Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen i morgen for å drøfte dette, ville bare høre om noen andre har opplevd liknende tilfelle? Jeg har enda ikke fått tilbake menstruasjonen 1 1/2 år etter fødsel og jeg begynner å bli litt bekymret da jeg i hovedsak ønsker to tette. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer enda om det er relevant.

Skrevet

Hadde samme her etter første. Ammet til hun var 1 1/2 år, fikk tilbake menstruasjon 2 måneder etter vi var helt sluttet å amme. Var selv hos lege og fikk høre at det var helt normalt med uteblivende mens når man ammet. Tok gu, celleprøve og blodprøver for sikkerhets skyld, alle var helt normal. Ble gravid med nr 2 ca 3 mnd etter mens kom tilbake. Baby er nå 9 måneder og har fremdeles ikke fått menstruasjon. Nok greit med en legesjekk, jeg slappet mer av når alle prøvene/undersøkelsene var fine :) Masse lykke til! 

Anonymkode: 2df7c...850

• Liker 1
Skrevet

Du bør for sikkerhetsskyld få målt hormonene dine siden du ønsker flere barn.

En venninne oppsøkte lege da hun ikke fikk tilbake mens etter fødsel. Ved blodprøver viste det seg at hun var rett på vei i overgangsalderen og måtte starte på medisiner for å forhindre dette. Det ble oppdaget i siste liten, hadde hormonverdiene hennes vært lavere hadde det ikke vært mulig å reversere det. 

Anonymkode: 8c2a5...cfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bør for sikkerhetsskyld få målt hormonene dine siden du ønsker flere barn.

En venninne oppsøkte lege da hun ikke fikk tilbake mens etter fødsel. Ved blodprøver viste det seg at hun var rett på vei i overgangsalderen og måtte starte på medisiner for å forhindre dette. Det ble oppdaget i siste liten, hadde hormonverdiene hennes vært lavere hadde det ikke vært mulig å reversere det. 

Hvor gammel var hun?

Anonymkode: da935...c3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvor gammel var hun?

Anonymkode: da935...c3f

I tyveårene.

Skrevet

Det er ganske vanlig i min krets når man ammer. Kom tilbake etter ammeslutt. Fint at du får det skjekka likevel da.

Anonymkode: d77ec...989

Skrevet

Var hos legen i dag og hun bekreftet det samme som dere skriver, at den med høy sannsynlighet vil komme tilbake ved ammeslutt, men tok noen blodprøver for sikkerhetsskyld. Takk for svar dere :)

Skrevet
Traveller skrev (21 timer siden):

Jeg skal til legen i morgen for å drøfte dette, ville bare høre om noen andre har opplevd liknende tilfelle? Jeg har enda ikke fått tilbake menstruasjonen 1 1/2 år etter fødsel og jeg begynner å bli litt bekymret da jeg i hovedsak ønsker to tette. 

Traveller skrev (21 timer siden):

Jeg ammer enda om det er relevant.

Det er nok ammingen som er årsaken til det vil jeg tro. 

Anonymkode: 967ab...8a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...