AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Jeg er 25 år og er veldig kreativ. Har en utdanning innen musikk, men har innsett at jeg ikke kommer til å orke å leve som frilanser da dette er utrolig krevende å hele tiden søke jobber og du har aldri en sikker lønn. Akkurat nå har jeg tilfeldigvis fått en jobb innen E-handel og jeg merker at jeg har NULL motivasjon. Jeg synes det er utrolig kjedelig, og det er spesielt vanskelig å finne motivasjon når man jobber 100% på hjemmekontor, sitter der hjemme selv og "venter" på at arbeidsdagen skal bli ferdig. Jobben er helt grei og kollegaene er hyggelige, så jeg føler jeg burde være takknemlig. Men jeg kjeder meg sånn og jeg bryr meg helt ærlig ikke om hvordan det går for bedriften. Nå lurer jeg på om jeg skal ta en ny utdanning, og jeg har plutselig ikke peiling på hva jeg skal bli. Det jeg brenner for utenom musikk, er andre kreative emner som foto, video, grafisk design, tegning osv. Alt dette er slike jobber som er vanskelig å få en fast og trygg stilling på med en fast lønn. Så jeg lurer på: er det vanlig at man gleder seg til å dra på jobb og synes at arbeidsoppgavene er spennende, eller skal det faktisk være slik at 40t i uka så venter man bare på at tiden skal gå? Jeg kommer som sagt fra et kreativt miljø og der brenner virkelig alle for det de tenker å jobbe med, da det også er ens største hobby. Burde jeg bare innse at livet ikke alltid er så spennende og nøye meg med en jobb med ok arbeidsoppgaver og hyggelige kollegaer? Anonymkode: 24804...416
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Jeg har kun penger som motivasjon nå, kommer til å slutte snart. Du er bare 25 og har all mulighet til å skifte retning , bare du finner ut hva du har lyst til. Bare prøv å søk på noe og prøv noe nytt . Anonymkode: bc733...cf8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Jeg hater jobben min. Jobber kun for pengene. Anonymkode: 9e6cf...2d2 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 For min del er det varierer det. Noen perioder elsker jeg jobben min, og gleder meg til neste dag. Andre perioder ser jeg meg om etter ny jobb, og hadde egentlig tatt til takke med hva som helst. For min del handler det om hvem av kollegene mine jeg skal samarbeide med, årstid, plan/oppgaver den perioden osv. Noe er gøyere enn annet. Har kikket på studier jeg å, men aner ikke hva jeg vil eller passer til. Derfor holder jeg meg der jeg er. Anonymkode: 009e4...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Den er engasjerende og utviklende. Gøy er feil ord. Jeg kunne fått mye mindre krevende stillinger og tjent det samme, men ville kjedet meg. Anonymkode: a0137...df0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Kun for penger. Å jobbe er ok, men heller ikke mer. Anonymkode: ff4a5...7c4 1
SPOCA Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Jeg elsker jobben min og synes den er kjempegøy. Er lærer. Jeg stortrives! 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Noen ganger er det (litt) gøy, mest på grunn av kolleger og brukere. Men hadde jeg hatt råd til det, ville jeg nok sluttet på dagen. Anonymkode: a15c0...f6f 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Det spørs jo hvem du spør. Men det er nok vanlig begge deler. Mange føler seg nok fanget i en kjedelig jobb ja. Men mange bryter ikke ut fordi de gjerne ikke tør pga feks lavt selvbildet eller at de er redd for å mislykkes. Og for noen er det ikke så viktig å ha en jobb de brenner for, men liker å ha det passe greit. De som faktisk tør å følge drømmene sine og som da får jobber de brenner for og liker veldig godt, kan jeg love deg har det mye bedre på jobb og i hverdagen. Særlig også psykisk. Man tilbringer mye tid på jobben. Du er enda ung, så jeg ville definitivt gått for å finne noe du virkelig liker. Om det så ikke blir musikk, så gjerne noe annet du kunne tenke seg å prøve. Du har tid til å prøve og feile 🙂 Anonymkode: d6095...405 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 Gøy er nok ikke beskrivelsen jeg ville brukt. Men det gir meg noe, nye utfordringer, jeg lærer nye ting, hyggelige kollegaer. Noen arbeidsoppgaver trives jeg med, andre er kjedelige. Noen ganger gleder jeg meg til jobb, andre ganger gruer jeg meg. Anonymkode: cddda...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Tja… jeg liker til dels jobben min, men det er også mye jeg ikke liker med den. Hadde ikke jobbet der om jeg hadde 50 millioner i banken for å si det sånn… Anonymkode: 82a5d...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Gøy!! Lærer på barnetrinnet 😁 Anonymkode: 7bad5...35f 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 Jobben er av og til gøy, av og til utfordrende og av og til forferdelig. Jeg jobber kun for at jeg må. Hadde jeg hatt såpass med penger at jeg kunne levd et enkelt med komfortabelt liv så hadde jeg sluttet på dagen. Jeg jobber for å leve med andre ord. Anonymkode: bb23f...565 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 Elsker jobben, og hadde omså jobbet gratis. Det gir meg mål og mening. Å kaste bort livet på en jobb jeg ikke liker hadde jeg aldri gjort! Anonymkode: 43a41...f28
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 Kun for penger at jeg jobber. Er sykmeldt nå og det skal jeg fortsette med til jeg er ufør. Jeg orker ikke mere jobb. Anonymkode: b93dc...9a8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 Jeg er også lærer og synes det er gøy! Videregående skole, masse flotte ungdommer og greie kolleger 😀 Anonymkode: 72823...25d 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 Jobber som programmerer++ Hater å sitte så mye foran skjermen, spesielt under Korona føles/føltes det nærmest som tortur. Synes en del som klager over lave lønninger skulle prøve å gjøre noe mer krevende først. Mange av dem jobber med mennesker og har jobber som jeg ville kalt ferie. Dessuten kreves det ikke at man bruker fritid til å følge med på utviklingen. Anonymkode: f40f7...302
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 Hater jobben min - er sykepleier. Anonymkode: da6e0...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #19 Skrevet 19. august 2021 Jeg digger jobben min! Jeg har en bachelorgrad, samt diverse videreutdanning, og har nå en jobb hvor jeg i all hovedsak velger hva jeg vil drive med, og er sjeldent på lange prosjekter. Arbeidet består i stor grad av å bistå ulike team innen ulike fagfelt, med IT-kompetanse, utvikling og rådgivning. Jobber i staten, og selv om jeg kunne tjent langt mer i det private, så koser jeg meg så mye i jobben at det er verdt en lavere lønn. Det blir mye mestring, og jeg bidrar ofte med automatikk som forenkler, effektiviserer og automatiserer ofte tunge, manuelle prosesser. De fleste liker det når jeg kommer på banen, og det å kunne glede andre på den måten gir meg en veldig god følelse. Har jobbet på denne måten i flere år nå, og det er så mange prosesser å ta tak i, at det vil alltid være behov og arbeid for meg. Anonymkode: 61103...3bb
Ullvott Skrevet 19. august 2021 #20 Skrevet 19. august 2021 (endret) Jeg elsker jobben min, og synes det er både meningsfullt og ganske gøy, men jeg har virkelig hatet en jobb jeg hadde tidligere. Endret 19. august 2021 av Ullvott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå