Gå til innhold

Når sove sammen for første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en mann jeg har et virkelig godt inntrykk av, og som jeg gjerne vil det skal utvikle seg noe mer med. Har vært ærlig på at jeg ønsker meg kjæreste, men være særboer. Han er i samme situasjon. Vi bor i forskjellige byer, og har begge barn. Så i beste fall kan vi møtes noen dager annenhver uke. Vi har begge krevende men fleksible jobber som gjør at vi jobber mer når vi har barnefri. 

Har hatt en date, på dagtid. Utrolig hyggelig. Kysset, ikke noe mer. Nå skal vi møtes igjen, kveldstid. Har såååå lyst til å sove sammen med han. Ikke for sex, seg om det selvfølgelig og hadde vært helt greit for min del. Er super tiltrukket av han. Men så blir jeg fortalt av uetablerte og evig single venninner at det er "feil". At hvis jeg vil "få" han så må jeg holde igjen. Jeg liker ikke slike spill.... Men på den andre siden har jeg veldig lyst til å se om dette kan utvikle seg til noe mer. Inntrykket mitt er at han ikke kommer til å mase om å tilbringe natten sammen, men la meg få avgjøre det. Rimelig sikker på at han har lyst.

Hva er ditt råd/erfaring? Hører gjerne fra både menn og kvinner 😊

Anonymkode: 02284...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at enkelte menn fungerer annerledes enn meg, men hvis jeg er interessert blir jeg ikke mindre interessert av å ha sex. 

Når man snakker om at menn mister interessen om man har sex relativt tidlig, så er det nok menn som i utgangspunktet ikke var interessert i noe mer. Kanskje menn som er mer attraktive enn damene de treffer. Mange damer dater jo oppover.

• Liker 2
Skrevet

Kan bare svare for meg selv. Jeg ønsker kvinner som er ærlige og har egen vilje. Gjør det du har lyst til. Erfaringer andre har, gjelder jo de de har opplevd. 
lykke til🤞

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke turt å ha sex uten at man viste han var ute etter forhold og ikke bare sex. Blir egentlig hans problem å trygge meg på sånt. Vi som har blitt dumpa etter sex vet hvor surt det kjennes så ikke gi sex så fort er et bra råd. En mann som er seriøs med deg har ikke noe imot å vente litt. Klarer de ikke det er de uansett ikke noe å samle på. Det gjør så vondt når man får en kald skulder fordi det føltes rett å ha sex fordi man likte han så godt. 

det er du som kvinne som får skylda etterpå i hvertfall på kg at du ga sex for tidlig og at mannfolk har all rett til å holde på slik. Det er du som blir dusten i samfunnet.

jeg har lært hold igjen og se hva som bor i mannen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gjør det du føler er riktig. MEN ha i bakhodet at det er tidlig, det er rent statistitisk er det mye mer sannsynlig at det ikke blir noe varig enn at det blir varig. Er du komfortabel med å ha sex (som det mest sannsynlig blir vanskelig å unngå) selv om det kanskje ikke blir flere treff etter dette? Hvis du tenker at dette er greit så kjør på. Er du derimot av de som kjenner veldig på det å bli dumpet etter sex, og fort blir en av alle de her inne som tror menn kun er ute etter sex fordi de opplever at det ofte ikke blir flere dater etter at de har møtt en et par ganger og hatt sex, så vent. Kjenn på dine følelser, ikke hva andre mener. Når man har sex har neppe noen innvirkning på om det blir et varig forhold eller ikke, det går kun på at det for mange er verre å bli dumpet etter sex en om de ikke har hatt det, mye pga at vi kvinner veldig lett får mer følelser etter å ha hatt sex med en mann (bevist rent biologisk), mens menn ikke er helt skrudd sammen på samme måte. Og fordi det tar mer enn et par møter for å finne ut om en mann faktisk er oppriktig ute etter noe varig også.

Endret av Engel
  • Liker 1
Skrevet

Vis du vil ha noe seriøst forhold, så venter du litt til

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ventet, litt til 😅 Du har bare møtt han en gang... og hva har du på å tape med å vente? Spenningen vil jo bare bygge seg opp, og første gang vil bli enda bedre. Nedturen med å gjøre det for tidlig, er at man sitter igjen ekstra såra om det ikke gikk riktig vei senere...

Så jeg vil si det er bare vinning med å vente. Ikke alt for lenge, men ikke 2 gangen dere møtes 😅 hva med å prøve vente til 3 eller 4 gang?

Anonymkode: 0a90d...0c5

Skrevet

Jeg endte opp hjemme hos min forrige date første kveld, vi hadde sex også. Vi har vært samboere i 5 år og har barn! Man vet faktisk aldri, men å gjøre det jeg gjorde betyr jo ikke at de mister interessen. Vet om fler som har tatt den sjansen og endt opp sammen! Han før jeg møtte pappaen til mitt barn ventet jeg lenge med, og ble kastet etter det. Så ingen garantier i datingverden :) 

Anonymkode: 9c121...b53

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg endte opp hjemme hos min forrige date første kveld, vi hadde sex også. Vi har vært samboere i 5 år og har barn! Man vet faktisk aldri, men å gjøre det jeg gjorde betyr jo ikke at de mister interessen. Vet om fler som har tatt den sjansen og endt opp sammen! Han før jeg møtte pappaen til mitt barn ventet jeg lenge med, og ble kastet etter det. Så ingen garantier i datingverden :) 

Anonymkode: 9c121...b53

Så sant! Men det gjør noe ned selv verdien å føle at man ikke bare var et lett bytte 😅 OM man har tendens til å føle slik om man blir droppet rett etter da, selvfølgelig 😅

Anonymkode: 0a90d...0c5

Skrevet (endret)

@Engel sier det alltid så fint og riktig. Det finnes ingen fasit. Man kan like gjerne bli dumpet etter date nr 1, 2 eller 3 uten å hatt sex også – man er jo bare i en bli-kjent fase. Har du lyst, har du lov – men husk at sjansen for at det blir noe mer er relativt liten. Det skal mye til å få full klaff uansett.

Jeg har sovet med han jeg har datet gjennom sommeren fra første stund, siden han bor ganske langt unna. Nå etter sommeren begynner vi vel å innse at avstanden blir for stor for et forhold, selv om vi liker hverandre veldig godt. Angrer ikke på noe uansett, og jeg var absolutt ikke «et bytte». Man kan ha slike fine møter og opplevelser underveis også, selv om det ikke blir noe mer i ettertid.

Endret av micromaya
  • Liker 1
Skrevet

Ligg sammen når det føles riktig for begge, gjerne første date hvis det er et felles ønske.

Anonymkode: 87718...f67

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8/19/2021 den 5.23):

Men så blir jeg fortalt av uetablerte og evig single venninner at det er "feil". At hvis jeg vil "få" han så må jeg holde igjen. Jeg liker ikke slike spill....

Det skjønner jeg godt, for det er helt unødvendig. Å være intim tidlig i forholdet ødelegger ikke sjansene dine for at det utvikler seg til noe seriøst. Men hvis det viser seg at denne fyren kun var ute etter å få seg et ligg, så blir du kanskje tidligere såret. Og det i seg selv er forsåvidt egentlig en fordel, for da blir du gjerne mindre såret enn du ville blitt om det dro ut lenger, og du rakk å utvikle mer følelser.

Spør deg heller hva som gjør disse evig single venninnene til autoritetspersoner på hvordan man innleder et fast forhold.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår. Jeg er kjempetilbakeholden med når jeg har sex med en ny mann. Jeg er flau fordi jeg kommer så lett og fort, dessuten har jeg ikke kontroll på ejakulasjon. Det skjer én av tre ganger eller noe sånt, sprute altså. Men jeg vet ikke når og kan ikke bestemme det.

Anonymkode: d8fc3...a9c

Skrevet
micromaya skrev (På 8/21/2021 den 0.18):

@Engel sier det alltid så fint og riktig. Det finnes ingen fasit. Man kan like gjerne bli dumpet etter date nr 1, 2 eller 3 uten å hatt sex også – man er jo bare i en bli-kjent fase. Har du lyst, har du lov – men husk at sjansen for at det blir noe mer er relativt liten. Det skal mye til å få full klaff uansett.

Jeg har sovet med han jeg har datet gjennom sommeren fra første stund, siden han bor ganske langt unna. Nå etter sommeren begynner vi vel å innse at avstanden blir for stor for et forhold, selv om vi liker hverandre veldig godt. Angrer ikke på noe uansett, og jeg var absolutt ikke «et bytte». Man kan ha slike fine møter og opplevelser underveis også, selv om det ikke blir noe mer i ettertid.

Takk🙂

Det er viktig å være bevisst når man dater, men det er ikke noe galt i å nyte underveis, så lenge man er klar over hva som kan skje. Jeg endte i seng med han jeg dater nå en uke etter første melding, som er tidlig syns jeg, dog var det 4. gangen vi møttes. Det føltes helt riktig, og min tanke er at dette skal jeg nyte, om det så bare blir denne ene kvelden eller om det ender med å bli mange år. Men jeg er trygg nok både på meg selv og han til at jeg vet han ikke bare er ute etter sex, og jeg vet at om en av oss ønsker å avslutte så er det bare fordi vi (eller en av oss) underveis har funnet ut at "vi" ikke kommer til å fungere i det lange løp. Ikke fordi en av oss kun var ute etter sex. Så kan jeg jo legge til at jeg er glad for at det har blitt flere dater etter dette og at det foreløpig ikke er tegn til at noen av oss vil avslutte dette.😉 Men det kan likevel skje når som helst. Man har aldri noen garanti. Selv ikke når man er gift har man noen garanti.

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig hadde syns det hadde vært litt for mye og litt for raskt med overnatting på andre date. Hadde jeg vært ute etter en ONS så selvfølgelig, men jeg ville foretrukket å jobbe litt mer med relasjonen før jeg hoppet til sengs, sex eller ikke. Kanskje er jeg gammeldags. MEN du må gjøre det du føler for og snakk åpent med ham om det! Det hadde ihvertfall jeg satt pris på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...