Gå til innhold

Godta dette eller sette ned foten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 6-8 mnd siden så nektet jeg samboeren min å se i bagen min, da jeg hadde gjemt en resept jeg gikk på som jeg skammet meg over, selv om det ikke var noe alvorlig. Han fikk se i ettertid, men da ble jeg beskyldt for å ha vært utro og fjernet andre ting som har ligget der. Det var kun den resepten som jeg skammer meg over, men som jeg da valgte å være ærlig om da jeg ikke ønsket å lyve om det. Nå nekter han meg å se på telefonen hans etter denne hendelsen og det var som sagt for 6-8 mnd siden. Vi hadde en diskusjon den gangen, men han tilgidde meg og vi valgte å gå videre.

Jeg får ikke se på telefonen hans, med mindre han trenger å se min men det han han ikke behov for, så hva er dette? Jeg har ingen grunn til å sjekke telefonen, er mistenksom eller tror han gjør noe ''ulovlig''. Jeg reagerer kun på at vi er jo egentlig ferdig med den saken, men det virker som om han bruker den som en unnskyldning enda og da blir jeg litt urolig kjenner jeg. Er det rettferdig av han mot meg? Dersom jeg ville se noe for å få det avkreftet så er det rett av han å nekte meg?  Hvorfor tilgidde han meg og var enige om å legge den bak oss, da han enda ser på det som skjedde som en gyldig grunn for å nekte meg? Min egen telefon er også privat, men det betyr ikke at jeg skjuler noe og hadde en lurt på noe hadde han fått sett også. 

Jeg føler meg litt usikker og synes det det med full tilitt blir vanskelig her. 

Anonymkode: 3958b...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: 903eb...c20

• Liker 8
Skrevet

Vi er 23 og 28. Vært sammen i over 4 år

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Min kjæreste har ikke tilgang til min telefon eller min pc, og spør han, kommer han heller ikke til å få det. Skulle det bli et problem får vi snakke om det og løse det på andre måter. Det høres jo ikke ut som om det er noe særlig tillit mellom dere i utgangspunktet. Hvorfor vil du se på hans telefon?

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å være sammen med noen som drev på å hemmeligholdt ting for meg og holdt meg ute av ting. 

Skal man bygge tillitt så er det en fordel at den tilliten er universal. 

Mobil og pc er snuskestasjoner nr 1, og hvis lerretet ditt er blekhvitt, hvorfor anstrenge deg med å hemmeligholde dette?

Anonymkode: 290d6...095

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet

Hvorfor skulle han se i bagen din?

Driver dere og gransker hverandre regelmessig?

Skrevet
CamillaCollett skrev (Akkurat nå):

Min kjæreste har ikke tilgang til min telefon eller min pc, og spør han, kommer han heller ikke til å få det. Skulle det bli et problem får vi snakke om det og løse det på andre måter. Det høres jo ikke ut som om det er noe særlig tillit mellom dere i utgangspunktet. Hvorfor vil du se på hans telefon?

Tror jeg formulerte meg litt feil. Jeg har ikke behov for det og tenker heller ikke at det er noe der. Jeg lurer kun på om det er rettferdig av han å bruke den situasjonen jeg skrev i innlegget mot meg den dag idag. Når han tilgidde meg, stolte på at det ikke var mer og var enige om å gå videre så virker det ikke som om den hendelsen er lagt helt død enda.. 

Skrevet
Alterego666 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle han se i bagen din?

Driver dere og gransker hverandre regelmessig?

Nei det var helt tilfeldig, da hen lette etter noe treningsutstyr og vi låner da hverandres bager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke giddet å være sammen med noen som drev på å hemmeligholdt ting for meg og holdt meg ute av ting. 

Skal man bygge tillitt så er det en fordel at den tilliten er universal. 

Mobil og pc er snuskestasjoner nr 1, og hvis lerretet ditt er blekhvitt, hvorfor anstrenge deg med å hemmeligholde dette?

Men er det rettferdig at han bruker hendelsen tidligere enda, da vi ble enige om å gå videre og legge den bak oss. Er det rettferdig? 

Skrevet

Høres ut som om han holder på med noe han ikke vil at du skal se og bruker denne gamle hendelsen som unnskyldning så du skal droppe det.

Anonymkode: 80464...ac6

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet

Men dere inspiserer hverandres telefoner? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men er det rettferdig at han bruker hendelsen tidligere enda, da vi ble enige om å gå videre og legge den bak oss. Er det rettferdig? 

Nei, selvfølgelig ikke. Er det tilgitt så er det tilgitt. Det handler ikke om denne hendelsen i det hele tatt. Det handler om at han ikke vil at du skal se på telefonen hans i dag.

• Liker 6
Skrevet

Rettferdig.... Ingenting i livet er rettferdig. Tidligere hendelser vil alltid være en del av gamet. Og du har lov til å være urettferdig du også.

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (Akkurat nå):

Men dere inspiserer hverandres telefoner? 

Nei, jeg velger å stole på at det ikke er noe der. Det jeg kun undres på, om det er rettferdig av han å bruke saken mot meg enda. Om det er rettferdig eller om jeg bør bli mistenksom. 

Skrevet

Rettferdig.... Ingenting i livet er rettferdig. Tidligere hendelser vil alltid være en del av gamet. Og du har lov til å være urettferdig du også.

Hvordan løser vi dette da? Jeg synes ikke man er ferdig med en sak om den blir brukt mot deg på noe vis eller en unnskyldning. Da er det jo noe som ikke er helt bearbeidet med, eller? Eller er det rett av ham å gjøre dette? 

Skrevet

Hvordan løser vi dette da? Jeg synes ikke man er ferdig med en sak om den blir brukt mot deg på noe vis eller en unnskyldning. Da er det jo noe som ikke er helt bearbeidet med, eller? Eller er det rett av ham å gjøre dette? 

Dialog. Det høres ut som om at dere har mye usnakket og uoppgjort imellom man begynner å rive tak i gamle hendelser, hindrer innsyn og legger opp til disputt. 

Dere må prate om det. Alt. Finn ut hva greia er. Begge to.

• Liker 3
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Du må ta en ny prat om saken med ham og hvorfor han drar den opp saken igjen.

Men det er fremdeles et annet problem, og det er at du tydeligvis vil se inne på telefonen hans, selv om du sier du ikke har grunn til å mistenke ham for noe. Og det forstår jeg ikke.

Skrevet

Hvis du aldri har behov for å se på hans telefon, og heller ikke ønsker det, på hvilken måte er det HAN som bruker den gamle saken mot deg og tværer på den?

Anonymkode: 4945e...907

• Liker 6
Skrevet

Høres ut som om han holder på med noe han ikke vil at du skal se og bruker denne gamle hendelsen som unnskyldning så du skal droppe det.

Så det blir en form for maktkontroll? Hvis han da nekter, er han egentlig ferdig med den tidligere hendelsen? 

Skrevet

Dialog. Det høres ut som om at dere har mye usnakket og uoppgjort imellom man begynner å rive tak i gamle hendelser, hindrer innsyn og legger opp til disputt. 

Dere må prate om det. Alt. Finn ut hva greia er. Begge to.

Det har jeg allerede forsøkt, Da får jeg bare svaret på at han ikke fikk se til meg den ene gangen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...