRAHMAN. 

Jeg, min ultimatum Selv, er den Allmektige Psychic og Magiker.

Hvorfor straffe sin egen style liksom lol... Se hvordan Gud oppfant mennesket og den største illusjonen i eksistens, aka, egoet. En magi show hvor Gud, som ultimatum er uten form, tok på seg alle disse begrensede former som en jakke og spiller og later som om han er ikke Gud. 

*SPLASH*

Wakey wakey

*SPLASH*

wakey wakey 

;)

Skrevet

Plukk og mix ;)

Fascinerende hvordan religiøse himler med  øynene over at når det blir poengtert de utaderte tingene som står i gamle testamentet,  ( du skal ikke ha slaver, spise svin , osv) men henger seg opp i dette verset om det okkulte. 

For 2000 år siden trodde de selvsagt på sånt,  de trodde også at jorden er universet sentrum .

Fantasy og fiction skrevet  idag er selvsagt ment som underholdning.  Trollmenn og magi finnes ikke på ekte.

Barn på 8 år forstår dette.

Men tydeligvis ikke voksne folk fra enkelte religiøse sekter.

Anonymkode: bb72b...16e

Skrevet

Noen ganger står det nyttige ting i Bibelen, uavhengig av om man tror på begrunnelsen eller ikke. 

Det er lurt å holde seg unna kvakksalvere, uansett. 

Anonymkode: 5929c...306

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...