Erlic Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Hei! Noen her som har mest kontakt med de man jobber med på fritiden og har gode vennskap knyttet til jobb eller er dette lite vanlig? Jeg er så heldig at flere av mine kollegaer er av mine beste venner. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Jeg har kolleger som jeg er venner med privat, syns faktisk ikke det er så merkelig at man knytter vennskap på den måten. Bare min avd har 70 ansatte, så jobber vi opp mot flere andre avdelinger i tillegg, så vil anta jeg har rundt 150 mennesker jeg omgås relativt regelmessig på jobb. Da er det ikke så rart at noen av oss finner tonen også utenom jobb, man kjenner jo fort om det er folk man klikker litt ekstra med og gjerne vil bruke tid med i andre settinger enn arbeidsplassen. Har også kolleger som er venner fra studietiden, eller der vi har jobbet sammen tidligere og derfor kjenner hverandre godt etter 20 år kollegaskap av og på. Vi gjør for øvrig en del sosialt sammen som kolleger også (eller gjorde, pre-korona), jeg syns det er utrolig kjekt å møtes for å gå ut å spise, ta en lønningspils eller en fjelltur. Noen er alltid med, noen blir aldri med, noen er med innimellom, det er helt frivillig. Men jeg er temmelig sikker på at de som av og til er sosial med kollegene sine føler mer tilhørighet og har det bedre på jobb, enn de som er sånn "jobb er jobb og de vil jeg ikke ha noe med å gjøre på fritiden". Anonymkode: 3448d...c26
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Flere av mine kollegaer er mine beste venner. Vi omgås mye privat, gjort i alle år. Har jobbet på samme sted i snart 20år. Vi reiser på ferie sammen, drar på spontan besøk osv. Anonymkode: 9a30f...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Kan ikke påstå det. Vi er bare to kvinner, men omgås ikke privat. I tillegg er det bare menn, håndverkere, de ser jeg bare på morgenmøte og lunsj. Men min far jobber også der, ikke som håndverker, så han er vel det nærmeste jeg har som «venn» på arbeidsplassen og omgås privat. Anonymkode: b6fa4...1b0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Flere av mine beste venner møtte jeg via min første jobb etter studiene. Noen har sluttet og noen jobber jeg med fremdeles Anonymkode: e1b29...520 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 Jeg har kollegaer som jeg er venner med på privaten, men mine nærmeste venner har jeg kjent siden ungdomsskolen og studietiden. Vi er en såpass sammensveiset gjeng på jobb at vi fint kan møtes ute for å spise, ta en drink eller lignende, og det setter jeg stor pris på. Anonymkode: df24a...8ba
Strange Doll Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Ja, jeg har en venninne og en kompis jeg er blitt kjent med via jobb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 På arbeidsplassen min har ca. halvparten kjent hverandre siden barneskolen, gått på universitet sammen, og nå noen av dem fått barn sammen. Hyggelig for dem, men litt kjipt for andre som kommer inn i bedriften og ikke deler minner de snakker om fra skoletiden, forstår interne spøker, vet hvem alle folka de diskuterer i lunsjen er, osv. Jeg har ikke savnet å omgås kollegene mine i koronatiden, foråsidetsånn... Anonymkode: c570c...70a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 Begge deler 😊😊 Anonymkode: 1664f...1bb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): På arbeidsplassen min har ca. halvparten kjent hverandre siden barneskolen, gått på universitet sammen, og nå noen av dem fått barn sammen. Hyggelig for dem, men litt kjipt for andre som kommer inn i bedriften og ikke deler minner de snakker om fra skoletiden, forstår interne spøker, vet hvem alle folka de diskuterer i lunsjen er, osv. Jeg har ikke savnet å omgås kollegene mine i koronatiden, foråsidetsånn... Anonymkode: c570c...70a Halvparten har kjent hverandre siden barneskolen?? Dritsært. Anonymkode: 57d0d...e2f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 Er venner med kollegaene mine, og et par av de besøker jeg av og til da barna våre er venner. Ellers vil jeg ikke ha tett vennskapsbånd med kollegaer, vil ha litt avstand mellom jobb og privat Anonymkode: d5620...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå