Gjest Catwoman Skrevet 21. september 2005 #1 Del Skrevet 21. september 2005 Potetmel er jo perfekt til å få ting tjukt. Har noen ganger hatt litt potetmeljevning oppi en eller annen varm væske som jeg har ønsket å tjukne, og da stivner det med en gang. Men bør potetmelet egentlig kokes? eller er det reit å spise den sånn "rå"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2005 #2 Del Skrevet 21. september 2005 Hvis du koker noe du har tilsatt potetmelsjevning, blir det tynt igjen, så du må ikke koke potetmel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #3 Del Skrevet 21. september 2005 Det virker fortykkende? Interessant.. Prøvde maisenna for å få brunsaus tykkere engang. Makan til klumpemareritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. september 2005 #4 Del Skrevet 21. september 2005 Prøvde maisenna for å få brunsaus tykkere engang. Makan til klumpemareritt... ← Rør den ut i litt væske først, da slipper du klumper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #5 Del Skrevet 21. september 2005 Pleier riste maisenna eller potetmel med litt vann eller melk som jeg så heller i det jeg skal tykne i en tynn stråle mens jeg rører - da går det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 21. september 2005 #6 Del Skrevet 21. september 2005 Hvis du koker noe du har tilsatt potetmelsjevning, blir det tynt igjen, så du må ikke koke potetmel. ← jepp, det trodde jeg og. Men i diverse oppskrifter jeg fant med potetmelsjevning så koker de etter at jevningen er tilsatt. Derfor jeg ble litt i tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 23. september 2005 #7 Del Skrevet 23. september 2005 Koker du potetmelsjevningen blir den seeeeeeeeeeeeeeeeeig! Både potetmel og maizena blandes ut i litt kaldt vann før tilsetting. Maizena skal kokes opp, mens potetmel altså ikke skal koke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå