AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Vi skal gifte oss i løpet av de neste ukene. Jeg fylte 27 for noen måneder siden, og min kommende ektemann fyller 30 senere i år. Vi ønsker i utgangspunktet å droppe prevensjon og forsøke å bli gravide så snart som mulig etter bryllupet. Vi er begge ferdigutdannet. Jeg har en mastergrad og jobber i en fast stilling - ligger an til "opprykk" til vinteren. Han er utdannet politi, og var ferdigutdannet i 2019. Han har siden den gang gått fra midlertidig stilling til midlertidig stilling. Hans nåværende stilling utløper 31. august. Han venter på tilbakemelding på et jobbintervju han var på, men foreløpig ser det ut til at han ikke har videre jobb i Politiet f.o.m. september. Han har imidlertid backup-plan, og vil ha fulltidsjobb utenfor etaten f.o.m. 1. september, dersom han ikke får videre jobb i Politiet. Spørsmålet mitt er; er det uansvarlig av oss å prøve å få barn så lenge han ikke har fast jobb? Han vil som sagt ikke bli arbeidsledig. Anonymkode: 9bbc9...d0f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Jeg syns ikke det. Valgte selv (å fortsette) prøving i midlertidig stilling (prosjektbasert), og fikk faktisk ny prosjektstilling som gravid, for deretter å få fast noen mnd etter permisjonen min. Så lenge man har jobb, om enn midlertidig, så ville ikke jeg ha ventet. Vi begynte å prøve når jeg var 25 og mannen 29, første barnet kom når jeg var 29 og han 33. Nå er jeg 31 og han straks 36 og andre barnet er nettopp født. Det er nemlig ikke gitt at ting går på skinner, og hvis man ønsker flere barn så ville jeg startet nå. Anonymkode: 5c0e1...66c 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Så lenge det ikke er fare for at en av dere sitter helt uten jobb på grunn av graviditeten, så er det ikke noe å tenke på. Det er vel ikke som om det at dere blir gravide og får barn vil påvirke hans muligheter til å få seg ny jobb. (Fast eller midlertidig) Har selv også valgt å fortsette prøving mens jeg var i midlertidige stillinger. For vår del fikk jeg fast stilling før vi klarte å bli gravide, men sånt vet man jo aldri hvor lang tid tar. Det vil aldri passe perfekt å få barn, så det er bare å kjøre på, så ordner vanligvis livet seg etterpå. Men her tenker jeg at ting er ganske trygt. Du har jo fast jobb, og det er deg det er vanskeligst for å søke jobber mens du er gravid. Anonymkode: 2be76...33a 2
Sandie Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Nei, man kan ikke sette livet på vent pga noe sånt. Alt for mange gjør det, og så er det plutselig for sent med barn. 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Takk for innspillene. 😊 Det er godt å høre at jeg/vi ikke fremstår som "idioter" når vi ønsker å få barn selv om fast jobb ikke er på plass. Vi eier bolig osv., og ingen av oss vil bli arbeidsledige, så jeg føler sånn sett forholdene ligger til rette for familieforøkelse. Det er sant som dere sier; det passer nok aldri perfekt og få barn, og min store skrekk er at det skal ta en del tid å bli gravid, og plutselig er det for sent/vanskelig å få flere barn. Takk igjen! Anonymkode: 9bbc9...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Fra politisk hold har det ikke blitt lagt skjul på at midlertidighet er noe man ønsker. Kjedelig at det er sånn, men midlertidige jobber er såpass vanlig i dag at man nesten bare må leve med det. Jeg har ikke hatt fast stilling på ti år selv, men klarer fint å betjene boliglån og ha barn for det. Stressende og frustrerende er det, men det går. Anonymkode: 7cd31...c4a 1
Lille Py Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Ingenting å lure på. Jeg vet om nok av eksempler på de som har blitt gravide som studenter, i midlertidige stillinger osv., og det har gått bra og ordnet seg helt fint for dem. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Hadde det vært kvinnen i forholdet som hadde hatt midlertidig stilling hadde tonen vært en annen i svarene. Anonymkode: e14f2...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Jeg hadde ventet med barn til far fikk seg fast jobb/lengre vikariat i politiet. Barnet vil låse far til bosted og han vil mest sannsynlig ikke bare flytte et annet sted for en politijobb mens du sitter hjemme alene med barnet. Destod lengre tid han går uten politijobb, destod mindre muligheter for å komme inn i politiet igjen. Dersom det ikke er så viktig for ham med videre jobb i politiet, er det bare å få barn 👍🏻 Anonymkode: 7b396...573 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 hvis dere bor i Agder så er det noen utlyste m politistillinger nå i Kristiansand 😊 så de på nav for noen dager siden. Anonymkode: 542c7...a32 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Go for it! Dere aner ikke hvor lang tid det vil ta å få barn, det ordner se alltid med jobb og inntekt. Barn er viktigere enn ting. Anonymkode: d09c6...270 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Så lenge dere har inntekt 6 av de siste 10 mnd før permisjon får dere foreldrepenger. Dagpenger likestilles med inntekt. Det verste som skjer er at mannen får noe redusert inntekt pga dagpenger og dermed tilsvarende i foreldrepenger. Dere er to og burde klare dere helt fint. Masse billig babyklær og utstyr på finn trenger ikke være dyrt. Er selv gravid på dagpenger nå, stresser ikke med det klarer meg på litt mindre og vett jeg skal i jobb igjen etterhvert. Lykke til! Anonymkode: d09c6...270 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet vil låse far til bosted Hæ? Nei, hvorfor det😅 Anonymkode: 14916...15a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Nei, hvorfor det😅 Anonymkode: 14916...15a Les avisa og se hvor lett det er å få seg jobb i politiet. De fleste må flytte milevis unna hjemmet sitt for å få sin første jobb osv. Dette skjer nok ikke dersom far får en baby… Anonymkode: 7b396...573
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette skjer nok ikke dersom far får en baby… Igjen - hvorfor ikke? Anonymkode: 14916...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå