sjokoladeelskeren Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Hei! Jeg deltok i en konkurranse om å vinne et boblebad sponset av et strømselskap for et halvt år siden. Det førte til at de begynte å ringe hele tiden, men jeg har litt telefonskrekk og har ikke turt å ta telefonen før i dag. De sa da at av over 5000 påmeldte er jeg én av de 20 som fortsatt er med i trekningen som blir avgjort på søndag, MEN jeg er den eneste av de 20 som ikke har byttet strømleverandør til deres selskap. Først tenkte jeg at oi så spennende, jeg er heldig, men etterpå så begynte jeg å tenke at dette må være lureri...det må være det sant? Er det lovlig å lure kundene på denne måten?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Tja, må vinneren ha bytta strømleverandør ? Anonymkode: e3f91...d78 1
Michaelhe Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 (endret) Er dette Fjordkraft? Jeg har blokket alle telefonnumre knytttet til selskapet. Når folk er frekk, aggressiv og pågående i markedsføringen, så stiller dette selskapet i elendig lys. Selv om en brøkdel av deres egne påstander er riktige, så betaler man gjerne litt ekstra for å bli redelig behandlet. Endret 19. august 2021 av Michaelhe 2
sjokoladeelskeren Skrevet 19. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2021 Michaelhe skrev (47 minutter siden): Er dette Fjordkraft? Jeg har blokket alle telefonnumre knytttet til selskapet. Når folk er frekk, aggressiv og pågående i markedsføringen, så stiller dette selskapet i elendig lys. Selv om en brøkdel av deres egne påstander er riktige, så betaler man gjerne litt ekstra for å bli redelig behandlet. Nei, det var Skandia Energi. Enig med deg! 1
Mezzosoprena Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Lure deg og lure deg... Det er vel ikke akkurat lureri, men det er klart at de krever at for å vinne denne premien så må du bytte til dem.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 dette er bare tull. De prøver å friste med denne muligheten til å vinne for å få deg til å bytte til dem. Et seriøst selskap hadde ikke holdt på sånn. Anonymkode: 67b8c...2d9 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 sjokoladeelskeren skrev (16 timer siden): Jeg deltok i en konkurranse Regner med dette var en konkurranse på nettet. Når du deltok aksepterte du samtidig noen betingelser. Vanligvis er det en sjekkboks du må krysse av. I disse betingelsene står det hva som kreves av deg og hva selskapet kan bruke dine opplysninger til. Dette er ikke direkte lureri. Du godtok disse betingelsene når du ble med i konkurransen. De arrangerer ikke slike konkurranser for å være snille, men dette er et markedsføringstriks for å få så mange nye kunder som mulig. Anonymkode: f5386...5da 5
sjokoladeelskeren Skrevet 20. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2021 Jeg sendte en mail fra en annen Mail-konto enn den jeg oppga til de, og de svarte at konkurransen ble avsluttet for 5 dager siden, og at vinneren ikke vil bli annonsert grunnet personvern. Da er jo ikke jeg med i trekningen slik som de fortalte meg?
Sensi Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 sjokoladeelskeren skrev (3 minutter siden): Jeg sendte en mail fra en annen Mail-konto enn den jeg oppga til de, og de svarte at konkurransen ble avsluttet for 5 dager siden, og at vinneren ikke vil bli annonsert grunnet personvern. Da er jo ikke jeg med i trekningen slik som de fortalte meg? Det stemmer. Dette er markedsføringstriks.
sjokoladeelskeren Skrevet 20. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2021 Sensi skrev (Akkurat nå): Det stemmer. Dette er markedsføringstriks. Det er jo veldig råttent gjort, er det lovlig i det hele tatt?
Sensi Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 sjokoladeelskeren skrev (1 time siden): Det er jo veldig råttent gjort, er det lovlig i det hele tatt? Tipper det er lovlig, men jeg vet ikke. Har bitt på noen ganger, men ikke nå lenger. 😁
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 sjokoladeelskeren skrev (16 timer siden): Jeg sendte en mail fra en annen Mail-konto enn den jeg oppga til de, og de svarte at konkurransen ble avsluttet for 5 dager siden, og at vinneren ikke vil bli annonsert grunnet personvern. Da er jo ikke jeg med i trekningen slik som de fortalte meg? Nettopp. Og det er grunnen til at du faktisk straks melder dette til Forbrukertilsynet. Anonymkode: 6f823...e56 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå