AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Skrevet 19. august 2021 Jeg har en stor pågående diskusjon med min kjæreste ang. det å være venn med en man har hatt sex med. Vi møttes via tinder som så mange andre gjør i disse tider, vi hadde en date, sex en gang, fant veldig fort ut at et vennskap er det som gjelder for oss. Vi har vært venner noen år nå, alltid vært der for hverandre i tykt og tynt, hatt det utrolig mye gøy og ingen av oss har noen seksuelle følelser om hverandre. Han er fortsatt singel, jeg har fått meg kjæreste, som IKKE godtar vårt vennskap. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har en så flott venn i livet mitt, som jeg vet alltid er der. Men samtidig elsker jeg kjæresten min, og synes dette er utrolig sårt og vanskelig.. Hva synes du? er det greit eller ikke? Anonymkode: 9dfe2...b60 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Ikke greit, motsatte kjønn kan ikke bare være venner. De som sier noe annet lyver. Kun ekstremt ekstremt ekstremt sjelden. Hvis DU ikke føler noe for han, så føler nok han noe for deg. Anonymkode: f3143...95f 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Det kommer helt an på hvordan du behandler kjæresten din og vennen din, tenker jeg da. Man må kunne ha venner av begge kjønn, men det er viktig å vise at kjæresten kommer først og blir inkludert i vennskapet. Ikke sånn at kjæresten alltid må være med i alle mulige sammenhenger, men sånn at han ikke føler seg ekskludert. Anonymkode: 72c27...c8b 12
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke greit, motsatte kjønn kan ikke bare være venner. De som sier noe annet lyver. Kun ekstremt ekstremt ekstremt sjelden. Hvis DU ikke føler noe for han, så føler nok han noe for deg. Anonymkode: f3143...95f da er vi vel ekstremt sjelden.. Anonymkode: 9dfe2...b60 12
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har en stor pågående diskusjon med min kjæreste ang. det å være venn med en man har hatt sex med. Vi møttes via tinder som så mange andre gjør i disse tider, vi hadde en date, sex en gang, fant veldig fort ut at et vennskap er det som gjelder for oss. Vi har vært venner noen år nå, alltid vært der for hverandre i tykt og tynt, hatt det utrolig mye gøy og ingen av oss har noen seksuelle følelser om hverandre. Han er fortsatt singel, jeg har fått meg kjæreste, som IKKE godtar vårt vennskap. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har en så flott venn i livet mitt, som jeg vet alltid er der. Men samtidig elsker jeg kjæresten min, og synes dette er utrolig sårt og vanskelig.. Hva synes du? er det greit eller ikke? Anonymkode: 9dfe2...b60 Du må nesten bare respektere kjæresten din sin vonde magefølelse her syns jeg . Hvordan ville du tenkt om det var motsatt? At han hadde en venninne fra Tinder han hadde hatt sex med og hang med fortsatt? Jeg har også personlig av erfaring lært at bare ‘vennskap’ med det andre kjønn ikke alltid stemmer. Ihvertfall ikke mht gutters intensjon. Er du 100% sikker på at han ikke innerst inne skulle ønske det kunne bli noe mer, ihvertfall på sexfronten? De aller fleste gutter håper nok det når alt kommer til alt, selv om de sier de bare vil være venner. Med mindre de ikke er homofile da..Men han her kan jo være et sjeldnere unntak. Du må uansett respektere din manns vonde magefølelse. Den er helt legitim og forståelig. Ikke minst nå når forholdet er relativt ferskt. Vis at det er din kjæreste som er din aller kjæreste nå🌸 Anonymkode: fae9a...587 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: hmm, såre kjæresten sin? det er vel ikke det det handler om? Folk i dagens samfunn blir krenka av alt og ingenting, sårer ikke han henne da? Dette er tydelig et godt vennskap, spiller det noen rolle om de har hatt sex eller ikke? Man kan ikke be hverandre om å kutte ut venner, respektløst..... Anonymkode: 9dfe2...b60 Venner ja, men en man har hatt sex med, da er det ik bare en venn. De bør kuttes ut. Anonymkode: f3143...95f 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): da er vi vel ekstremt sjelden.. Anonymkode: 9dfe2...b60 Hvor mye erfaring har du med mannlige vennskap? Jeg har som sagt hatt mange. Hver gang har jeg trodd vi har ‘vært enige om at vennskap passer bedre for oss’. For så erfare at det kanskje var en sterkere interesse der likevel. Særlig i perioder hvor jeg har blitt mer fraværende. Eller fått meg kjæreste. Da har de blitt mer pågående og vist tegn til sjalusi. Kompisen din burde også trukket seg mer tilbake nå syns jeg. Av respekt for kjæresten din. Anonymkode: fae9a...587 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Venner ja, men en man har hatt sex med, da er det ik bare en venn. De bør kuttes ut. Anonymkode: f3143...95f Hvorfor er ikke det bare en venn? Anonymkode: 9dfe2...b60 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Venner ja, men en man har hatt sex med, da er det ik bare en venn. De bør kuttes ut. Anonymkode: f3143...95f Jeg har hatt sex med flesteparten av mine venner, kvinner som menn. Skulle jeg ha droppet dem bare fordi jeg fikk meg kjæreste? Man kan ikke ha så strenge krav. Da hadde jeg blitt så å si venneløs. Ts, snakk med vennen din og forklar situasjonen. Si at du trenger å berolige kjæresten din. Kanskje han roer seg ned litt etterhvert. Uansett er det viktig at du lytter til kjæresten din og setter ham først, ellers er det dødfødt. Anonymkode: 72c27...c8b 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har hatt sex med flesteparten av mine venner, kvinner som menn. Skulle jeg ha droppet dem bare fordi jeg fikk meg kjæreste? Man kan ikke ha så strenge krav. Da hadde jeg blitt så å si venneløs. Anonymkode: 72c27...c8b Det er jo hele poenget. Vis meg dine venner og jeg skal si deg hvem du er. Man vurderer kvaliteten på mennesker på hvem de omgir seg med. Så strenge krav er et must. Anonymkode: dd42d...354 2
Serafin Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en stor pågående diskusjon med min kjæreste ang. det å være venn med en man har hatt sex med. Vi møttes via tinder som så mange andre gjør i disse tider, vi hadde en date, sex en gang, fant veldig fort ut at et vennskap er det som gjelder for oss. Vi har vært venner noen år nå, alltid vært der for hverandre i tykt og tynt, hatt det utrolig mye gøy og ingen av oss har noen seksuelle følelser om hverandre. Han er fortsatt singel, jeg har fått meg kjæreste, som IKKE godtar vårt vennskap. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har en så flott venn i livet mitt, som jeg vet alltid er der. Men samtidig elsker jeg kjæresten min, og synes dette er utrolig sårt og vanskelig.. Hva synes du? er det greit eller ikke? Anonymkode: 9dfe2...b60 Hva synes du selv hvis hele situasjonen var snudd på hodet, da? 4
Hmmmmmm Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Man må ikke dele alt av info om venner eller familie til kjæreste. Da hadde du slippet drama nå. At du og din venn hadde sex for mange år siden er mellom dere og ikke hele verden 9
Holar Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 På seg selv kjenner en andre, pleier jeg å si. Så i mitt tilfelle betyr det at jeg ikke har problemer med venner av det motsatte kjønn. Det å la være å skulle ha sex med dem er enkelt, spesielt når man er i et forhold. Så da lurer jeg på hva de som er imot slike vennskap egentlig planlegger? 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 Mye forskning viser jo at det er lettere for kvinner enn menn å ha et platonisk vennskap. Jeg tviler ikke på at det er mulig, men dog svært sjeldent. Jeg har hatt flere mannlige venner opp gjennom som jeg trodde bare var vennskap. Men som viste seg til slutt at de egentlig ønsket noe mer. Dette er bare mine opplevelser, men jeg er nok ikke alene om det. Jeg skjønner magefølelsen hans veldig godt på dette, og hadde ikke godtatt det selv. Du må avgjøre om det er forenelig med dine verdier. Mange har så ulike grenser og syn på dette. Anonymkode: 213a4...d6e 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 Holar skrev (6 minutter siden): På seg selv kjenner en andre, pleier jeg å si. Så i mitt tilfelle betyr det at jeg ikke har problemer med venner av det motsatte kjønn. Det å la være å skulle ha sex med dem er enkelt, spesielt når man er i et forhold. Så da lurer jeg på hva de som er imot slike vennskap egentlig planlegger? Hvorfor det? Kan du ikke bare fokusere på deg selv? Nei, sant det. Enkelte mennesker er bare for glade i å stikke nesen i andres saker/heve seg over andre/skape drama. Og nettopp pga slike ting har enkelte av oss regler for hvem vi omgås. Vil du ha innpass, må du følge reglene. Anonymkode: dd42d...354
Doktor Dyregod Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 I mitt tilfelle hadde kjæresten fått ganske klar beskjed om at slike krav er uholdbare. Hvem du er venn med, har han ingen ting med. Tåler han ikke det, bør han revurdere forholdet. Er dere kjærester, bør han stole på din dømmekraft. Hvis ikke, er det etter min mening ikke noe grunnlag for et forhold Venner er viktige. Ta vare på de. 12
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har hatt sex med flesteparten av mine venner, kvinner som menn. Skulle jeg ha droppet dem bare fordi jeg fikk meg kjæreste? Man kan ikke ha så strenge krav. Da hadde jeg blitt så å si venneløs. Ts, snakk med vennen din og forklar situasjonen. Si at du trenger å berolige kjæresten din. Kanskje han roer seg ned litt etterhvert. Uansett er det viktig at du lytter til kjæresten din og setter ham først, ellers er det dødfødt. Anonymkode: 72c27...c8b Du er såpass lett på tråden ja. Hva får du ut av å ligge med alt som rører seg? Til ts, jeg skjønner kjæresten din godt. Jeg ville ikke klart å omgås denne vennen din. Anonymkode: e1a5d...2e8 4
Hippogriff Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 Hadde hatt problemer med et forhold som tok utgangspunkt i mistillit. 5
sicario Skrevet 19. august 2021 #19 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke greit, motsatte kjønn kan ikke bare være venner. De som sier noe annet lyver. Kun ekstremt ekstremt ekstremt sjelden. Hvis DU ikke føler noe for han, så føler nok han noe for deg. Anonymkode: f3143...95f Rareste jeg har hørt. Dette er jo bare tull. 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #20 Skrevet 19. august 2021 Selvfølgelig kutter du han ut! Anonymkode: ec392...64e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå