Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du over 38 år og har tatt KUB-test? Hvilken risiko ble beregnet? Valgte du å ta NIPT privat selv om risikoen ble funnet å være lavere enn sykehuset selv setter som cut-off? Gikk det bra med barnet? Hører gjerne erfaringer fra dere som har tatt KUB. 

Anonymkode: f1db8...822

Skrevet

Er en stund siden, så husker ikke verdiene, men husker jordmor sa at risikoen var like lav som for en tidlig i 20 årene. Tok ikke noen flere prøver utover dette. NIPT var for øvrig ikke så mye omtalt enda, så det var ikke noe jeg vurderte.

Barnet er helt frisk. Jeg ble 39 like før termin.

Anonymkode: f1dc4...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er en stund siden, så husker ikke verdiene, men husker jordmor sa at risikoen var like lav som for en tidlig i 20 årene. Tok ikke noen flere prøver utover dette. NIPT var for øvrig ikke så mye omtalt enda, så det var ikke noe jeg vurderte.

Barnet er helt frisk. Jeg ble 39 like før termin.

Anonymkode: f1dc4...a91

Takk for svar! 

Skrevet

Fikk veldig gode tall. Frisk og fin baby. Tok ingen andre tester enn KUB. Var 38år da babyen ble født.

Anonymkode: 3825f...bb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk veldig gode tall. Frisk og fin baby. Tok ingen andre tester enn KUB. Var 38år da babyen ble født.

Husker du hva de var? 

Skrevet

Fikk dårlig score på kub-testen. Nipt tatt på Rikshospitalet. 

Anonymkode: 69d7a...f18

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk dårlig score på kub-testen. Nipt tatt på Rikshospitalet. 

Hvordan slo den ut, da? Husker du tallene på de ulike testene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker du hva de var? 

Husker ikke eksakte tall nå. Men mener sykehuset hadde en grense på 1:150 basert på min alder++, så alle tall som ble dårligere enn det ville få tilbud om videre sjekk.

Jeg fikk ca;

1:2500 på trisomi 21, og 1:6500 på trisomi 18, og 1:20'000 på trisomi 13.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan slo den ut, da? Husker du tallene på de ulike testene?

Fikk 1/61 på trisomi 18, 1/221 på trisomi 21, og 1/355 på trisomi 13. Fikk dårlig score pga blodprøvene, ultralyden var fin. Alder dro å opp en del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk 1/61 på trisomi 18, 1/221 på trisomi 21, og 1/355 på trisomi 13. Fikk dårlig score pga blodprøvene, ultralyden var fin. Alder dro å opp en del.

Gikk det / går det bra med deg og barnet? Det var jo veldig høyt på trisomi 18 som jeg har forstått at sjelden er forenlig med liv…? 

Skrevet

Fødte en frisk og fin gutt den uka her. Var ganske høy score på trisomi 18. Nipt-testen kom tilbake helt fin. Gikk helt i kjelleren mens jeg ventet på svar på prøvene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fødte en frisk og fin gutt den uka her. Var ganske høy score på trisomi 18. Nipt-testen kom tilbake helt fin. Gikk helt i kjelleren mens jeg ventet på svar på prøvene. 

Så fælt å lese - det må ha vært kjempetøft å vente på svaret. Gratulerer med gutten din! Godt at alt gikk bra. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...