Rullerusk Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Taliban har nå tatt over Afghanistan. Med alt det medfører. For kvinner særlig. men hvor er de muslimske organisasjonene som man forventer skal ta avstand fra dette styresettet. Fra sharia, fra burka Og steining. hvor er disse stemmene nå? Selv muslimer rømmer fra landet om de kan. Men hvor er stemmene til islamsk råd? Til norske imamer og muslimer som bor her iNorge? jeg ser ikke ett ord i mediebildet. det forundrer meg…… 17
GrønnNellik68 Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Godt spørsmål, det lurer jeg og på. 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Lurt på det samme, hvorfor tar de ikke sterk avstand fra dette 🤔
GammelKaktus Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Ja, når du sier det så er det merkverdig hvor stille det har vært. 6
GrønnNellik68 Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 (endret) De er vel sikkert enig da at damer skal sitte innestengt hjemme uten noen framtid. Ikke rart muslimske menn ikke akkurat er godt likt av sånne som meg... æsj... er nå de burde komme med sterke røster og hjulpet folk i nød som vi gjør hele tiden i Norge. Nei.. helt stille. Endret 18. august 2021 av Bente1234 4
visp Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Islamsk råd sitter sikkert og skriver på noe. Kanskje tekniske problemer... 2
GrønnNellik68 Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 visp skrev (Akkurat nå): Islamsk råd sitter sikkert og skriver på noe. Kanskje tekniske problemer... De sitter vel med sugerøret sitt godt planta i statskassa vår.. 5
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 Rullerusk skrev (26 minutter siden): Taliban har nå tatt over Afghanistan. Med alt det medfører. For kvinner særlig. men hvor er de muslimske organisasjonene som man forventer skal ta avstand fra dette styresettet. Fra sharia, fra burka Og steining. hvor er disse stemmene nå? Selv muslimer rømmer fra landet om de kan. Men hvor er stemmene til islamsk råd? Til norske imamer og muslimer som bor her iNorge? jeg ser ikke ett ord i mediebildet. det forundrer meg…… Hva tror du?
Rullerusk Skrevet 18. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2021 1 minutt siden, Fru Uperfekt said: Hva tror du? Jeg håper det ikke betyr at den som tier samtykker…….. 2
GrønnNellik68 Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Rullerusk skrev (Akkurat nå): Jeg håper det ikke betyr at den som tier samtykker…….. Hvor er de sterke muslimske kvinners røst i Norge? Hører jo ikke dem heller. 3
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 Rullerusk skrev (3 minutter siden): Jeg håper det ikke betyr at den som tier samtykker…….. Vel… Er jo mye sant i det ordtaket… 2
Anemonen Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Vel… Er jo mye sant i det ordtaket… Isåfall har hele verden samtykket til taliban, is og div grupperinger. Hvis vi med Google earth kan zoome inn så mye, inn på privathus over hele verden. Tenk da på hva slags teknologi div stormakter sitter på. Talibans ledere kunne vært visket vekk én om gangen med et tastetrykk.
Nicathv Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 Har dere søkt opp nettsidene og facebooken til diverse muslimske organisasjoner, tatt kontakt med noen av dem og hørt kanskje, i stedet for å sitte her og spekulere? For en som har litt erfaring med organisasjoner, så vet jeg at media ofte ignorerer det når man kommer med kunngjøringer. Media bryr seg bare med hva som er nyhetsverdig, og det er ærlig talt ikke veldig nyhetsverdig om en liten organisasjon for vanlige norske musllmer sier seg uenige i noen av i verdiene til en geriljagruppe i et land en halv verden unna. -- Skal disse diverse norske muslimske rganisasjonene møte opp på NRK hver dag fra nå av, kun for å kontinuerlig forsikre oss om at de fremdeles ikke støtter vår allierte Saudi-Arabias offentlige halshogginger? Skal vi begynne å kreve at diverse Pinsemenigheter, Frikirker og Jehovas vitner kommer med uttalelser hver gang noe nytt jævlig overgrep, seksuelt eller økonomisk, blir funnet ut av i den Katolske Kirke, og også kreve at media dekker det? 3
Nicathv Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 Bente1234 skrev (30 minutter siden): De sitter vel med sugerøret sitt godt planta i statskassa vår.. Islamsk Råd får ikke statsstøtte, og har ikke fått det på flere år. Heldigvis. 2
Gjest In absentia Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 At noen kan fortsette å være muslim etter at dette tankesettet viser sine resultater gang på gang er for meg en gåte. Til alle muslimer: dere har blitt lurt hele livet og løyet til slik at dere skal bli lette å kontrollere og utnytte for elitene i opprinnelseslandene deres. På tide å åpne øynene å se hva fravær av frihet og kritisk tenkning fører med seg.
Nicathv Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 Bente1234 skrev (27 minutter siden): Hvor er de sterke muslimske kvinners røst i Norge? Hører jo ikke dem heller. Jeg har hørt/lest flere norske muslimske kvinner uttale seg om saken. En av de klagde på at vi ikke hadde bomba Afghanistan nok. Orker ikke å leite opp lenkene for dere nå, skal legge meg. God natt. 2
GrønnNellik68 Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 Nicathv skrev (7 minutter siden): Islamsk Råd får ikke statsstøtte, og har ikke fått det på flere år. Heldigvis. i stedet fikk noe som heter Muslimsk dialognettverk støtte, hva nå det er.
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 Anemonen skrev (51 minutter siden): Isåfall har hele verden samtykket til taliban, is og div grupperinger. Hvis vi med Google earth kan zoome inn så mye, inn på privathus over hele verden. Tenk da på hva slags teknologi div stormakter sitter på. Talibans ledere kunne vært visket vekk én om gangen med et tastetrykk. Har jeg? Har du?
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 Bente1234 skrev (29 minutter siden): i stedet fikk noe som heter Muslimsk dialognettverk støtte, hva nå det er. Utbrytere fra Islamsk råd, om jeg leste rett https://www.nrk.no/nyheter/islamsk-rad-norge-1.13001575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå