Gå til innhold

Hvordan er din menstruasjon etter vaksine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt dose 1, og jeg har hørt veldig mange klage og snakke om ekstreme blødninger enn vanlig hos dem etter de tok vaksine. Mange som sier de blør så kraftig enn hva de pleier å gjøre, og at det plutselig er myyye verre og myyye mer intense smerter enn vanlig hos dem. Dette har jeg hørt 4 stykker si nå. Hvordan var det for deg når mensen kom etter vaksina? Jeg gruer meg fordi jeg er en av dem som alltid har så vondt hver mnd, da tenker jeg på hvordan det blir nå siden jeg har tatt dose 1. Og for dere som har merket noe til dette, varer det livet ut disse smertene etter vaksine eller er det bare for en periode??

Anonymkode: 45f4e...b46

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg håper det går tilbake til normalt etter en stund ihvertfall. Jeg har alltid sykt vondt fra før så hvis det blir mye verre etter vaksinen så vet jeg ikke hvordan jeg skal holde ut. Jeg tok Moderna vaksinen. Ts

Anonymkode: 45f4e...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring. Ingen jeg kjenner har opplevd blødningsforstyrrelser etter vaksinering heller så vidt jeg vet.

Anonymkode: dbfba...dcf

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok moderna. Eggløsning ble forskjøvet med 2 dager. Mensen var normal, ingen ekstra blødninger eller ekstra smerter.

Anonymkode: 03803...c7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk moderna. 

Ei lita uke etter fikk jeg min første mensblødning på tre år (har spiral). Blødde så i ei drøy uke. Nesten ingen smerter. 

Aner ikke om det har sammenheng med vaksina. 

Anonymkode: 5621f...7c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreløpig tatt bare første dose.

Første mens etterpå kom nesten ei uke for tidlig. Jeg blødde lite og mensen var utrolig mye mildere, mindre smertefull og varte mye kortere enn den pleier. Den lignet med andre ord ikke på min normale mens i det hele tatt. 

Så kom mens nummer to, ca 14 dager forsinket i forhold til forrige mens. Den har vært mindre smertefull enn vanlig og den har vart uvanlig kort, men fy faen som jeg har blødd! Jeg blør uvanlig mye til vanlig også, men dette tok kaka. Jeg har blødd ut madrasser, en sofa, alt jeg har av klær, x antall håndklær i tillegg til gulv og sengetøy. I tillegg fulgte det med en ekstremt ekkel og veldig kjemisk lukt, jeg har rett og slett måttet isolere meg på rommet mitt i stanken for ikke å plage andre med den. Jeg har dessverre vært på besøk hos familie hele perioden, så det har jo vært mildt sagt kleint... Lukta ga seg forresten samtidig med blødningene. 

Nå skal jeg ta dose to om et par dager, så jeg er spent på hva som vil skje da. Jeg kjenner forøvrig bare en eneste vaksinert kvinne som IKKE har fått blødningsforstyrrelser etter vaksinen. 

Anonymkode: c710d...73d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den når jeg skulle men blødde litt mindre. Fikk mindre mensenssmerter også og det er hyggelig. MEN hormonell migrene var verre enn noen gang. 

Anonymkode: 58363...505

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk den når jeg skulle men blødde litt mindre. Fikk mindre mensenssmerter også og det er hyggelig. MEN hormonell migrene var verre enn noen gang. 

Dette er faktisk årsaken til at jeg ikke tør å ta vaksinen 😳 jeg har så ille migrene til vanlig og jeg tør ikke engang tenke tanken på å få et verre anfall enn de jeg allerede har. Når det er flere som sier at migrenen har blitt forverret så tør jeg rett og slett ikke. Har uregelmessig mens i tillegg så vil heller ikke tulle noe mer med den...

Anonymkode: f08e7...dbd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har foreløpig tatt bare første dose.

Første mens etterpå kom nesten ei uke for tidlig. Jeg blødde lite og mensen var utrolig mye mildere, mindre smertefull og varte mye kortere enn den pleier. Den lignet med andre ord ikke på min normale mens i det hele tatt. 

Så kom mens nummer to, ca 14 dager forsinket i forhold til forrige mens. Den har vært mindre smertefull enn vanlig og den har vart uvanlig kort, men fy faen som jeg har blødd! Jeg blør uvanlig mye til vanlig også, men dette tok kaka. Jeg har blødd ut madrasser, en sofa, alt jeg har av klær, x antall håndklær i tillegg til gulv og sengetøy. I tillegg fulgte det med en ekstremt ekkel og veldig kjemisk lukt, jeg har rett og slett måttet isolere meg på rommet mitt i stanken for ikke å plage andre med den. Jeg har dessverre vært på besøk hos familie hele perioden, så det har jo vært mildt sagt kleint... Lukta ga seg forresten samtidig med blødningene. 

Nå skal jeg ta dose to om et par dager, så jeg er spent på hva som vil skje da. Jeg kjenner forøvrig bare en eneste vaksinert kvinne som IKKE har fått blødningsforstyrrelser etter vaksinen. 

Det var forresten moderna jeg fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullvaksinert for 3 uker siden - har ikke hatt mensen etter 1. dose. Om det er vaksinen eller overgangsalderen vet jeg ikke.

Anonymkode: 8d033...c57

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er faktisk årsaken til at jeg ikke tør å ta vaksinen 😳 jeg har så ille migrene til vanlig og jeg tør ikke engang tenke tanken på å få et verre anfall enn de jeg allerede har. Når det er flere som sier at migrenen har blitt forverret så tør jeg rett og slett ikke. Har uregelmessig mens i tillegg så vil heller ikke tulle noe mer med den...

Jeg fikk naproxen (har aldri gått til legen med dette før). Det ser ut til å virke noe. Jeg håper selvsagt det gir seg, men er glad jeg tok vaksinen uansett og vil ta nr 2 når den tid kommer. Da må jeg bare få mer eller bedre medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Cerazette og har dermed ikke syklus og heller ikke blødninger(med mindre jeg tar en pille for sent eller glemmer en helt, noe jeg ikke hadde gjort nå). Samme kveld som jeg tok vaksinen(1. dose) begynte jeg å blø. Ikke så kraftig som mens, men nok til at jeg måtte bruke truseinnlegg. Blødde i 4 dager(glemmer jeg en pille blør jeg langt mindre og max 2 dager).

Snart 4 uker siden nå og jeg har ikke blødd noe mer. Men jeg har mistet veldig mye hår de siste 2 ukene, omtrent som på det verste etter en graviditet. Vet jo ikke om det kan skyldes vaksinen, men det er kun etter graviditetene jeg har mistet så mye hår på kort tid, aldri ellers. Så om det er noe som påvirker hormonelt....ikke godt å si

Fikk Pfizer

Anonymkode: ca79c...b0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullvaksinert med Pfizer i begynnelsen av mars. Ingen menstruasjonsforstyrrelser.

Anonymkode: cd2a4...a6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk naproxen (har aldri gått til legen med dette før). Det ser ut til å virke noe. Jeg håper selvsagt det gir seg, men er glad jeg tok vaksinen uansett og vil ta nr 2 når den tid kommer. Da må jeg bare få mer eller bedre medisiner.

Bruker du ikke noen anfallsmedisiner for migrenen? Triptaner altså?

Hvis du bare har hormonell migrene i forbindelse med mens så kan du få for eksempel Naramig som forebyggende. Det er langtidsvirkende triptan som du tar i forkant og under menstruasjon. En tablett morgen og en tablett om kvelden. Hør med legen din! 😊 andre triptaner tas heller når du får anfallet og hjelper der og da. Finnes mange å velge i. 

Ingen vits å lide unødvendig!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dose moderna, fikk mensen to dager etter vaksinen. Det var 4 dager for tidlig, og særdeles merkelig etter helt stabil 28-dagers syklus i alle år. I dag fikk jeg mens nr to etter vaksinen, ble 25 dagers syklus på meg denne gangen. Blør kanskje litt mindre? Smertene er på samme nivå som ellers. Har fått mer slim rundt eggløsning.

Anonymkode: 5c0b8...675

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullvaksinert med Pfizer for lenge siden og sliter normalt med hormonell migrene. Jeg har ikke hatt endring i verken migrene eller mens. Alt er som det samme. 

Anonymkode: 49b5a...8bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...