AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Vurderer å søke utveksling på Concordia University i Montréal neste studieår dersom det lar seg gjøre med tanke på smitten. Noen som har vært der? Føles det trygt? Har vært på ferie i Vancouver-området (2019) og kan si at jeg ikke følte meg særlig trygg i Downtown Vancouver kontra New York City. Mye syntetisk dop ute og gikk😟 men flott natur osv. Har lenge drømt om å dra på utveksling i Australia eller Hawaii, men vurderer nå å velge Canada fordi jeg er redd jeg romantiserer hvite strender fylt med surfere. Canada? Ja eller nei? Anonymkode: 71aea...4a6
Gjest Alterego666 Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Montreal er på den andre siden av kontinentet ift Vancouver. Jeg har vært i Montreal og liker byen godt.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Husk på at Québec er fransktalende og det er kanskje lurt å kunne litt fransk? Selvom jeg vet at Montreal er mer blandet enn andre deler av Québec og at folk snakker engelsk også. Anonymkode: 7dbd0...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husk på at Québec er fransktalende og det er kanskje lurt å kunne litt fransk? Selvom jeg vet at Montreal er mer blandet enn andre deler av Québec og at folk snakker engelsk også. Anonymkode: 7dbd0...bcf Det rare er at i Québec står det "Arrêt" på trafikkskiltene. Det høres kanskje ikke rart ut, i og med at det er fransk. Men i Frankrike står det "Stop". De overdriver litt med franske sin, de i Québec. Anonymkode: 577b9...c57
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Husk på at Québec er fransktalende og det er kanskje lurt å kunne litt fransk? Selvom jeg vet at Montreal er mer blandet enn andre deler av Québec og at folk snakker engelsk også. Anonymkode: 7dbd0...bcf Ts her. Har tenkt på dette ja😇 Universitetet skolen min har avtale med i Montreal er hovedsaklig engelskspråklig og alle de aktuelle emnene foregår på engelsk. Har hatt fransk på skolen i fem år, på u.skole og vgs så kan det grunnleggende, men trenger nok å friske opp litt😅 Anonymkode: 71aea...4a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå