AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Fikk ei ny venninne for noen år siden, da ungene våre begynte i klasse sammen og ble gode venner. Vi bor også veldig nært hverandre. Hun er en så masete person at jeg er lei av hele dama. Hun sender melding på melding med spørsmål. Hvordan dagen min har vært. Jeg leser meldingen to timer senere og svarer f.eks "helt grei". Hun spør igjen videre om den syke ungen min er frisk igjen. Jeg svarer "ja". Hun skriver noe annet. Jeg svarer ikke. Hun kommer med enda et spørsmål. Jeg leser ikke meldingen på en stund. Svarer til slutt med en kort melding. Sånn holder hun på, men tar ikke hintet på at jeg ikke vil skrive. Hvis hun spør om noe og jeg leser meldingen, men ikke svarer, så sender hun f.eks "hva syns du/er det i orden/hva tenker du?" Og det er akkurat så hun sitter å overvåker meldingene for å se om jeg har lest dem, eller vært aktiv på Facebook i mellomtiden. Jeg blir gal. Har prøvd å svekke denne atferden ved å gi lite respons, men det ser ikke ut til å funke. Jeg orker bare ikke å måtte svare/være tilgjengelig hele tiden. Det er ikke direkte noe galt, jeg er bare sliten og vil ha fritiden min i fred. Kan jeg skrive: jeg orker ikke å skrive meldinger nå jeg. Eller: kan svare på alle spm dine neste gang vi møtes.? Anonymkode: 0a6a6...967 3
Gjest loveli Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 (endret) Jeg tror denne venninnen din lagde en tråd her på KG for noen uker siden. Hun vil være vennen din men opplever deg som avvisende. Det forvirrer henne at du svarer og hun tror da at du er halvveis interessert. Så hun sender deg bare flere meldinger fordi hun tror det vil hjelpe på å komme deg nærmere. Vi var flere som skrev at hun kvalte deg og at hun burde gi deg space. At det ikke er normalt for voksne mennesker å sende flere meldinger med hverandre gjennom dagen. Nå virker det ikke som om det faktisk var venninnen din som lagde forrige tråd da, for da hadde vel ikke du følt behov for å opprette denne. Eller så tok ikke TS fra den andre tråden til seg tipsene. Hun virket sosialt veldig klønete og sa ting som var litt rare, så tror ikke hun skjønte helt hvorfor vi ba henne roe seg med meldingene. Uansett, du må bare si det dirkete til venninnen din at du ikke kan skrive så mange meldinger gjennom dagen. Endret 19. august 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Husker du hva tittelen på tråden var? Hun er generelt veldig spesiell sosialt, så egentlig ingen overraskelse at hun holder på sånn. Men nå kjenner jeg at jeg er skikkelig lei. Anonymkode: 0a6a6...967 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Haha jeg tror vi har en felles veninne. Jeg har en sånn, og trodde lenge jeg var skikkelig bitch som satt med samme følelse som du😵💫energivampyrer kalles de. Jævla slitsomt. Anonymkode: 6fb66...768 3
Lacy Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 I stedet for å kalle folk ting som 'energivampyrer', kan man heller legge til rette for en mer velfungerende relasjon selv, ved å være en tydelig kommunikator. Som du selv er inne på, TS:- Hei! Jeg ser du har mange ting du har lyst til å prate om, men jeg har litt tett program om dagen. Kan vi heller snakke om det når vi møtes? Hvordan skal hun vite hvilken type kommunikasjon du trives med når du ikke er tydelig selv? 39
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Lacy skrev (1 minutt siden): I stedet for å kalle folk ting som 'energivampyrer', kan man heller legge til rette for en mer velfungerende relasjon selv, ved å være en tydelig kommunikator. Som du selv er inne på, TS:- Hei! Jeg ser du har mange ting du har lyst til å prate om, men jeg har litt tett program om dagen. Kan vi heller snakke om det når vi møtes? Hvordan skal hun vite hvilken type kommunikasjon du trives med når du ikke er tydelig selv? Men hva gjør man når man har gitt tydelig beskjed-flere ganger. Vanskelig å kommunisere med noen som ikke vil høre. Da må de nesten tåle en del ghosting🤷♀️ Anonymkode: 6fb66...768 4
Lacy Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva gjør man når man har gitt tydelig beskjed-flere ganger. Vanskelig å kommunisere med noen som ikke vil høre. Da må de nesten tåle en del ghosting🤷♀️ Anonymkode: 6fb66...768 Det kan jeg forstå, men det kommer ikke frem av HI at hun har vært så tydelig på hvilken type kommunikasjon hun foretrekker 😊 11
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Lacy skrev (24 minutter siden): Det kan jeg forstå, men det kommer ikke frem av HI at hun har vært så tydelig på hvilken type kommunikasjon hun foretrekker 😊 Ts her Nei, jeg har ikke sagt noe om dette tidligere. Eneste jeg gar gjort er å svare kort, ikke svare eller vente lenge med å lese meldingene. Kjenner at jeg får mindre og mindre lyst til å møte henne. Anonymkode: 0a6a6...967 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Lacy skrev (1 time siden): Det kan jeg forstå, men det kommer ikke frem av HI at hun har vært så tydelig på hvilken type kommunikasjon hun foretrekker 😊 Nei, jeg svarte på egne vegne haha. Beklager ts🥱 Anonymkode: 6fb66...768
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, jeg svarte på egne vegne haha. Beklager ts🥱 Anonymkode: 6fb66...768 Alt i orden, godt å høre andres erfaringer også ☺ Ts Anonymkode: 0a6a6...967
Daria Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg orker bare ikke å måtte svare/være tilgjengelig hele tiden. Anonymkode: 0a6a6...967 Si akkurat det, og svar når og om det passer deg. 1
Lacy Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her Nei, jeg har ikke sagt noe om dette tidligere. Eneste jeg gar gjort er å svare kort, ikke svare eller vente lenge med å lese meldingene. Kjenner at jeg får mindre og mindre lyst til å møte henne. Anonymkode: 0a6a6...967 Da tenker jeg det er lurt av deg å starte med formuleringer som den du nevnte selv. Det kan hende hun tar seg nær av det, men det er bra for deg og dere. Hvis hun ikke tar det til seg, vet du at du har med en person å gjøre som ikke forstår andres grenser. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 For en dust du er. Du har en omtenksom venninne som spør om ditt hvordan barnet ditt har det og om andre ting - og du synest hun er plagsom? Anonymkode: f27a4...b41 10
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: For en dust du er. Du har en omtenksom venninne som spør om ditt hvordan barnet ditt har det og om andre ting - og du synest hun er plagsom? Anonymkode: f27a4...b41 Herregud. Hvis alle som spør "hvordan har barnet ditt det?" er hyggelige, hva med pedofile? Har selv kjent en som var, og selvfølgelig er de veldig hyggelig. Bare ett eksempel på at ikke alle som spør hvordan barnet har det, er hyggelige. Uansett, så kan hun være super-hyggelig, men å bli spammet ned hver dag er IKKE gøy og uhøflig. Anonymkode: d74e8...e57 4
LilleMai Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 «Jeg har en fin og litt travel dag. Datter er frisk igjen 🙂 Ha en fin dag du også. Sees!» 2
Catbert Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 Slå av aktiv-status. La være å svare. Si at du ikke har tid, tar en pause fra facebook, eller bare ikke gi en unnskyldning. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 Det er jo bare å si fra. Ville heller ha sagt i fra på en hyggelig måte at man bare vil ha fred en gang i blant. Anonymkode: b15be...6b1
Catbert Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For en dust du er. Du har en omtenksom venninne som spør om ditt hvordan barnet ditt har det og om andre ting - og du synest hun er plagsom? Anonymkode: f27a4...b41 En omtenksom venninne tar et hint også. Dette er en venninne med dårlige sosiale antenner… 10
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #19 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Herregud. Hvis alle som spør "hvordan har barnet ditt det?" er hyggelige, hva med pedofile? Har selv kjent en som var, og selvfølgelig er de veldig hyggelig. Bare ett eksempel på at ikke alle som spør hvordan barnet har det, er hyggelige. Uansett, så kan hun være super-hyggelig, men å bli spammet ned hver dag er IKKE gøy og uhøflig. Anonymkode: d74e8...e57 Så denne venninen er nå pedofil?? Anonymkode: f27a4...b41 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #20 Skrevet 19. august 2021 marykay skrev (4 minutter siden): En omtenksom venninne tar et hint også. Dette er en venninne med dårlige sosiale antenner… Hvem av de har dårlige sosiale antenner? Anonymkode: f27a4...b41 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå