AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Min nære gode venninne som jeg spurte om ville være forloveren min i det da forestående bryllupet med min eks gjorde noe jeg reagerte veldig på. Jeg har fremdeles et godt forhold til min eks, vi er venner. Han forteller at min venninne hadde kontaktet ham for å snakke jobb. (Jeg har ingenting imot at de har kontakt, og det er heller ikke min business). I den forbindelse ber hun min eks og hans nye samboer på overnattingsbesøk. Noe jeg syns er rart. Hans nye samboer reagerer på dette, og føler ikke for å besøke en god venninne av hans eks. (En normal reaksjon tenker jeg). Det endte opp med at de møttes ute på restaurant for å drøfte jobbting og være sosiale. Under dette samværet fortalte min venninne mye til eksens nye samboer om meg og eksens sitt forhold. Ting som jeg har fortalt i fortrolighet. Ting som også ikke medfører riktighet, da hun leverte videre sin fortolkning av disse betroelsene. Jeg kjenner jeg er utrolig skuffet og egentlig forbanna. Føler hun dolket meg i ryggen og brukte mine betroelser til å innynde seg. Men er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Synes det er vanskelig å konfrontere henne, også fordi eksens nye samboer ikke ønsket å være involvert. Men synes dette er et stort svik. Hvordan kan jeg håndtere dette? Anonymkode: 23f2c...445 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Høres ut som din eks har funnet seg en fornuftig dame som ikke lar seg dra med i dramatikken. Sa ikke eksen noe? Jeg hadde blitt skikkelig irritert om en "venninne" av min eks hadde fortalt om mitt og eksens forhold til min nye kjæreste. Hva pokker har hun med det å gjøre? Forholdet er over for lenge siden og begge har gått videre. Hun venninna hadde jeg droppet. Jeg hadde i det minste silt hva jeg forteller henne og hatt mindre kontakt. Anonymkode: 6aca3...745 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ut som din eks har funnet seg en fornuftig dame som ikke lar seg dra med i dramatikken. Sa ikke eksen noe? Jeg hadde blitt skikkelig irritert om en "venninne" av min eks hadde fortalt om mitt og eksens forhold til min nye kjæreste. Hva pokker har hun med det å gjøre? Forholdet er over for lenge siden og begge har gått videre. Hun venninna hadde jeg droppet. Jeg hadde i det minste silt hva jeg forteller henne og hatt mindre kontakt. Anonymkode: 6aca3...745 Han sa ikke noe, iflg han var ikke han tilstede i samtalen da hun sa dette til hans nye samboer. Ja, hun får ingen personlige betroelser mer, det er helt sikkert. Problemet er litt at hele familien inkl moren hennes og søsken er close med hele min familie. Anonymkode: 23f2c...445
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Ga en kort beskjed både muntlig og skriftlig til ei tidligere venninne om hva hun gjorde galt og takket for meg. Det hjalp meg som en avslutning og som å sette en grense for meg selv. Hun prøvde å ringe meg flere ganger i ettertid. Hun sa at hun kunne gjøre en feil, men hun unnskyldte seg aldri. Så er jeg bare ferdig. Anonymkode: 0917e...1af 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han sa ikke noe, iflg han var ikke han tilstede i samtalen da hun sa dette til hans nye samboer. Ja, hun får ingen personlige betroelser mer, det er helt sikkert. Problemet er litt at hele familien inkl moren hennes og søsken er close med hele min familie. Anonymkode: 23f2c...445 Du kan vise normal høflighet om dere måtte møtes, uten noe mer. Anonymkode: 0917e...1af 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 Ville faset henne ut. Nå vet du hvor du har henne. Så nå betror du deg ikke til henne lenger. Vær høflig med avvisende. Dere er bare familievenner nå. Sånne man er høflige med men ikke fortrolige med. Fokuser på andre venner i stedet. Anonymkode: 1e8a0...4a2 1
Gjest padawan Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Jeg ville faset henne ut. Mye av det hun gjorde var utilgivelig.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Åj, dette var et skikkelig svik, ja. Sikkelig respektløst overfor både deg, eksen din og hans nye dame. Synes du bør gi venninnen din tydelig beskjed om at dette ikke er greit, man sier aldri betroelser videre. Synes du også kan si at du nå vet at du ikke kan stole på henne og at dere derfor ikke kan fortsette å være like nære, og at vennskapet ikke strekker seg lenger enn kaffetreff med familien og å snakke om overfladiske emner. Trist at hun ødela vennskapet deres, og jeg vet det kan føles kjipt at det er ditt ansvar å sette strek enda det er hun som har ødelagt, men ta vare på deg selv og sett den grensen så hun ikke kan fortsette å svike deg. Anonymkode: 021e5...9fc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå