Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å søke utveksling på Concordia University i Montréal neste studieår dersom det lar seg gjøre med tanke på smitten. Noen som har vært der? Føles det trygt?

Har vært på ferie i Vancouver-området (2019) og kan si at jeg ikke følte meg særlig trygg i Downtown Vancouver kontra New York City. Mye syntetisk dop ute og gikk😟 men flott natur osv.

Har lenge drømt om å dra på utveksling i Australia eller Hawaii, men vurderer nå å velge Canada fordi jeg er redd jeg romantiserer hvite strender fylt med surfere. 

Canada? Ja eller nei?

Anonymkode: 71aea...4a6

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Montreal er på den andre siden av kontinentet ift Vancouver.

Jeg har vært i Montreal og liker byen godt.

Skrevet

Husk på at Québec er fransktalende og det er kanskje lurt å kunne litt fransk? Selvom jeg vet at Montreal er mer blandet enn andre deler av Québec og at folk snakker engelsk også. 

Anonymkode: 7dbd0...bcf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk på at Québec er fransktalende og det er kanskje lurt å kunne litt fransk? Selvom jeg vet at Montreal er mer blandet enn andre deler av Québec og at folk snakker engelsk også. 

Det rare er at i Québec står det "Arrêt" på trafikkskiltene. Det høres kanskje ikke rart ut, i og med at det er fransk. Men i Frankrike står det "Stop". De overdriver litt med franske sin, de i Québec.

Anonymkode: 577b9...c57

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her. Har tenkt på dette ja😇 Universitetet skolen min har avtale med i Montreal er hovedsaklig engelskspråklig og alle de aktuelle emnene foregår på engelsk. 
Har hatt fransk på skolen i fem år, på u.skole og vgs så kan det grunnleggende, men trenger nok å friske opp litt😅

Anonymkode: 71aea...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...