Gå til innhold

Får veldig ømme bryster rundt eggløsning og fram til mens

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trudde det var positivt helt til jeg leste om at det kan komme av østrogendominans? Jeg trudde det kom av progesteron. Noen som kan mer om dette?

Anonymkode: 3e8ec...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat likedan! Så sykt vonde! Jeg trodde også som deg at det skyldes progesteron og de kommer jo alltid rundt/ etter el, så det må vel litt henge ihop med progesteron , men i det siste har jeg også begynt å stusse vdr østrogendominans…

jeg har litt sen eggløsning alltid (som regel mlm cd 17-24 et sted , men likevel regelmessig hver måned, i den perioden der. Denne gang skulle jeg jo booste eggløsning og prøve få litt tidligere el. Jeg tok 3 g bidronninggele og drakk salvie te. Dette skal øke østrogenet. Jeg trodde jeg sikkert hadde for lite østrogen. Det hele resulterte i en veldig rar syklus. På cd 29 begynte jeg blø, men mensen var SÅ rar!! SÅ mild og kort. Så vidt man trengte tampong sant. Og pulsen sank Ikke som den alltid gjør under mens. Rar mens men ok. Tenkte også at dette var en syklus Uten eggløsning for første gang. (Hadde eltestet som normalt og bare fått negative. ) vel jeg innfant meg med det først.

Men med det samme blødningene var over (det jeg trodde var mens) ble livmortappen helt myk , masse slim, eggløsningsmerter, og jeg skjønte lite. Googlet og fant ut at blødningen kunne oppstå ved veldig høy topp av østrogen som falt like før el. Her steg temp og puls etterpå så joda jeg hadde fått eggløsning ca i disse dager (1-2 dpo nå), dvs på cd 33!! Tro det eller ei!

uansett, først nå ved bruk av østrogenlignende hjelpemidler innså jeg at de Sykt ømme puppene jeg alltid har etter el (hAr det nå også, helt sinnsykt) , spotting i lutealfasen , sen el og spesielt ved inntak av østrogen, alt dette skyldes sannsynligvis østrogendominans. Så her er det progesteron jeg bør få økt.

b6 øker progesteron men jeg har ikke kjøpt det. Jeg har kjøpt ananas, banan, og skal spise andre matvarer med b6 nå i lutealfasen. Kjøper sikkert b6 neste syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...