Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #1 Del Skrevet 21. september 2005 Hvorfor får noen nyresten og hva er det egentlig? Er det farlig og kan det være kreft? Håper kun de med erfaring eller medisinsk kompetanse svarer På forhånd tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #2 Del Skrevet 21. september 2005 Takk for det! Jeg fant noe liknende på nett selv men trodde kanskje noen her visste ennå mer..det står så enkelt og overfladisk på Lommelegen, tenkte kanskje noen her har erfaring med det fra nær familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #3 Del Skrevet 21. september 2005 Er det farlig og kan det være kreft? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #4 Del Skrevet 22. september 2005 Takk for svarene. Jeg var vel i grunnen mest urolig for at blod i urinen kunne være kreft. Og som vi alle vet er kreft noe av det mest forferdelige som finnes. Derfor, når jeg hørte at denne personen hadde nyresten (og mest sannsynlig ikke kreft) ble jeg vel lettet, siden det ikke er farlig i seg selv å få nyresten - tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. september 2005 #5 Del Skrevet 22. september 2005 Mannen min har nyrestein. Det er ikke farlig, men grusomt vondt. Og man får det gjerne om igjen og om igjen. Om steinen er for stor til å komme ut av seg selv blir den knust med laser under narkose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #6 Del Skrevet 22. september 2005 1) Hvorfor får man det gjerne om igjen og om igjen? 2) Gjelder det de fleste, at de får det igjen? 3) Er det arvelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 23. september 2005 #7 Del Skrevet 23. september 2005 1) Hvorfor får man det gjerne om igjen og om igjen? 2) Gjelder det de fleste, at de får det igjen? 3) Er det arvelig? ← Jeg har selv nyrestein, har hatt anfall to ganger og det er helt grusomt vondt! Man får det gjerne flere ganger av forskjellige grunner; steinen har ikke kommet ut,den ligger i nyrebekkenet, og kan bli større, men de store smertene kommer ikke før den kommer ut i urinveiene hvor det er trangt. Steinen er "laget" av mineraler som kroppen ikke klarer å fjerne selv, det er forskjellig hva det er fra person til person, man må har ut steinen å sjekke den for å finne ut hva det er. Får man ikke steinen ut,vet man ikke hvorfor man får det så derfor er sjangsene større til å lage flere steiner. Om det er arvelig er vel litt uvisst,men vi er flere om har det i familien vår. Det er viktig å drikke mye vann om du har hatt nyrestein for å forebygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå