Gå til innhold

Vodka uten smak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter vodka som ikke smaker Sitron eller urter eller andre rare ting. Vil ha ren sprit uten smak. Noen som vet hva jeg bør kjøpe? Må være tilgjengelig på polet. 

Anonymkode: d3bae...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ute etter vodka som ikke smaker Sitron eller urter eller andre rare ting. Vil ha ren sprit uten smak. Noen som vet hva jeg bør kjøpe? Må være tilgjengelig på polet. 

Rettelse: ikke REN sprit, men dere fatter 😅

Skrevet

absolutt 40%? Blå. 

Er i alle fall den jeg bruker til likører, men har aldri smakt den bar. 

Anonymkode: 29502...853

• Liker 1
Skrevet (endret)

All vodka som det ikke står noe om smakstilsetning på? Eller "gode" gamle 45% og 60% om du bare vil ha en enkel sprit?

Endret av Tiuren
  • Liker 6
Skrevet

Er bare å spørre på polet, så får du drøssevis av alternativer. Vikingfjord, Amundsen, Boris Jelzin, Absolutt (blå), Vanlig Vodka Ekstra osv.osv.osv

Anonymkode: 2ad7a...55d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er bare å spørre på polet, så får du drøssevis av alternativer. Vikingfjord, Amundsen, Boris Jelzin, Absolutt (blå), Vanlig Vodka Ekstra osv.osv.osv

Anonymkode: 2ad7a...55d

Tenkte å handle på nett, da jeg dessverre bor fryktelig langt ifra et vinmonopol. Har du erfaring med disse? I så fall hvilken synes du er best?

Skrevet
Tiuren skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er mye å velge mellom. Du kan bl.a. se noe på vinmonopolets hjemmesider
https://www.vinmonopolet.no/search?q=:price-asc:visibleInSearch:true:mainCategory:brennevin:mainSubCategory:brennevin_vodka:alcohol:Over+40+%25&searchType=product&currentPage=0

Men utvalget kan jo variere fra butikk til butikk

Anonymkode: a9a0b...9b7

Det er det som er greia. Har vært inne på vinmonopolet sin hjemmeside, men jeg er så grønn på dette området at jeg blir bare enda mer usikker. Derfor jeg spør her. Faktisk har jeg aldri drukket før. Ja, jeg skal være forsiktig, vet at vodka er veldig sterkt å starte med 😅

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det som er greia. Har vært inne på vinmonopolet sin hjemmeside, men jeg er så grønn på dette området at jeg blir bare enda mer usikker. Derfor jeg spør her. Faktisk har jeg aldri drukket før. Ja, jeg skal være forsiktig, vet at vodka er veldig sterkt å starte med 😅

Om du virkelig vil begynne å drikke alkohol så starter du med noe annet en brennevin, eller blander det veldig svakt og drikker sakte sammen med noen du stoler på. Ikke dra på "russetreff" med en flaske vodka og en halvliter solo.... 

Har du ikke drukket før så vil vodka smake det samme uansett hvilket merke det er, i linken min kan du velge med/uten smakstilsettning. 

Endret av Tiuren
  • Liker 2
Skrevet
Tiuren skrev (3 minutter siden):

Om du virkelig vil begynne å drikke alkohol så starter du med noe annet en brennevin, eller blander det veldig svakt og drikker sakte sammen med noen du stoler på. Ikke dra på "russetreff" med en flaske vodka og en halvliter solo.... 

Har du ikke drukket før så vil vodka smake det samme uansett hvilket merke det er, i linken min kan du velge med/uten smakstilsettning. 

Tenkte å blande ja :) Målet er heller ikke å bli full. Har tatt en knøttliten sipp av øl og vin før, men det smakte grusomt. Og sprit lukter veldig godt 😂 fikk bare lyst til å prøve. Ser nå at jeg kunne velge uten smak. Takk for tips :)

Skrevet

Dworek er veldig god og mild på smak, ellers liker jeg godt jeltzin, amundsen, eller Grey goose om du virkelig vil unne deg noe ;)

Anonymkode: f7357...18c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tenkte å blande ja :) Målet er heller ikke å bli full. Har tatt en knøttliten sipp av øl og vin før, men det smakte grusomt. Og sprit lukter veldig godt 😂 fikk bare lyst til å prøve. Ser nå at jeg kunne velge uten smak. Takk for tips :)

Så du skal "debutere" med sterk sprit? 

Ikke gjør det. 

Forskjellen mellom øl/vin og sprit er nemlig dette: Når du drikker øl og vin kjenner du at du gradvis blir fullere, slik at du kan stoppe når du kjenner at du har fått nok. Med sprit er det annerledes: Når du kjenner at du har fått nok, er det ALTFOR sent. 

Anonymkode: 43df8...24a

• Liker 7
Skrevet

Hva med å prøve rusbrus? Det kan du finne på nærbutikken. Eller Crabbies ingefærøl 😋

Anonymkode: 5856c...5ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du skal "debutere" med sterk sprit? 

Ikke gjør det. 

Forskjellen mellom øl/vin og sprit er nemlig dette: Når du drikker øl og vin kjenner du at du gradvis blir fullere, slik at du kan stoppe når du kjenner at du har fått nok. Med sprit er det annerledes: Når du kjenner at du har fått nok, er det ALTFOR sent. 

Anonymkode: 43df8...24a

Dette.

Hvis du vil debutere med alkohol og ikke liker øl: prøv heller rusbrus. 

• Liker 3
Skrevet

Alle dere som sier at jeg ikke må debutere med sprit; dere har rett, jeg vet det. Men jeg er ikke 18 år, jeg er 28. Jeg har vært avholds hele mitt liv. Har nå lyst til å prøve dette. Skal ikke på fest. Skal ha en edru kveld for meg selv. Skal ta en slurk for å kjenne hvordan det føles. Evt et glass veldig utblandet. Har ikke tenkt å starte karriere i drikking, dette er et punkt på min bucketlist, ferdig med det :) Men takk for omtanken.

• Liker 1
Skrevet

All vodka har jo smak selv uten tilsetninger. Og det varierer jo veldig.  Men foreslår Absolut,  Vikingfjord og Amundsen om du mener å drikke den bar. En svensk og to norske.

Russiske Moskovskaja og Stolichnaya er kjente og gode. Styr unna Smirnoff. Den røde er verst. Den sorte er sterkere men bedre.  Særest og vondest syns jeg polske Zubrowka er. Den med strået i.

Anonymkode: f5e38...60e

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Snakk med onkel Kolbjørn i Namdal.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

All vodka har jo smak selv uten tilsetninger. Og det varierer jo veldig.  Men foreslår Absolut,  Vikingfjord og Amundsen om du mener å drikke den bar. En svensk og to norske.

Russiske Moskovskaja og Stolichnaya er kjente og gode. Styr unna Smirnoff. Den røde er verst. Den sorte er sterkere men bedre.  Særest og vondest syns jeg polske Zubrowka er. Den med strået i.

PS.    Skal du blande med saft, brus eller noe anbefaler jeg de 3 første jeg nevnte. De er ganske nøytrale.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...