AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Jeg fikk en melding om å oppdatere og bekrefte alle tall, fødselsnummer og telefon, men blir øyeblikkelit i mistenksomt humør. "Er det din konto og bekreft nå, ellers virker ikke trumfkortet ditt mere registrert på bankkortet ditt". Er dette bløff, eller sant? Håper flere vil bekrefte dette så jeg kan slappe av nå. Anonymkode: e159f...f3f
GammelKaktus Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Jepp, når jeg logget inn i går for å se om den siste shoppingøkten var registrert. 😄
Rosi Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fikk en melding om å oppdatere og bekrefte alle tall, fødselsnummer og telefon, men blir øyeblikkelit i mistenksomt humør. "Er det din konto og bekreft nå, ellers virker ikke trumfkortet ditt mere registrert på bankkortet ditt". Er dette bløff, eller sant? Håper flere vil bekrefte dette så jeg kan slappe av nå. Anonymkode: e159f...f3f Ikke send fødselsnummer på sms. Det er mest sannsynlig svindel. Gå heller inn på nettsiden uten å trykke på noen link i sms og se om det trengs noe der. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Gå til https://www.trumf.no/ ved å skrive inn adressen selv i nettleseren og se hva som dukker når du logger inn. Ikke klikk på lenker du har fått tilsendt. Anonymkode: 46bdb...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Takk, nå ble jeg beroliget. Gikk på hovedsiden og ordnet ting der. Leste litt og visste ikke at bonusen skal føres opp under formue i selvangivelsen og er skattepliktig. Det var helt nytt for meg og jeg har aldri ført opp noe som helst der. Gjør dere det? Anonymkode: e159f...f3f
Mokkilokki Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, nå ble jeg beroliget. Gikk på hovedsiden og ordnet ting der. Leste litt og visste ikke at bonusen skal føres opp under formue i selvangivelsen og er skattepliktig. Det var helt nytt for meg og jeg har aldri ført opp noe som helst der. Gjør dere det? Anonymkode: e159f...f3f Har aldri hørt om dette før. Har aldri ført opp i selvangivelsen. Skal man søren betale skatt av det og? I så fall skjønner jeg de som ikke vil ha dette.
newman01 Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 (endret) 16 hours ago, Mokkilokki said: Har aldri hørt om dette før. Har aldri ført opp i selvangivelsen. Skal man søren betale skatt av det og? I så fall skjønner jeg de som ikke vil ha dette. korrigert Endret 20. august 2021 av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk en melding om å oppdatere og bekrefte alle tall, fødselsnummer og telefon, men blir øyeblikkelit i mistenksomt humør. "Er det din konto og bekreft nå, ellers virker ikke trumfkortet ditt mere registrert på bankkortet ditt". Er dette bløff, eller sant? Håper flere vil bekrefte dette så jeg kan slappe av nå. Anonymkode: e159f...f3f Ikke vær naiv. De må bekrefte opplysningene dine ihht GDPR hensyn. Anonymkode: 79dc7...9af 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk, nå ble jeg beroliget. Gikk på hovedsiden og ordnet ting der. Leste litt og visste ikke at bonusen skal føres opp under formue i selvangivelsen og er skattepliktig. Det var helt nytt for meg og jeg har aldri ført opp noe som helst der. Gjør dere det? Anonymkode: e159f...f3f 3 hours ago, Mokkilokki said: Har aldri hørt om dette før. Har aldri ført opp i selvangivelsen. Skal man søren betale skatt av det og? I så fall skjønner jeg de som ikke vil ha dette. Høres rart ut, det er jo ikke en inntekt, men en rabatt. Kan til nød gå med på at det er formue om man har det stående på konto ved årsskiftet. Hva blir det neste, skatt på kuponger og ukens tilbud? Anonymkode: 36010...3c5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Fant fasiten på trumf.no, det var som jeg trodde. Bonusen er en del av formuen, men heldigvis ikke en inntekt. Trumf-bonus er ikke skattepliktig inntekt, men skattepliktig formue på lik linje med kontanter. Den skal derfor føres opp under «formue» i selvangivelsen. Anonymkode: 36010...3c5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 så det var prikk lik mail som vanlige trumfmailene - men jeg kommer til å gå inn direkte fra trumf.no aldri trykk på sånne linker fra mail. Anonymkode: 8e82e...933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå