AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Del Skrevet 18. august 2021 Jeg trener mest vanlig benkpress, noen ganger tar jeg også varianter av skråbenk. Men i de siste har lurt på om jeg også burde inkorporere en flyes-øvelse i min rutine, f.eks. cable flyes eller dumbbel flyes? Noen som har noen erfaring/ mening om denne øvelsen, er det en god øvelse å kombinere inn i overkroppstreningen? Anonymkode: 87b77...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Del Skrevet 18. august 2021 Hva ønsker du å oppnå? Firkantede, markerte brystmuskler? Styrke? Jeg kan si for min egen del (som kun trener for å bli sterk) at et grep jeg tok som ga STOR uttelling, var dips. Og når du er sterk nok, dips med ekstra vekt. Det ga meg 20kg+ mer i benkpress den gang. Anonymkode: e866b...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Del Skrevet 18. august 2021 Kjør floor flys i så fall, det er veldig mye tryggere om du kjører tunge vekter og/eller til utmattelse. Du får nok ikke så mye mer uttelling på flys vs. vanlig press, musklene jobber jo mest når armene er langt ute/nede og blir tilsvarende mye lettere i toppen av øvelsen. Kabel er nok også tryggere enn manualer, og da kan du i tillegg presse armene helt på tvers over brystet og får større bevegelse. Anonymkode: dff2c...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 18. august 2021 #4 Del Skrevet 18. august 2021 (endret) Ja, jeg har en "mening" (men den bør ikke bety noe), og det er å unngå så godt du bare kan, mm. du driver med "bØddybuilding" e.l... Merk. - jeg har ikke noe spesielt peiling på trening, men slik "glÆm-muskel"- trening bør man sky som pesten om man synes ledd og brusk&sånt er fine greier, har jeg inntrykk av... Forsett med "benkpress" bytt litt på stang og frivekter, og finn heller noe mer "bÆisic", ala. pull/hang-ups (i vinkel om/når du er sprek nok), e.l. å bruke tiden på Ser jeg kimsa litt igjen... - jeg tenkte på "motsatt-flugo", men jeg har fortsatt samme "mening" 😅 Endret 18. august 2021 av Beeblebrox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 19. august 2021 #5 Del Skrevet 19. august 2021 Min mening er at ja, for variasjon og motivasjon kan det ha noe for seg. Slenger meg på at kabel kanskje er hakket bedre for å få et jevnere drag gjennom hele bevegelsen. Om du har en kombinasjon av benkpress og skråbenk allerede vil jeg også slenge meg på tipset over om å prøve (fremoverlente) dips. Da treffer du brystet fra en tredje vinkel som er lenger unna de andre to øvelsene, og som trener nedre del litt mer. Om du er fornøyd slik du trener og egentlig ikke vil legge til noen øvelser så vil jeg si at du kan fortsette som du gjør 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Del Skrevet 19. august 2021 Dips er kjent for å være en veldig god øvelse, men da skal man nok helst ha en instruktør som kan lære deg å gjøre det riktig, det kan være litt skummelt for skuldrene om man gjør det feil. Selv føler jeg meg tryggest i den vinkelen med kabler. Anonymkode: dff2c...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå